Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.8 95r zaczyna nierówno chodzić i gaśnie. Nie można uruchomić.

wojtas1011 29 Apr 2009 22:23 5716 24
  • #1
    wojtas1011
    Level 10  
    Witam. Mam problem z silnikiem w mojej renówce. Zaczęło się dwa dni temu, zgasła i nie mogłem jej zapalić. udało mi sie po jakiejś godzinie i było ok.zdarzyło mi sie to dwa razy a teraz gdy ją zapale chodzi ładnie równo a po chwili zaczyna nierówno chodzić przerywać i gaśnie po czym nie można już zapalić ani na benzynie ani na gazie. Jest ktoś kto jest w stanie mi pomóc?
  • #2
    balonika3
    Level 37  
    A czy po tej "chwili" silnik jest nagrzany? Może po prostu czujnik temp. leży?
  • #3
    wojtas1011
    Level 10  
    to się dzieje w czasie 2-3 minut... czujnik temperatury wymieniałem jesienią chyba że jest jeszcze jakiś inny
  • #4
    balonika3
    Level 37  
    W 3 minuty nie zagrzeje się napewno. Po zgaśnięciu sprawdź, czy brakuje jej paliwa, czy iskry.
  • #6
    wojtas1011
    Level 10  
    paliwo jest a co do iskry to nie sprawdzałem.a co do czujnika temperatury to wymieniłem jeden a ponoć są dwa do wskażnika i do kumputera. to prawda?
  • #7
    marekst3
    Level 11  
    tak ale ciebie interesuje czujnik temperatury do komputera . a co do iskry to moduł często jak się kończy to po chwili ma braki iskry
  • #8
    wojtas1011
    Level 10  
    co do modułu to jet to możliwe bo po chwili wydaje się że nie na wszystkie tłoki pali.... a gdzie jest ten czujnik bo ja wymieniałem ten pod kablami zapłonowymi
  • #9
    marekst3
    Level 11  
    a jaki masz ten silnik tak dokładniej opisz dane
  • #10
    wojtas1011
    Level 10  
    1.8 8V 90KM coś jeszcze?
  • #11
    balonika3
    Level 37  
    wojtas1011 wrote:
    paliwo jest a co do iskry to nie sprawdzałem.a co do czujnika temperatury to wymieniłem jeden a ponoć są dwa do wskażnika i do kumputera. to prawda?
    Pytam o mokrą świecę a nie paliwo w baku.
  • #12
    marekst3
    Level 11  
    czujnik temperatury jest w głowicy od strony skrzyni
  • #13
    wojtas1011
    Level 10  
    musze sprawdzić. a gdyby tak było to jaka może być tego przyczyna>
  • #14
    marekst3
    Level 11  
    jak swieca mokra to niema iskry ,zapach paliwa ,a przyczyna to moduł aparatu jak go masz albo czujnik położenia wału. a cewke masz zespolonom ?
  • #16
    balonika3
    Level 37  
    No więc jest iskra, czy jej nie ma?
  • #17
    marekst3
    Level 11  
    zacznij od podstaw ; iskra brak . do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym , czujnik położenia wałka rozrzadu .co do temperatury to po odłączeniu czujnika moto ma siędać zapalić ponieważ komp podkłada awaryjnom mape czujnika i ma pracować. ale raczej obstawiam na cewke wys. nap. dlatego że zaczyna przerywać na świecach
  • #18
    wojtas1011
    Level 10  
    chodzi o czujnik położenia wału? a w jaki sposób go sprawdzić? będe jutro działał dzięki....
  • #19
    milejow
    Level 43  
    Do ksiazek panowie i to predko,ten silnik nie ma modulu zapl.ani cz.polozenia walka rozrzadu.Sprawdziles wreszcie,co masz a czego brakuje tak,jak pytal kolega balonika 3?
  • #20
    wojtas1011
    Level 10  
    świeca mokra czyli brak iskry. cewka do wymiany?
  • #21
    milejow
    Level 43  
    Jeszcze nie,sprawdzic,czy podczas krecenia rozrusznikiem jest zasilanie na cewke i sterowanie(zasilanie to plus a sterowanie-impulsy masy)Impulsy sterujace sprawdzic najlepiej kontrolka diodowa
  • #22
    wojtas1011
    Level 10  
    wymieniłem cewke i o dziwo zapalił i chodzi równo tak jak to powinno być ale pozostał problem gaśnięcia. Zapaliłem go i chodził sobie aż do momentu włączenia się wentylatora.Zgasiłem go i za chwile znów uruchomiłem. Po chwili zgasł. zapalić już nie chciał dopiero po paru minutach zapalił. Odłączyłem czujniki i też n ie pomogło. pomocy.....
  • #23
    Piotrx
    Level 12  
    Sprawdź czujnik położenia wału, powinien mieć 200 do 800 om, w trakcie pomiaru ruszaj przewodem, zobacz czy nie ma wpływu na opór (czasem przewód w środku pęka). Sprawdź też rozdzielacz zapłonu, często się wypala węgiel w nim
  • #24
    wojtas1011
    Level 10  
    czujnik sprawdzałem, mechanik powiedział że powinien mieć od 180 do 240 a mieł oporność 234.teraz zgasł i nie chce już zapalić. jak połącze kabel z plusową klemą i cewką to pali bez problemu.gdzie może być problem? prąd nie dochodzi do cewki
  • #25
    Piotrx
    Level 12  
    Sprawdź przekaźnik systemowy albo podmień na inny, jest on umieeszczony w komorze silnika w prawym błotniku, w takiej czarnej obudowie razem z komputerem sterującym. Tam w sumie są 2 przekażniki jeden to p. systemowy a drugi p. pompy paliwa