Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ciekawa modyfikacja układu zapłonowego

toshimin 27 Lis 2008 17:57 2492 8
  • #1 27 Lis 2008 17:57
    toshimin
    Poziom 11  

    Witam wszystkich ;)
    Najpierw chciałbym pokazać 2 filmiki:
    http://www.youtube.com/watch?v=DxATM56b2eg&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=abwXApkLhbc
    następnie proszę o opinie na ten temat i ewentualne pomysły jak usprawnić układ zapłonowy w samochodzie...
    Może inne cewki,kondensatory (w starszych modelach) lub ciekawe moduły zapłonowe zwiększające moc iskry a co za tym idzie i silnika.
    Do boju panowie

    Dodano po 13 [minuty]:

    jeszcze jedno podobne rozwiązanie;
    http://www.youtube.com/watch?v=dhCpzxjQN2k&feature=related

    0 8
  • Pomocny post
    #2 27 Lis 2008 19:51
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Poszukaj schematów zapłonów tranzystorowych bądz tyrystorowych. Ich zastosowanie miało sens w autach klasy 125/6p poldek itp kiedy zapłonem sterował przerywacz. Można było sie też pokusić o podłączenie generatora 100Hz do przerywacza który na czas rozruchu generował zamiast jednej iskry wiele iskier.
    Sam zapalałem w ten sposób 126p w 20 stopniowy mróz.
    natomiast nie zauważyłem specjalnych oszczędności. Samodzielnie robione układy były dość awaryjne bo warunki dla elektroniki w przedziale silnika sa zbliżone lub gorsze od kosmicznych.Co się zaoszczędziło na paliwe to poszło na tyrystory ;)
    We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary
    mamy już zapłony tranzystorowe lub komputerowy zapłon z końcówka tranzystorową :)

    0
  • Pomocny post
    #3 27 Lis 2008 20:17
    robokop
    Moderator Samochody

    Tracer2 napisał:

    We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary
    mamy już zapłony tranzystorowe l

    Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Lis 2008 21:02
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Te moduły produkcji CCCP to rózne były. Czasem przestawały działac a potem zaczynały. Moja stycznośc z Samara skończyła sie na module z napisem BOSCH :)

    0
  • Pomocny post
    #5 27 Lis 2008 21:04
    erdaniel
    Poziom 13  

    kiedyś do tavri wStawiłem od VW

    0
  • #6 27 Lis 2008 21:38
    autoas
    Poziom 42  

    Moje zdanie to, te świece to pic............ itd. tak samo jak magnetyzery, były takie świece już na allegro i filmiki też były, kupiliśmy to na próbę i podłączyliśmy do takiej cewki "widelec" z peugeota potem test i nie było żadnej różnicy między zwykłą, są takie tuningowe świece BRISK z dziwnymi elektrodami ale różnice marne
    Próbowano robić taki układ ze świecą która nie ma dolnej elektrody tylko iskra miała walić do tłoka, ale koszt układu zapłonowego (chodzi o energię iskry) przekroczył rozsądek, ale może kiedyś...... :)

    0
  • #8 27 Lis 2008 23:37
    autoas
    Poziom 42  

    Tych o których pisałem już nie ma, ale wpisz sobie na allegro w wyszukiwarce "świece film"

    0
  • #9 28 Lis 2008 15:24
    toshimin
    Poziom 11  

    patrzyłem na allegro i maja faktycznie jakies tuningowe ale one sie prawie nie roznia od zwykłych 3 elektrodowych...
    a te 2 rozwiazania co podalem maja jednak jakby polaczone elektrody ujemne nad dodatnia...
    a co do iskry skaczacej bezposrednio do tloka to SAAB w niedawno testował takie rozwiazanie ale z oczywistych powodow go nie wprowadza ;]

    a jakby zastosowac zamiast cewki jakis transformator ktory by mial wieksze przelozenie....?? dobrac uzwojenie pierwotne aby mialo te 2 lub Ohm`y i żeby dawał koło 20kV...to by napewno zwiekszylo energie iskry...
    bo z tego co mi wiadomo to standardowe cewki w autach maja ponizej 10kV (moge sie mylic)
    albo jakis powielacz...tylko nie wiem czy przed cewka czy przed swieca....??

    1