Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane - słabo grzeje

06 Lut 2009 16:23 31195 35
  • Poziom 11  
    Witam.Po rozgrzaniu samochodu ogrzewanie bardzo słabe.Wymieniony termostat,węże do nagrzewnicy gorące, cięgna pracują normalnie.Zespół nagrzewnicy wymontowany i sprawdzony przez mechanika i niby ok.Proszę o poradę
  • MetalWork
  • Poziom 14  
    Słabo grzeje znaczy się powietrze wdmuchiwane jest niskiej temperatury czy poprostu słabo dmucha?
  • Poziom 11  
    jak mechanik sprawdzal to moze byc problem.jak jest nagrzewnica nisko umieszczona splywaja tam wszystkie brudy.ja to robie przed zima tak choc nie w megance:odpinam w wygodnym miejscu przewody wodne od nagrzewnicy i woda z wodociagu w obie strony kilka razy pod cisnieniem wszystko wyplywa i poprawia sie przeplyw.grzeje jak trzeba.
  • MetalWork
  • Poziom 11  
    Dmuchawa dobrze chodzi tylko wdmuchiwane powietrze jest ledwo letnie

    Dodano po 7 [minuty]:

    zbujzbuj myślę że to doby pomysł. W jakim samochodzie tak robiłeś? Słyszałem że są jakieś środki chemiczne do płukania nagrzewnicy,czy ktoś o tym słyszał? Dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 13  
    Jeżeli węże nagrzewnicy są ciepłe, wlot i wylot to powinno grzać. Sprawdź dla pewności cięgno zimne-ciepłe powietrze.
    Są różnego rodzaje odkamieniacze do układu chłodzenia. Problem polega na tym, że w starszych autach użycie może doprowadzić do rozszczelnienia chłodnicy albo nagrzewnicy. Jest jakieś ryzyko, że zrobi nam się dziura :(
  • Poziom 11  
    ja to robie w eskorcie.a co do tych srodkow chemicznych dawno temu raz zastosowalem i nie przyniosly efektu jaki oczekiwalem.
  • Poziom 10  
    sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
  • Poziom 9  
    myśle tak ajk kolega wyżej że problem moze tkwić w sercu silnika czyli moze być niedogrzany części które sa od nagrzewnicyy mogą byc w złym stanie technicznym lub moga byc niesprawne lub gorące powietrze moze uciekac a dmuchawa tzn wentylator dmucha żecz jasna takie jakie jest w normalnych warnukach
  • Poziom 10  
    Witam.
    Też mam problem z ogrzewaniem w Megane 1.4 RN 75KM '97. Zacznę od początku, zaczęło się od wymiany termostatu ponieważ stary był cały czas otwarty. Wymiana pomogła temperaturze silnika (termostat pracował prawidłowo, wskazówka od temp. była poziomo) ale pojawił się problem z ogrzewaniem, tzn. powietrze letnie leciało. Dwa razy odkamieniałem i dokładnie przepłukałem wszystkie możliwe drogi w układzie aż leciała czysta woda co trochę pomogło.
    Później założyłem gaz instalacja BRC monowtrysk oraz wymieniłem pompę wody bo przeciekała. I ogrzewanie chodziło mi w kratkę raz grzało tylko na obrotach a raz nie, Jeszcze jak auto się nagrzewało to wskazówka temp. dochodziła do poziomu i zatrzymywała się na ok 2 min. po czym nagle rosła do zakreskowanego obszary i spadała znów do poziomu (termostat się otworzył?) no i było dosyć spore ciśnienie w ukł. po takim zdarzeniu samochód na LPG po puszczeniu gazu gasł i długo nie chciał odpalić (na benzynie bo na gazie mi się nie udało), a po ponownym odpaleniu już nie gasnął. Wymontowałem termostat to już nie gaśnie ale silnik się nie dogrzewa lecz ciepłe powietrze leci tylko na obrotach >2000 i to przy powolnej jeździe jak się silnik trochę nagrzeje. Przewody do nagrzewnicy ciepłe są no i pokrętło od ciepła sprawdzałem i działa ( pod schowkiem w środku auta po przekręceniu linka porusza jakimś "drążkiem"), układ odpowietrzałem - jaki jest najlepszy sposób? No i to raczej nie jest uszczelka pod głowicą bo przy gazowaniu niu wyrzuca płynu.. Ostatecznie auto grzeje tylko na obrotach a na biegu jałowym po czasie leci zimne..
    Proszę o pomoc co to może być? Jeden mechanik powiedział żebym sprawdził czujnik temp. ale czy on ma wpływ na ogrzewanie? No i wskazówka raczej pracuje poprawnie..
    Pozdrawiam i proszę o szybką pomoc..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli termostat firmy Vernet, to go już wymień, bo jest do niczego. Nagrzewnica do wymiany, też płukałem wodą, gów.. dało, po wymianie tropiki w aucie.

    Permanentnie trzeba go odpowietrzać, ja zawsze go nagrzewałem, jak ostygł, to odkręcam korek na zbiorniczku, odpowietrzniki na wężu nagrzewnicy oraz na chłodnicy, skręcone i w drogę, następnego dnia przed wyjazdem to samo, i tak przez parę dni.
  • Poziom 9  
    Kolega jak powyżej ma rację nic Ci nie da jakieś płukanie zbytnio i czyszczenie. Ja to przerabiałem w pracy jednemu gościowi bo tak chciał a dało to marne efekty i musiał jeszcze raz wydawać kasę na wymianę nagrzewnicy a teraz jest zadowolony bo w aucie jak w saunie. Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Termostat mam z firmy zaczynającej się na THERMO... dalej nie pamiętam bo wyrzuciłem pudełko to jaki kupić, żeby wszystko działało poprawnie, jaką temp. otwarcia powinien mieć? 89? Bo tamten był kupiony w sklepie motoryzacyjnym za 40 zł i rzekomo do tego modelu.
    Jeszcze ciekawi mnie kwestia parownika od gazu czy powinien on być równolegle wpięty do układu z nagrzewnicą (do wejścia i wyjścia z nagrzewnicy) co na pewno zmniejszyło ciśnienie puszczane na nagrzewnice, ma ktoś może jakiś schemat?

    No i następna sprawa to nagrzewnica. Jaką kupić oryginalną (ok. 180zł) czy zamienniki (ok. 100zł), jeżeli zamienniki to jakie? No i pytanie czy brać się za wymianę nagrzewnicy sam? Nie mam za dużo narzędzi a tam się deskę ściąga. A za wymianę jak narazie usłyszałem 450 zł.
    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie wiem jakiej firmy mogę Ci polecić, ja kupiłem oryginał (130zł) i spokój, tak mają 89°C.

    Parownik jest dobrze podłączony, nie zmienia on ciś. w układzie, ale odbiera trochę ciepła które na nagrzewnice idzie.

    Ja za swoją dałem około 50 zł, działa.

    Narzędzi wiele nie potrzeba, torx 20, 30, komplet z małą grzechotką, powinno wystarczyć, ale jeśli nie znasz się na tym to daj sobie spokój. A ta cena za robotę, nie jest wysoka, bo jest tam trochę zabawy.
  • Poziom 26  
    Przemuś, miejsce i wysokość zamontowania ma wielkie znaczenie. Że w małym obiegu to wie każdy, jak komuś schemat do tego potrzebny to do Tesco, takie fajne promocje są. Czy do Biedronki, warzywa wciąż się polecają. A nie za naprawę aut się brać.
  • Użytkownik obserwowany
    Megany mają problem z nagrzewnicami. Które zbierają syf z silnika.
  • Poziom 10  
    Wie ktoś ile litrów płynu chłodniczego wchodzi do meganki bo już trochę wlałem i co jakiś czas znów jest na min. nie wiem czy się jeszcze trochę odpowietrza czy mi gdzieś nie ubywa.. no i czego to może być przyczyna?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    5 litrów powinno wystarczyć.
  • Poziom 38  
    Temat rzeka. Kolego chudy1986_, akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy przydławić przepływ przez reduktor i nagrzewnica powinna wtedy dostać więcej ciepła.
    Układ równoległy jest też bardziej czuły na obecność pęcherzy powietrza - jest wtedy mniejsze prawdopodobieństwo przepchnięcia ich do zbiornika wyrównawczego (mniejsze natężenie przepływu w poszczególnych nitkach).
    Pozostaje sprawa tracenia się płynu.
    Sugerowałbym od sprawdzenia sprawności zaworka nadciśnieniowego na zbiorniku wyrównawczym (bardzo twarde węże do chłodnicy). Niesprawny będzie powodował duży wzrost ciśnienia w układzie po nagrzaniu i to może powodować wycieki pod opaskami na wężach do reduktora lub na samym reduktorze.
    Trzeba również sprawdzić czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia (gazu ze strony reduktora lub spalin ze strony silnika - przedmuchana uszczelka lub pęknięcie) - u mnie występuje niewielki przedmuch, ale nie gazu.
    Przyczyną dużych wahań ciśnienia w megankach jest brak możliwości skutecznego odpowietrzenia chłodnicy (ze względu na jej konstrukcję i brak odpowietrznika na niej).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    gimak napisał:
    Przyczyną dużych wahań ciśnienia w megankach jest brak możliwości skutecznego odpowietrzenia chłodnicy (ze względu na jej konstrukcję i brak odpowietrznika na niej).


    Tu się kolega trochę myli, bo w starszych jest odpowietrznik na chłodnicy.
  • Poziom 38  
    W mojej jest tylko miejsce na odpowietrznik (tak sądzę).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A bo Twoja ma 16V, i jest zapewne po lifcie.
  • Poziom 32  
    Witam, a moja jest też po lifcie ale nie odmłodniała Qrna fi :D, a parownik powinien byc umieszczony nisko a Przemuś wie co pisze , lubi francuski.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    "Że tem" Wopor :D
  • Poziom 10  
    Ten korek da się sprawdzić tylko przez te twarde węże czy jest jeszcze jakiś inny sposób? Bo jak trochę pojeżdżę to tworzy się ciśnienie takie, że płynu jest poniżej minimum a jak odkręcę korek to płyn się unosi między min a max. No i jak sprawdzić te przedmuchy, zwłaszcza gazu? Jak już pisałem to przy gazowaniu płynu mi nie wyrzuca więc to raczej nie uszczelka.
    No i ja też mam odpowietrznik na chłodnicy..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Da się sprawdzić, jak masz to zrobić w domowych warunkach nie wiem, powinien otworzyć się przy ciś około 1,3 bar.

    Przy zagrzanym silniku płyn zawsze będzie się unosić gdy korek odkręcisz, odkręć go, zostaw na noc a zobaczysz że rano będzie na mini.

    Zalej na max, i odpowietrzaj tak jak mówiłem.

    Bulgotania w środku auta nie słychać po odpaleniu?
  • Poziom 32  
    Witam, jak odpale to mnie tez bulgocze w samochodzie "po lifcie", a mam takie cóś wsadzam w zbiornik po zalaniu i dmucham te 1,5 bara i po sprawie, ciekawe że jak jesteśmy chorzy to idziemy do lekarza a wsio innego to same zosie samosie :D .
  • Poziom 26  
    A fcale bo nie, ja se sam nawet zęby wyrywam.:D Znaczy wybiłem se bo mi się omsknęło moje większe, stalowe ramię. Ale czy to coś zmienia?:D
  • Poziom 38  
    chudy1986_ napisał:
    Ten korek da się sprawdzić tylko przez te twarde węże czy jest jeszcze jakiś inny sposób? Bo jak trochę pojeżdżę to tworzy się ciśnienie takie, że płynu jest poniżej minimum a jak odkręcę korek to płyn się unosi między min a max. No i jak sprawdzić te przedmuchy, zwłaszcza gazu? Jak już pisałem to przy gazowaniu płynu mi nie wyrzuca więc to raczej nie uszczelka.
    No i ja też mam odpowietrznik na chłodnicy..

    U mnie jest odwrotnie. Na zimnym silniku poziom trzyma się mniej więcej w połowie, a przy dużych mrozach spadał dużo poniżej połowy.Po nagrzaniu (po jeździe) podnosił się prawie pod max, a po odkręceniu korka na ciepłym poziom jechał jeszcze wyżej (jak miałem układ ciśnieniowy). Odkręcenie korka na zimnym nie powodowało żadnych zmian poziomu.
    Nie bardzo wiem jak tłumaczyć takie zachowanie się poziomu u kolegi.
    Sprawdzenie sprawności korka (zaworka) polega na sprawdzeniu przy jakim ciśnieniu następuje jego otwarcie (w warunkach domowych jest to kłopotliwe).
    Obecnie sprawność korka mnie nie interesuje, bo jeżdżę na otwartym układzie (bezciśnieniowym), ponieważ przez lekki przedmuch mam kłopoty utrzymać szczelność układu.
    Ja przedmuch stwierdziłem na butelce (sposób bardzo skrytykowany, ale jednoznaczny).
  • Poziom 26  
    A gdzie tam krytykowany zaraz, przerabiajmy wszyscy na butelki.:D
    Ponieważ przez lekki przedmuch?
  • Poziom 10  
    Już do końca nie wiem czy to ta nagrzewnica czy uszczelka bo z rury jak się auto trochę nagrzeje to leci biały dym co wskazuje na uszczelkę lecz płynu mi nie wyrzuca, sprawdzałem na biegu jałowym, lecz podczas jazdy się tworzy takie ciśnienie, że płyn wyrzuca.
    Jeden mechanik powiedział, że to uszczelka od nagrzewnicy mi raczej zablokowała przepływ i się ciśnienie wytwarza, lecz skąd ten biały dym by był? A chciałbym się upewnić przed wymianą bo kasy teraz za dużo nie mam a wymiana jednego i drugiego jest trochę droga.. Wie ktoś może jak dokładnie sprawdzić tą uszczelkę i nagrzewnicę? No i co to za metoda na butelkę?
    Bulgotania w aucie raczej nie słyszałem a skąd mniej więcej miałoby dochodzić? Z nagrzewnicy czy z komory silnika?

    No i jeszcze słyszałem, że jest sposób wyciągnąć nagrzewnicę poprzez podniesienie trochę deski, czy da się tak?

    Pozdrawiam.

    PROBLEM ROZWIĄZANY OKAZAŁO SIĘ, ŻE TO USZCZELKA POD GŁOWICĄ - LECZ NAGRZEWNICA TEŻ JEST WALNIĘTA GDYŻ NADAL SŁABO GRZEJE!
    DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC I POZDRAWIAM :)