Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra f c14nz - kod 44 sonda lambda

09 Maj 2009 13:02 12634 12
  • Poziom 16  
    Witam serdecznie mam problem z Oplem astrą I z silnikiem c14nz - z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Usterka tkwi w silniku. Auto bardzo dużo paliło ok 12L gazu i praktycznie nie przyspieszał ( na 1 biegu po puszczeniu sprzęgła auto dławiło sie mimo wciśniętego gazu ) mechanicy stwierdzili zatkany katalizator - ze względów ekonomicznych został wstawiony tłumik przelotowy. Nastąpiła drobna poprawa zużycie spadło do ok 10L ale jechać dalej nie chce. Wcześniej kontrolka usterki zaświecała się dopiero przy 4/5 biegu na trasie przy dłuższej jeździe ok 90km/h ( max prędkość jaką udało się uzyskać tym autem to 110km/h po ok 3km rozpędzania ) Sprawdziliśmy kody błyskowe i wyświetliło kod 44 - sonda lambda - uboga mieszanka. Sonda została wymieniona. pamięć kodów wykasowana - po kilku kilometrach pojawiła się znowu. Co teraz można sprawdzić żeby nie pakować fortuny w to auto ? z góry dziękuję za pomoc. Dodam, że auto ma założoną instalacje gazową 2 gen - czyli modulator sondy lambda jest .
  • Poziom 16  
    spodziewałem się konkretniejszych odpowiedzi - na tamtym forum ilu jest użytkowników tyle jest wersji
  • Moderator Samochody
    Przede wszystkim do sprawdzenia szczelność dolotu i sprawność pompy paliwowej.
  • Poziom 17  
    Miałem to samo przy kadecie z takim silnikiem walczyłem z tym 2 tygodnie a wystarczyło tylko wymienić sterownik.
    Jednak radze na początek podmienić :)
  • Poziom 20  
    Właściwie to w tym modelu można wywalić dla próby sterownik i zrobić jak w pierwszej generacji instalacje ,poza tym nic nie wiadomo czy auto na paliwie dobrze jedzie ,może czas na remont parownika lub jego wymiana,regulacja była robiona.:D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Uściślam sterownik od silnika podmienić ja przed tym zabiegiem jeszcze ominąłem instalacje elektryczną gazową ( wypiłem sterownik od gazu i zmostkowałem sondę i wtrysk sterownik od gazu odcina wtrysk i emulator sady w tym siedzi ) po tym zabiegu dalej wywalało błąd sondy jako że sonda była wymieniona na nówkę podmieniłem sterownik od silnika i problem znikł jeszcze z 2 lata auto śmigało :)
  • Poziom 16  
    Witam serdecznie. Tak jak pisałem na początku autko zagazowane emulator sondy jest. Auto chodzi tak samo na benzynie jak i na gazie - z tąd też odpada przypuszczenie o niesprawnej pompie paliwa. auto jest po regulacji instalacji gazowej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Tego nie wiem. Obudowa aparatu zapłonowego jest delikatnie pęknięta i spięta opaskami zaciskowymi. Ciężko mi stwierdzić bo nie rozbierałem jeszcze tego. Prosiłbym o jakieś wskazówki na co dokładnie zwrócić uwage żeby całkiem go nie dobić proszę o wyrozumiałość pozdrawiam !
  • Poziom 15  
    Sprawdź rozrząd, drożność dolotu, ciśnienie sprężania tak na początek
  • Poziom 11  
    Witam
    Jestem posiadaczem tego samego modelu samochodu też miałem problem z przyspieszaniem nie wspominając już o wyprzedzaniu, samochód rozpędzał się bardzo powoli. Wykręciłem silnik krokowy i okazało się że metalowy pręt który poruszany jest silnikiem krokowym wykręcił się całkowicie z gwintu i wypadł (coś w rodzaju śruby której nakrętką jest silnik)
    Przeczyściłem silniczek i wkręciłem pręt w prowadzenie tak aby nie wypadł z prowadzenia podłączyłem kabel i przekręcają kluczyk w stacyjce sprawdziłem działanie silnika, nie powinien on wysunąć się z prowadzenia, jeśli by tak się stało wkręcić go ponownie tak, żeby był maksymalnie wykręcony, ale znajdował się w prowadzeniu. Zamontowałem silniczek i od tej pory przyspieszenie w tym samochodzie jest piorunujące :) aż sam się dziwie.