Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa prostownika samochodowego

Brave Merc 15 Sty 2009 15:25 5056 6
  • #1 15 Sty 2009 15:25
    Brave Merc
    Poziom 15  

    Witam mam problem z przeróbką oryginalnego prostownika samochodowego,
    był on na płytach selenowych ale można powiedziec ze sie spaliły i nie działaja i myśle sobie że trzeba zastosowac diody prostownicze w układzie greatza tylko nie wiem jak parametry musza miec te diody aby to dobrze funkcjonowało.
    Prostownik ma zakres 6,12,18,24v i prąd ładowania 10A.
    Czy diody z mostka prostowniczego alternatora 12v 50A będą sie nadawały gdyż mam takie ?

    1 6
  • #2 15 Sty 2009 15:39
    Jarek461
    Poziom 19  

    Tak będą się nadawały tylko jakieś chłodzenie do nich trzeba dać tak dla bezpieczeństwa.

    0
  • #3 15 Sty 2009 16:05
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, na prostowniku selenowym był większy spadek napięcia niż na diodach i co za tym idzie po wymianie będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika, zwróć na to uwagę.

    0
  • #4 15 Sty 2009 16:30
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Ja w swoim zamontowałem diody od fiata. Łatwo dostępne i tanie. A zdarza się że dioda padnie np. przy przypadkowym zwarciu. Diody zamontowałem w 2 płytach aluminiowych grubości około 10mm i wszystko działa super.

    0
  • #5 15 Sty 2009 19:45
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Zabezpiecz uzwojenie pierwotne transformatora bezpiecznikiem typu S o prądzie 2A z charakterystykąC oraz zabezpiecz wyjście z prostownika montując w obwodzie po mostku diodowym bezpiecznik typu S 10A z charakterystykąB Możesz zamontować mostek diodowy 50A na dużym radiatorze.Radiator koniecznie musi być odizolowany od metalowej obudowy ze względów bezpieczństwa za pomocą dociętych z textolitu profili prostokontnych mocowanych do radiatora oraz obudowy prostownika.Prostownik powinien być wyposażony w woltomierz aby utrzymać odpowiednie napięcie dla danego ładowanego akumulatora ze względu na to iż ten transformator pracował z mostkiem prostowniczym selenowym,pracując z mostkiem diodowym ma miejsce nieco wyższe napięcie ładowania.Mostek 50A to koszt około 12zł.Przykręcając mostek do radiatora przesmaruj jego powierzchnię pastą silikonową celem dobrego odprowadzenia ciepła na radiator.

    0
  • #6 16 Sty 2009 00:55
    Brave Merc
    Poziom 15  

    Dzieki panowie. Tak jak pisałem prostownik jest produkcji fabrycznej i ma oczywiście zabezpieczenie bezpiecznikiem jak na wejsciu 220v tak i na wyjściu 6-24v. Radiator mam plan zrobic właśnie z alu blachy i to wszystko ładnie zamontowac przez płytke bakelitową. W prostowniku mam też woltomierz jak i amperomierz tak wiec bedę obserwował co sie dzieje.
    Jeszcze raz dzięki.



    Pozdrawiam

    0
  • #7 16 Sty 2009 20:15
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Bezpieczniki zastosowane w tym fabrycznym prostowniku nie chronią przed przypadkową zamianą polaryzacji biegunów na akumulatorze wskutek czego pada mostek prostowniczy .Modernizacja zabezpieczeń w postaci wymiany dotychczasowych bezpieczników typu Bi na bezpieczniki typuS ww prostowniku ma na celu bardzo szybkie wyłączenie prostownika od podłączanego akumulatora w przypadku odwrotnej polaryzacji napięcia i ma za zadanie bardzo szybkie wyłączenie i ochronę mostka przed uszkodzeniem.Weż to pod uwagę.

    0