Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Marea 1,9 JTD 110KM 2001rok. GAŚNIE

08 Sty 2009 01:00 6977 14
  • Poziom 2  
    Witam mam problem, jak już wspomniałem w temacie gaśnie mi auto, ale w charakterystycznym momencie. Podczas normalnej jazdy gdy przyspieszam niezależnie czy gwałtowanie czy spokojnie wszystko jest OK, jak chodzi na wolnych obrotach tez wszystko jest OK. Gaśnie tylko wtedy jak hamuje silnikiem, przy normalnym przyspieszaniu w momencie kiedy puszcze pedał gazu samochód gaśnie i zapala się kontrolka od wtryskiwaczy. Wtedy muszę przekręcić kluczyki odczekać jakieś 10-15 sekund u znowu mogę odpalić, ale niestety historia powtarza się cały czas. Zauważyłem jedną dziwna rzecz jak przyspieszam i wiem, że będę musiał zaraz zwolnić jak wcisnę sprzęgło obroty spadną do prawidłowej wartości obrotów wolnych I SILNIK NIE ZAŚNIE. Bardzo proszę o pomoc bo jak sami widzicie jazda takim samochodem to nie lada kombinacja a cierpliwość mi się kończy zarówno do samochodu jak i mechaników.
  • Poziom 10  
    Strasznie dziwne !?
    Najlepiej będzie jak podskoczysz do jakiegoś warsztatu i zrobisz diagnostykę...
    Koszt no nie wiem ale jak pracowałem w warsztacie to robiłem diagnostykę bardzo często i koszt zazwyczaj kończył się na 100 zł wraz z usunięciem błędów.
  • Poziom 2  
    Przyznam szczerze, że nie znam się wcale na samochodach, ale przeczytałem na jednym z forów samochodowych, że może być walnięty CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA. Co o tym sadzicie??
  • Poziom 32  
    Diagnoza bez tego to tylko zgadywanki
  • Poziom 2  
    Jak byłem na diagnozie to diagnosta powiedział mi, że do wymiany jest wtryskiwacz i przepływomierz obie rzeczy wymieniłem i nie ma różnicy dalej jest to samo.
  • Poziom 32  
    Sprawdzić szczelność dolotu , wtryskiwacze zrób test przelewu
  • Poziom 2  
    Jak się robi ten test przelewu??
  • Poziom 11  
    Witam!
    Mam prośbę, czy mógłbyś sprawdzić jak zachowuje się u Ciebie w aucie kontrolka sygnalizująca błędy silnika, tj czy po przekreceniu kluczyka na chwile się zaświeca czy też jest cały czas wygaszona?
    U mnie nigdy sie nie swieci i nie wiem czy tak ma być czy też jest spalona kontrolka.
  • Poziom 2  
    kopisada napisał:
    Witam!
    Mam prośbę, czy mógłbyś sprawdzić jak zachowuje się u Ciebie w aucie kontrolka sygnalizująca błędy silnika, tj czy po przekreceniu kluczyka na chwile się zaświeca czy też jest cały czas wygaszona?
    U mnie nigdy sie nie swieci i nie wiem czy tak ma być czy też jest spalona kontrolka.


    Witam Też mam to autko u mnie kontrolka wtrysku po przekręceniu kluczyka i odpaleniu silnika zapal się i po chwili gaśnie
  • Poziom 10  
    Witam. Mam Doblo malibu 2002r 1,9 JTD i mam podobny problem. Mianowicie gdy hamuje silnikiem to auto gaśnie. Zatrzymuję sie przekręcam pare razy stacyjke do 1 pozycji nastepnie normalnie odpalam samochód. Czy ktoś odnalazł rozwiązanie tego problemu??
    Usterka występuje przy różnych predkościach, na róznych biegach niezależnie od czasu pracy silnika i jego temp.
  • Poziom 10  
    znajomy miał podobny problem z oplem vectrą 1.9 CDti 02'. Wtajemniczeni wiedzą, że to silnik z fiata 1.9JTD. Problem zniknął po porządnej diagnostyce i usunięciu błędów. Problem z dolotem i zakłócona cyrkulacją spalin. Ja jeżdże na co dzień fiatem marea 1.9 JTD 02' i na razie śmiga bez zarzutu:] powodzenia i czekam na posty:]
  • Poziom 9  
    Witam
    Czy udało się usunąć komuś opisany problem ja mam podobny fiat marea 1.9 JTD
  • Poziom 2  
    Witam
    Podobny przypadek miał znajomy z Fiatem Stilo JTD, przy hamowaniu silnikiem na wolnych obrotach gasł mu silnik. W serwisie na diagnostyce wyszło że miał zapieczony zawór EGR.Po wyczyszczeniu autko chodzi jak dawniej.
  • Poziom 1  
    Witam
    ja z moim fiatem marea 1,9 jtd '99 mam podobny problem
    trwa to już ponad rok i nie moge usunąć usterki pomimo diagnostyki i usuwaniu błedów oraz wymiany różnych czujników
    mój problem troszkę się różni od tego opisanego wcześniej
    a mianowicie samochód najpierw gasł jak temperatura doszła do połowy wskaźnika temperatury po wymianie czujnika problem zginął ale okazało się że to nie był jedyny problem samochód gasł również w momencie mocnego wciśniecia pedału gazu tzn do dechy np jak trzeba gwałtownie przyśpieszyć uciec przed czymś kimś. No i tu jest problem na kazdym biegu jak da mu sie opór gazu gaśnie po chwili trzeba wyciągnąć kluczyk i włożyć jeszcze raz odpala odrazu czasami nie gaśnie mi odrazu kontrolka silnika ale po jakimś czasie gaśnie. dziwne jest jeszcze to że jak na luzie doda sie gazu do oporu nic sie nie dzieje samochód zachowuje sie normalnie a co jeszcze zauważyłem wzrosło mi spalanie paliwa
    może macie jakiś pomysł na to ?
    pozdrawiam
    mirekmmc
  • Poziom 9  
    Rozwiewam ponowie wszystkie wątpliwości co do tego tematu wino luzy po stronie pompy CR a tu jest adres linka gdzie wszystko się wyjaśnia
    http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/fiat-marea/tego-czego-sie-obawialem-6778/
    http://www.autocentrum.pl/?FF=812&tid=1999938662&str=1

    Dodano po 9 [minuty]:

    Ponowie jeżeli jakieś wątpliwości co do tych usterek to mogę powiedzieć z pewnością ze diagnostyka nie pokaże kończącej się pompy CR a po drugie jeśli ktoś eksperymentował z paliwem to może być już tego pewien ze wkrótce czeka go wymiana tub naprawa pompy . wiem to z doświadczenia , mam nowa pompę i dolegliwości silnika poszły w zapomnienie .Pozdrawiam zainteresowanych