Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Grand Voyager 2,5 TD 1997r. - klimatyzacja

05 Maj 2009 20:32 7238 9
  • Poziom 16  
    Witam. Mam problem z klimatyzacją w tym modelu. Kupiłem go za granicą i od początku klima nie działała ale podczas włączania/wyłączania słychać było odgłos jak przy włączonym kierunkowskazie. Od przyjazdu do kraju przestała całkowicie reagować. Po włączeniu przycisku świeci się na nim dioda ale nie ma żadnej reakcji. Sprawdzałem bezpiecznik, przekaźnik wszystko jest ok.
    Może się mylę ale gdyby nie była pełna to chociaż zmieniałaby się praca silnika po włączeniu klimy a tu nic. Proszę o pomoc.

    ps. jeśli to jest mechaniczna usterka to proszę o wybaczenie że wpisałem na elektryce ;)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    Podnieś maskę zobacz czy pasek jest na rolce od klimy jak jest to musisz zobaczy czy elektormagnes działa i czy prad dostaje
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Sprawdź ciśnienie w układzie, pewnie gaz uleciał, przy braku ciśnienia klima nie włączy się. Możesz odszukać czujnik niskiego ciśnienia(na grubszej rurce) i spiąć go na krótko zworka, jeśli sprężarka ruszy, brak ciśnienia albo uszkodzony czujnik, jeśli nie, sprawdź czy z panela sterowania wychodzi plus, po włączeniu przycisku klimatyzacji.
  • Poziom 16  
    Pasek jest na rolce. A jeśli chodzi o ten czujnik to niestety nie mogę go znaleźć. Wiem, że mógłbym iść do mechanika i być może by mi to zrobił ale może to jest drobnostka a on będzie to "naprawiał" ze 3 dni i powie mi z 400zł :/

    Jest to mój pierwszy samochód z klimą i dlatego mam problemy. Znalazłem na najdłuższym przewodzie łączącym się ze sprężarką takie coś:
    Chrysler Grand Voyager 2,5 TD 1997r. - klimatyzacja
    i gdzieś tam na innym przewodzie coś podobnego, ale coś mi się zdaje, że to raczej nie to :oops:
  • Poziom 13  
    To jest zawór serwisowy. Możesz odkręcić tą nakrętke i nacisnąć śrubokrętem. Jeśli coś uleci i będzie się ciężko naciskać to klima jest nabita, z tym że może być za mało czynnika, a tego już tak nie sprawdzisz.
  • Poziom 16  
    A czy ktoś wie gdzie może się znajdować ten czujnik? Albo w innym modelu gdzie on się znajduje żebym wiedział gdzie szukać mniej więcej.
  • Poziom 16  
    Podlacz na krotko Kompresor, tzn bezposrednio z akumulatora, jak sprzeglo zaskoczy i po 2-3 minutach bedzie chlodzil, tzn, ze cos ze strowaniem.
    Jak nie znajdziesz to wklinij adres Email, wysle schematy.
    Pozdrawiam amicar
    Email: remilogo(malpa)yahoo.de
  • Moderator Samochody
    AMICAR napisał:
    Podlacz na krotko Kompresor, tzn bezposrednio z akumulatora, jak sprzeglo zaskoczy i po 2-3 minutach bedzie chlodzil, tzn, ze cos ze strowaniem.
    Jak nie znajdziesz to wklinij adres Email, wysle schematy.
    Pozdrawiam amicar
    Email: remilogo(małpa)yahoo.de


    Odradzam, jeśli układ jest pusty, przez te 2-3 minuty możesz zatrzeć sprężarkę, na początek pojedz do zakładu który zajmuje się klimatyzacją, niech sprawdza jakie jest ciśnienie w układzie, za sprawdzenie zapłacisz max 20 zł i będziesz miał pewność czy wina po stronie szczelności układu, czy wina po stronie elektryki.
  • Poziom 16  
    A ja przypomnę się w temacie bo właśnie zreanimowałem klimatyzację. Układ był całkiem pusty. Wszystko działa, układ szczelny, klima chłodzi. Tylko, że klima zaczyna już chłodzić po włączeniu nawiewu (oczywiście jak suwaki są ustawione na zimne powietrze) a po włączeniu przycisku ze znaczkiem śnieżynki chłodzi jeszcze bardziej. Nie wiem czy powinno być tak, że po włączeniu nawiewu już leci zimne powietrze.