Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siena dymi na bialo po wymianie uszczelki pod glowica

12 Sty 2009 12:37 16922 7
  • Poziom 9  
    Witam
    Mialem problem z dymieniem na bialo, wymienilem uszczelke pod glowica ale jak dymil tak dymi. Wziolem go na trase 160 km, nie zauwazylem ubytku wody ale widac bylo dym z lusterku wstecznym podczas gdy zadne inne auto na trasie nie dymilo. Glowica byla planowana, co jeszcze moze byc powodem dymienia oprocz uszczelki? Jest go wiecej niz w porownaniu do innych samochodow, nie sa to wprawdzie kleby dymu ale jest bialy. Prosze o pomoc. Na trasie spalanie wyszlo 6.3l/100 w miesice ok 16l

    EDIT: wlasnie worcilem z krotkiej trasy 20 km, depnolem mocniej na gaz, nie oszczedzalem go dojechalem i o dziwo dym zniknol. Jak go odpale za jakis czas to znowu zacznie dymic, dziwne ze na tej dluzszej trasie nie przestal dymic. Odkrecilem korek wlewu zbiorniczka zwiekszylem obroty i zaczolem obserowowac plyn, na poczatku bylo ok ale pozniej zaczol sie delikatnie pienic a poziom wody zaczol sie zwiekszac az w koncu wode zaczdelo wywalac ze zbiorniczka. Taki sam objaw byl przed wymiana uszczelki i mechanicy wtedy powiedzieli ze jest to objaw walnietej uszczelki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam
    Nie jestem fachowcem ale z tego co wiem jak dymi na bialo to znaczy ze olej silnikowy sie spala. Jak silnik sie nagrzeje to moze mniej dymic bo rozpreza sie material i przymyka sczeline ktora olej sie wydostaje ( np na uszczelce glowicy ).
    Powodzenia
  • Poziom 11  
    Jeżeli planowanie głowicy robione było w jakimś niepewnym zakładzie to mogli zrobić Cię w balona, mi się tak raz zdarzyło, zaprowadziłem samochód do mechanika i nie dość że nie spłanowal mi głowicy, to jeszcze dosypał mi do płynu chłodniczegn jakiegoś proszku uszczelniającego, więc jeśli robił to jakiś niepewny fachowiec to proponuje odwiedzić inny warsztat, jeśli napewno robota była dobrze wykonana to warto sprawdzić blok silnika. Radzę sprawdzić też pierścienie oraz wtryskiwacze, bo być może leja zamiast rozpylać...
  • Poziom 9  
    rbiesiada napisał:
    Czy w przy silniku było cos jeszcze robione np wymiana pierścieni? Czy po zdemontowaniu głowicy był sprawdzany luz na prowadnicach zaworów, czy uszczelniacze zaworowe były wymieniane?

    Nic nie bylo robione jesli chodzi o silnik, zawory ustawione, uszczelniacze nie byly wymieniane.

    rbiesiada napisał:
    Czy zauważyłeś że silnik papa olej? jeśli tak to mniej więcej ile litrów na ile km?

    Mam auto od niedawna ale jak sprawdzalem olej bylo sporo ponizej min wic mozliwe ze bierze olej, nalalem nowy wiec musze poobserwowac.

    rbiesiada napisał:
    kopcenie silnika może być spowodowane też zbyt dużą mieszanką paliwa ale z twojego opisu wynika że spalanie w normie.
    Jaki to silnik ?

    Silnik 1.4 jednopunktowy wtrysk. Na trasie spalanie w normie ale w miescie 16 l a robie odcinki srednio po ok 8 km. Gdyby bral olej dym bylby chyba niebieski, martwi mnie to lekkie pienienie sie plynu w zbiorniczku i to ze podnosil sie poziom plynu az go wywalilo
  • Poziom 11  
    poziom płynu podnosi sie bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia,moja sienka tez dymi na biało,ale mam gaz wiec pewnie dlatego,jedz to mechanika niech podłacza auto pod komputer,duze spalanie moze byc spowodowane uszkodzona sonda lambda,miałem tak w uno 1.4 (ten sam silnik)
  • Poziom 23  
    Jeśli dymi teraz, to dziwne nie jest-tym bardziej, jeśli płynu nie ubywa...Poczekaj, aż będzie cieplej, wtedy zobaczysz.
  • Użytkownik usunął konto