Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MASTER 2.2 DCI Renault kody błędów komputera układu wtrysku

Remik72 22 Kwi 2009 21:34 16395 13
  • #1 22 Kwi 2009 21:34
    Remik72
    Poziom 10  

    Witam!
    Poszukuje opisu kodów błędów do renault master 2.2dci 2001 rok, podłączony komputer wyświetlił błędy 6176, 6152, 6145, 6150, slink odzywa sie ale odrazu gaśnie brak komunikacji z czujnikami temperatury(pokazuje -40 stopni cencjusza) silnika, czujnika GMP(jak się odezwie to obrotomierz lekko drgnie) i przepływomierza(temp. powietrza -40 stopni cencjusza), pompa elektryczna podaje paliwo, rozrząd nowy, ciśnienie sprężania w cylindrach ok brak dalszych pomysłów...może ktoś coś podpowie?
    ...silnik zgasł po przygazowaniu tj. po chwilowym wprowadzeniu na wyższe obroty-nie maxymalne!

    0 13
  • Fibaro
  • #2 25 Kwi 2009 20:08
    Remik72
    Poziom 10  

    instalacja elektryczna sprawdzona, czujnik GMP nowy

    0
  • #3 25 Kwi 2009 20:17
    janusz2008
    Poziom 33  

    Minus 40, to sterownik ich nie widzi, sprawdż okablowanie do ecu.

    0
  • #4 25 Kwi 2009 20:26
    Remik72
    Poziom 10  

    całe okablowanie pomiędzy czujnikami a ECU sprawdzone i odziwo ok

    0
  • Fibaro
  • #5 25 Kwi 2009 21:06
    jurekk55
    Poziom 34  

    czym czytałeś te błędy,na pewno nie clipem.jest do nich jakiś opis?

    0
  • Fibaro
  • #6 26 Kwi 2009 19:27
    Remik72
    Poziom 10  

    odczyt błędów był robiony "gutmann messtechnik" podał tylko te kody 6176, 6152, 6145, 6150

    0
  • Pomocny post
    #7 26 Kwi 2009 19:39
    jurekk55
    Poziom 34  

    użyj Clipa lub NXR bo tak szukaj wiatru.

    0
  • #8 26 Kwi 2009 19:43
    piotr.
    Poziom 12  

    czy ta usterka wystąpiła po wymianie rozrządu(gmp z czujnikiem wałka rozrządu sie nie dogaduje), sprawdz przepustnice czy nie jest zablokowana i egr może denko odpadło żywi sie wtedy spalinami na chwilke zapalai gaśnie, zdejmnij przelewy z wtrysków może któryś zamocno puszcza

    0
  • #9 26 Kwi 2009 20:31
    Remik72
    Poziom 10  

    silnik zgasł po przygazowaniu ale nie na maxymalne obroty, po sprawdzeniu rozrządu-szok! wszystkie koła zębate dostał nowe, pasek i napinacz, pompa oleju też nowa-ustawiony rozrząd na 100% dobrze, czujnika na wałku rozrządu nie ma czujnik jest tylko na kole zamachwym i na pompie wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze raczej mają równy przelew, bede musiał użyć CLIPa w takim razie i zaglądne do zaworu recyrkulacji spalin-co mogło się stać od przygazówki-chyba że to zbieg okoliczności

    Dodano po 29 [minuty]:

    może ktoś ma rozeznanie jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia paliwa na listwie, jak się ma oporność do ciśnienia? może można by mniej-więcej odczytać czy ma wystarczające ciśnienie paliwa by odpalić?

    0
  • #10 27 Kwi 2009 08:57
    piotr.
    Poziom 12  

    ciśnienie na rampie wtrysku w chwili rozruchu powinno miec okolo 350bar(czujniki raczej nie siadają), sprawdz jeszcze czy na rampie z przelewu nie idzie paliwo(nie powinno),możesz jeszcze spróbować jeżeli poszedł regulator przepływu na pompie paliwa zdiąc zasilanie z niego i podłączyć żaróweczke 21W to oszuka ecu i auto powinno zapalić tylko bedzie słyszalne duże ciśnienie na układzie wtrysku

    0
  • #11 27 Kwi 2009 15:01
    Remik72
    Poziom 10  

    na rampie paliwo z przepływu nie idzie-sucho, regulator odkręcałem ma około 3 omy i dmuchając w otworki ma swobodny przepływ ? jak powinno być ? podłącze tą żaróweczkę do wtyczki zamiast regulatora-ale jak powinno być przy odłaczonej wtyczce ma być swobodny przepływ przez otworki regulatora?

    0
  • Pomocny post
    #12 27 Kwi 2009 23:09
    piotr.
    Poziom 12  

    problem byłby łatwiejszy gdybyś mógł odczytać parametry a to tylko za pomocą clipa, mogę podesłac Ci zeszyty serwisowe ale to pewnie Ci nie wiele pomoże bez clipa a numery defektów które podałeś całkowicie nie pasuja do tych z clipa

    0
  • #13 30 Kwi 2009 09:59
    Remik72
    Poziom 10  

    okazuje sie ze kolo zębate na pompie wysokiego ciśnienia na kórym jest czujnik położenia nie ma odpowiedniej synchronizacji z wałem korbowym (w tym silniku nie ma czujnika GMP na wałku rozrządu tylko jest na tym właśnie kole zębatym na pompie wtryskowej), a prawdopodobnie zgasł dlatego że zgubił ą właśnie synchronizację z powodu zmielenia zębów a nowe koła zostały zamontowane lecz na podstawie błędnych informacji (że tu nie musi być synchronizacji) niewłaściwie.
    Sęk w tym że nie ma mądrego by wytłumaczył jak to ustawić....
    nie wykluczam że elektronika ma również posiada uszkodzenia

    0
  • #14 05 Maj 2009 19:19
    Remik72
    Poziom 10  

    auto trafiło do serwisu, ustawili koła i autko pali.
    dziękuję wszystkim za pomoc i POZDRAWIAM

    2
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo