logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Co potrzebuje do zaprogramowania wyswietlacza graficznego?

slon2005 24 Lis 2008 15:21 933 2
REKLAMA
  • #1 5777460
    slon2005
    Poziom 10  
    Ocena: 4
    Witam, jestem tu nowy wiec prosze nie krzyczcie odrazu na mnie. Mam ochote zaczac przygode z programowaniem mikrokontrolerow z wyswietlaczem graficznym. Cos co np bedzie sluzylo jako sciemniacz, obslugiwalo jakis silniczek krokowy pokazywalo godzine, date, temp i informacje i z innych czujnikow... A w przyszlosci moze rozbudowac system o sterowanie z pilota badz tez glosowe... Jestem zielony w tym temacie kiedys tworzylem jakies badziewne programiki na informatyce w DELPHI, pisalem sobie strony w notatniku i mysle ze z tym tez sobie poradze tylko potrzebowalbym zeby ktos mi powiedzial co do tego potrzebuje... Czyli stworzyl taka karteczke z ktora wejde do sklepu elektronicznego - kupie wszystko i po powrocie do domu jak podlacze wszystko bede mogl zaczac cwiczyc programowanie:) Przepraszam za to podejscie do tematu ale juz chyba co moglem to poczytalem a tak bez prob i bledow na sprzecie to ciezko jest sie nauczyc.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 5777532
    Przemek_Kuchta
    Poziom 20  
    Ocena: 37
    Proponuje zacząć od ćwiczeń na jakimś gotowym zestwie np. coś takiego:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/49612/plytka+drukowana+do+zestawu+z+atmega32.html
    Lub szukaj pod nazwą "Zestaw uruchomieniowy". Jeśli czujesz się na siłach to możesz kupić w częściach i zlutować samodzielnie. Jak nie, to szukaj gotowego uruchomionego.
    Na początek sugerowałbym coś z procesorów serii AVR jakaś atmega16 czy atmega32, z tego względu, że jest na ich temat najwięcej materiałów.
    Do tego będziesz potrzebował jeszcz jakiegoś programatora. Wybór jest dość szeroki, poszukaj na elektrodzie.