Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

jaki TIG do spawania g這wic aluminiowych?

prez8s 03 Sty 2009 20:54 9885 15
  • #1 03 Sty 2009 20:54
    prez8s
    Poziom 33  

    Mam pytanie bo mam kilka mniejszych i wiekszych p瘯ni皻ych glowic silnikowych, aluminiowych blok闚 i kilka t這k闚 do pospawania. Jaki pr康 jest wystarczaj帷y 瞠by spawa takie aluminium? Czy spawarka z pr康em 200A AC/DC z regulacj balansu jest wystarczaj帷a? Czy konieczne jest stosowanie ch這dnicy uchwytu do tego celu? Czy wygrzewanie g這wicy w piekarniku elektrycznym jest wystarczaj帷e 瞠by j pospawa bez p瘯ni耩? Wie kto mo瞠 gdzie w internecie mo積a poczyta o szczeg馧ach spawania g這wic i t這k闚?

    0 15
  • #2 13 Sty 2009 20:17
    romoo
    U篡tkownik obserwowany

    315A bo g這wica jest z alu i 200A to raczej do cienkich element闚 .

    0
  • #3 13 Sty 2009 20:55
    Moulder
    Poziom 23  

    Pierwsze s造sz o spawaniu t這k闚, IMHO raczej si tego nie robi. Ja bym z takiej oferty raczej nie skorzysta.

    0
  • #4 13 Sty 2009 23:19
    prez8s
    Poziom 33  

    romoo napisa:
    315A bo g這wica jest z alu i 200A to raczej do cienkich element闚 .


    A spawa貫s juz? ja pr鏏owa貫m sprawdzac jak sie topi grubsze aluminium przy pr康zie sta造m z minusem na elektrodzie i pi瘯nie sie stapia, wr璚z kapie, leje sie ju przy 140A, co prawda roz這瞠nie temperatur to 30% na elektrodzie i 70% na materiale, ale bior帷 pod uwage 瞠 mimo 瞠 przy pr康zie zmiennym jest 50/50 to i tak materia jest wst瘼nie podgrzany, wi璚 my郵e 瞠 200A powinno spokojnie starczy.
    A co do t這k闚 to chyba jednak tylko spawanie dla zabawy, bo wi瘯szo軼 z nich jest lekko zdeformowanych (zderzenie z grzybkami zawor闚), wi璚 raczej zabawa, wiem 瞠 t這ki spawaj, ale mnie g堯wnie chodzi o g這wice, bo mam ich troche i szkoda by by這 wyrzuci.

    0
  • #5 13 Sty 2009 23:23
    romoo
    U篡tkownik obserwowany

    Dziwne bo u mnie przy 200A za wiele sie nie dzieje ??
    Raczej miejscowe p造tkie nadtopienie.

    0
  • #6 13 Sty 2009 23:41
    prez8s
    Poziom 33  

    na gor帷o?

    0
  • #7 23 Sty 2009 09:35
    raw
    Poziom 11  

    Zdecydowanie musisz dobrze nagrza g這wice, polecam ruszt propan/butan, ale zastan闚 si jak zabezpieczy p瘯ni璚ie z drugiej (gra) strony przed dost瘼em tlenu.
    Koniecznie AC/DC.

    0
  • #8 23 Sty 2009 16:03
    prez8s
    Poziom 33  

    raw napisa:
    zastan闚 si jak zabezpieczy p瘯ni璚ie z drugiej (gra) strony przed dost瘼em tlenu.


    wpuszcze argon,
    a mo瞠 by tak jakie fachowe rady?

    0
  • #9 25 Sty 2009 00:42
    lukadyop
    Poziom 11  

    prez8s napisa:
    raw napisa:
    zastan闚 si jak zabezpieczy p瘯ni璚ie z drugiej (gra) strony przed dost瘼em tlenu.


    wpuszcze argon,
    a mo瞠 by tak jakie fachowe rady?


    Jadyna rada jest tak jak piszesz zabezpieczy przed dost瘼em tlenu po przez dostarczenie Argonu do grani spoiny czyli dna spawu.

    0
  • #10 25 Sty 2009 10:35
    prez8s
    Poziom 33  

    Ja zauwazylem ze niekt鏎zy w miejscu p瘯niecia wycinaj bardzo szeroki kawa貫k materia逝 z ok 1cm, potem robi w to miejsce dosc duzy nadlew i frezuj go, po co tak sie robi? ma to jaki sens? czy nie lepiej po prostu zla 逝kiem to p瘯ni璚ie? oby這by by sie nawet bez frezowania.

    0
  • #11 17 Lut 2009 17:58
    c-s
    Poziom 10  

    witam spawam bloki aluminiowe i max 170 amper uzywam, glowice robilem raz (powypalane dziury po wydmuchanej uszczelce) potem poszla na plaskoszlif i autko chula jak noweczka. Nie trzeba sie bawic w jakies doprowadzanie argonu z drugiej strony spawu wg mnie nie jest to konieczne. pozdro

    1
  • #12 17 Lut 2009 18:35
    prez8s
    Poziom 33  

    a jak masz spawarke?

    0
  • #14 28 Lut 2009 21:51
    zielonego_86
    Poziom 10  

    je郵i jest ju p瘯niecie na g這wicy to na pewno nie 3mm w g陰b a na pewno dalej... dlatego trzeba wyci望 p瘯niecie do miejsca sk康 zacz窸o p瘯a i zacz望 od pocz徠ku wszystko 豉dnie topi. 200A wystarczy tylko uchwyt b璠zie si grza podczas spawania je郵i nie ma ch這dzenia ciecz. Najlepiej wst瘼nie nagrza g這wice palnikiem propan-butan.

    0
  • #15 08 Pa 2013 20:48
    boven
    Poziom 14  

    Witam, od鈍ie輳 troch spraw - jakiego topnika/drutu u篡 przy spawaniu g這wicy alu tigiem?

    0
  • #16 09 Pa 2013 21:33
    zielonego_86
    Poziom 10  

    Witam. Og鏊nie w motoryzacji wyst瘼uje wiele stop闚 aluminium w kt鏎ych w wi瘯szo軼i jako dodatek jest krzem. Spoiwo to ma oznaczenie AlSi5.
    Osobi軼ie u篡wam spoiwa z magnezem poniewa ma wi瘯sze w豉軼iwo軼i wytrzyma這軼iowe, poleci mog AlMg4,5Mn kt鏎y jest bardziej odporny na napr篹enia materia這we. Og鏊nie jaki wybierzesz to i tak pospawasz :) :D
    pozdro

    0