Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kondensator w silniku

vryty 23 Mar 2004 11:45 11896 12
  • #1 23 Mar 2004 11:45
    vryty
    Poziom 10  

    mam proste pytanie bo nie moge znalezc w szukaj
    chodzi o zaklad
    kondensator wpiety rownolegle w +prawo i +lewo w silniku AC 230V od bramy garazowej jest rozruchowy czy zakloceniowy

    pozdrowienia
    vryty

    1 12
  • #2 23 Mar 2004 16:34
    xbaj
    Poziom 19  

    Wg mnie jest to kondensator przeciw zakłoceniowy - w koncu podlaczony jest rownolegle, a nie szeregowo jak ma to miejsce przy dodatkowym uzwojeniu rozruchowym...

    0
  • #3 23 Mar 2004 17:08
    maguś
    Poziom 12  

    kondensator ten może służyć do kompensacji mocy biernej indukcyjnej silnika.

    1
  • #5 23 Mar 2004 23:08
    Preskaler
    Poziom 37  

    To zależy! Gdzie jest wpięty? Jaka jest moc silnika? Jaka pojemność kondensatora? Przeciwzakłóceniowe mają zwykle pojemności ok. 0,1 uF a rozruchowe (silnik ok.10 W) ok. 5 uF.

    0
  • #6 23 Mar 2004 23:13
    Raaf
    Poziom 21  

    To jest raczej kondensator p.zakłóceniowy. Kompensacja mocy biernej nie ma sensu w domowych instalacjach bo nie jest tam mierzona przez RE moc bierna ani indukcyjna ani pojemnościowa.

    0
  • #7 26 Mar 2004 12:33
    dasko
    Poziom 20  

    Przydalby sie jakis schemacik bo moze to byc równie dobrze kondensator przeciwzakloceniowy co tez kondensator do fazy rozruchowej, jak rowniez odpowiednie przelaczanie go w tym przypadku moze zmieniac kierunek silnika, ale jesli to jest maly kondensatorek to prawdopodobnie chodzi tylko o dzialanie przeciwzakloceniowe.

    1
  • #9 03 Maj 2005 20:35
    staszeks
    Poziom 27  

    nie mam garażu więc nie mam silnika.
    Wydaje mi się,ze rozważania należy zacząć od tego jakie silniki
    w tym wypadku się stosuje.
    Napewno prądu zmiennego ale czy komutatorowe czy inne?

    0
  • #11 14 Maj 2005 20:26
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    Witam.
    Nie wiem czy temat jeszcze aktualny,ale w silnikach tzw dwufazowych (czyli obroty prawe i lewe) konieczny jest kondensator tzw rozruchowy wpiety miedzy wejscia faz na prawe i lewe obroty , a zero pozostaje nie podlaczone.
    Zatem na pewno nie jest to kond p.zakloceniowy.

    0
  • #12 06 Lip 2005 10:06
    Arnold_S.
    Poziom 26  

    Tzw. rozruchowy, bo potrzebne jest magnetyczne pole wirujące po obwodzie stojana, aby silnik się kręcił...do tego właśnie służą uzwojenia pomocnicze w silnikach jednofazowych, zasilane przez kondensator(aby uzyskać przesunięcie fazy prądu w tym uzwojeniu).

    0
  • #13 06 Lip 2005 13:13
    mczapski
    Poziom 38  

    Że tak nieśmiało spytam : jaki tam jest użyty silnik (typ)? Informacja AC 230 V jeszcze nie wszystko mówi. Chyba nic nie wiemy o wielkości tego kondensatora. Teoretycznie poprawnie ale coś nie widzę w silnikach do napędu bramy kondensatorów przeciwzakłóceniowych.

    0