Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MASTER 2.2 DCI Renault kody błędów komputera układu wtrysku

Remik72 22 Apr 2009 21:34 20115 13
Texa Poland
  • #1
    Remik72
    Level 11  
    Witam!
    Poszukuje opisu kodów błędów do renault master 2.2dci 2001 rok, podłączony komputer wyświetlił błędy 6176, 6152, 6145, 6150, slink odzywa sie ale odrazu gaśnie brak komunikacji z czujnikami temperatury(pokazuje -40 stopni cencjusza) silnika, czujnika GMP(jak się odezwie to obrotomierz lekko drgnie) i przepływomierza(temp. powietrza -40 stopni cencjusza), pompa elektryczna podaje paliwo, rozrząd nowy, ciśnienie sprężania w cylindrach ok brak dalszych pomysłów...może ktoś coś podpowie?
    ...silnik zgasł po przygazowaniu tj. po chwilowym wprowadzeniu na wyższe obroty-nie maxymalne!
  • Texa Poland
  • #2
    Remik72
    Level 11  
    instalacja elektryczna sprawdzona, czujnik GMP nowy
  • Texa Poland
  • #3
    janusz2008
    Level 33  
    Minus 40, to sterownik ich nie widzi, sprawdż okablowanie do ecu.
  • #4
    Remik72
    Level 11  
    całe okablowanie pomiędzy czujnikami a ECU sprawdzone i odziwo ok
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    czym czytałeś te błędy,na pewno nie clipem.jest do nich jakiś opis?
  • #6
    Remik72
    Level 11  
    odczyt błędów był robiony "gutmann messtechnik" podał tylko te kody 6176, 6152, 6145, 6150
  • Helpful post
    #7
    jurekk55
    Level 36  
    użyj Clipa lub NXR bo tak szukaj wiatru.
  • #8
    piotr.
    Level 13  
    czy ta usterka wystąpiła po wymianie rozrządu(gmp z czujnikiem wałka rozrządu sie nie dogaduje), sprawdz przepustnice czy nie jest zablokowana i egr może denko odpadło żywi sie wtedy spalinami na chwilke zapalai gaśnie, zdejmnij przelewy z wtrysków może któryś zamocno puszcza
  • #9
    Remik72
    Level 11  
    silnik zgasł po przygazowaniu ale nie na maxymalne obroty, po sprawdzeniu rozrządu-szok! wszystkie koła zębate dostał nowe, pasek i napinacz, pompa oleju też nowa-ustawiony rozrząd na 100% dobrze, czujnika na wałku rozrządu nie ma czujnik jest tylko na kole zamachwym i na pompie wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze raczej mają równy przelew, bede musiał użyć CLIPa w takim razie i zaglądne do zaworu recyrkulacji spalin-co mogło się stać od przygazówki-chyba że to zbieg okoliczności

    Dodano po 29 [minuty]:

    może ktoś ma rozeznanie jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia paliwa na listwie, jak się ma oporność do ciśnienia? może można by mniej-więcej odczytać czy ma wystarczające ciśnienie paliwa by odpalić?
  • #10
    piotr.
    Level 13  
    ciśnienie na rampie wtrysku w chwili rozruchu powinno miec okolo 350bar(czujniki raczej nie siadają), sprawdz jeszcze czy na rampie z przelewu nie idzie paliwo(nie powinno),możesz jeszcze spróbować jeżeli poszedł regulator przepływu na pompie paliwa zdiąc zasilanie z niego i podłączyć żaróweczke 21W to oszuka ecu i auto powinno zapalić tylko bedzie słyszalne duże ciśnienie na układzie wtrysku
  • #11
    Remik72
    Level 11  
    na rampie paliwo z przepływu nie idzie-sucho, regulator odkręcałem ma około 3 omy i dmuchając w otworki ma swobodny przepływ ? jak powinno być ? podłącze tą żaróweczkę do wtyczki zamiast regulatora-ale jak powinno być przy odłaczonej wtyczce ma być swobodny przepływ przez otworki regulatora?
  • Helpful post
    #12
    piotr.
    Level 13  
    problem byłby łatwiejszy gdybyś mógł odczytać parametry a to tylko za pomocą clipa, mogę podesłac Ci zeszyty serwisowe ale to pewnie Ci nie wiele pomoże bez clipa a numery defektów które podałeś całkowicie nie pasuja do tych z clipa
  • #13
    Remik72
    Level 11  
    okazuje sie ze kolo zębate na pompie wysokiego ciśnienia na kórym jest czujnik położenia nie ma odpowiedniej synchronizacji z wałem korbowym (w tym silniku nie ma czujnika GMP na wałku rozrządu tylko jest na tym właśnie kole zębatym na pompie wtryskowej), a prawdopodobnie zgasł dlatego że zgubił ą właśnie synchronizację z powodu zmielenia zębów a nowe koła zostały zamontowane lecz na podstawie błędnych informacji (że tu nie musi być synchronizacji) niewłaściwie.
    Sęk w tym że nie ma mądrego by wytłumaczył jak to ustawić....
    nie wykluczam że elektronika ma również posiada uszkodzenia
  • #14
    Remik72
    Level 11  
    auto trafiło do serwisu, ustawili koła i autko pali.
    dziękuję wszystkim za pomoc i POZDRAWIAM