Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa 1,2i Grające zawory

10 Maj 2004 00:13 9672 36
  • Poziom 10  
    Borykam się z tym już pół roku. Mam corsę 1,2i 94' silnik X12SZ na zimnym silniku jest wszystko OK. a kiedy się zagrzeje zaczynają grać zawory i co ciekawe przy połowie gazu jak daje do dechy to jest cisza a najbardziej słychać jak silnik jest na biegu jałowym i nagle naciśnie się pedał gazu - to wtedy jest uderzenie.
  • Poziom 13  
    witam-wyglada to na zaplon. zaplon ustawia sie na zwartym gniezdzie diagnozy(staly punkt ZZ)
  • Poziom 10  
    Wielkie dzięki za odpowiedź, co do zapłonu jakie gniazdo, jakie ZZ nie siedzę w temacie.
  • Poziom 13  
    witaj- zobacz diagnostyka opla -zwierasz a-b i ustawiasz zaplon w punkciepunkt zz to gorny martwy.diaGNOZA ZWIERA KAT STALY OK.10STOPNI
    .poszukaj diagnozy opla opisalem. powodzenia
  • Poziom 10  
    Poczytałem sobie troszkę tylko nie wiem gdzie jest to A i B, czy jest to opisane przy gnieździe?
    Rozumuje to tak: zwieram A i B włączam zapłon wtedy miga kod wejścia 12 no i ustawiam znak koła i górny znak obudowy na pasek rozrządu wyłączam zapłon rozwieram A i B no i chyba gotowe, albo na szrot.

    pozdrawiam
    Konrad
  • Poziom 25  
    a może jest do zrobienia regulacja luzu
  • Poziom 10  
    Witam

    O jakim luzie mowa?

    Czy ktoś wie gdzie jest A i B w gnieździe diagnostycznym w corsie B (gniazdo 10-cio pinowe)?
  • Poziom 25  
    Mam na myśli luz zaworowy no chyba że jest hydrauliczne kasowanie luzuw
  • Poziom 10  
    Hydraulicznie - nie da się ustawić luzów i podobno nie da się ustawić zapłonu. Na tym forum dowiaduje się że jednak się da tylko nie wiem czy to polega na prawdzie. Jeżeli w/w opis da jakiś skutek to byłoby naprawde super, bo te zawory naprawde mnie martwią - tylko proszę o potwierdzenie i gdzie jest to A i B!!!
  • Poziom 12  
    Możliwe że masz uszkodzony lub uszkodzone popychacze hydrauliczne lub bardzo bardzo stary olej w silniku bo wykluczam jego brak.
  • Poziom 10  
    Olej ma trzy tygodnie,a z popychaczami całkiem możliwe, choć byłem w serwisie ALVi Bosch i tam stwierdzili że jedynie sterownik silnika.
    No ale jaroslaw l. napisał że sie da tylko prosze o konkrety.
  • Poziom 12  
    Witam,

    jeśli nie jest to MULTEC to nie ma możliwości regulacji zapłonu.
    Stukające zawory na gorącym silniku świadczą o uszkodzonej pompie olejowej lub panewkach. Nie napisałeś jaki olej lejesz.
    Miałem to same objawy co ty. Ja musiałem wymienić wał i panewki.
    Sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku lub jeśli to nie jest dla ciebie problem, sprawdź jak wygląda łożysko główne i leżące najbliżej sprzęgła.

    Pozdrawiam
    marek
  • Poziom 10  
    Na początku dziękuję wszystkim którzy próbują mi pomóc.

    Nie wiem jak to sprawdzić czy to MULTEC, olej elf copetycion - czy coś takiego, nigdy się mi nie świeciła kontrolka oleju no chyba że przy zapalaniu - jak sprawdzić ciśnienie w domowych warunkach.

    Byłem z tym u znajomego mechanika i stwierdził że zapłon jest o 8-10 stopni za wczesny - na podstawie lampy strobo, nie wiem czy się mu coś nie pomyliło.
  • Poziom 16  
    Witam .
    Kolega pisze ze zawory graja ,a nie stukaja ,to jest duza roznica miedzy jednym a drugim .Pytanie dotyczylo grania zaworow,wchodzi w gre zaplon ,ale nie tylko kat statyczny ,trzeba sie dokladniej skoncentrowac na zaplonie powyzej 2000 obr/min ,niech Kolega sprawdzi rowniez czy niema ubytku plynu chlodzacego , jesli spala plyn , moze wystepowac granie zaworow nawet przy prawidlowo ustawionym zaplonie .Jesli jest niewielka nieszczelnosc miedzy cylindrami tez moze wystepowac taki objaw ,zakladamy ze silnik pracuje na wszystkie cylindry przy wszystkich opisanych mozliwosciach usterki .

    Powodzenia Krzysztof
  • Poziom 10  
    Witam

    Wydaje mi się że grają bo stukot jest zaraz po zapaleniu silnika - troche pochodzi i jest OK. ale to chyba normalne. Z tym płynem muszę sprawdzić bo ostatnio dolewałem go właśnie, nieszczelności chyba nie sprawdzę chyba że jest jakiś sposób.

    Co do sterownika silnika, czy ma ktoś taką corse bo nachodzi mnie pytanie czy mam właściwy, porównalibyśmy tylko numery.
  • Poziom 10  
    Właśnie sobie troche eksperymentowałem i przesunąłem czujnik impulsów wału korbowego tak żeby opóźnić zapłon, to akurat nić nie pomogło na postoju, uderzenie zaworów nadal jest, ale odpiąłem wężyk od czujnika podciśnienia i zatkałem palcem no i uderzenie znikło, trochę opóźnił się chyba zapłon jest jednak problem podczas jazdy komputer chyba sam przyśpiesza no i orkiestra zaworów niesamowita, ale uderzenie na postoju przy nagłym naciśnięciu na gaz znikło. Czujnik jest sprawny bo przepiąłem od kolegi i było tak samo, ja bym się skupił jednak na zapłonie "JAK opóźnić zapłon w corsie B 1,2i 94' silnik X12SZ" proszę o porade!!!

    Konrad
  • Poziom 23  
    Witam

    Miałem to samo w civic'u , zmieniłem pasek rozrządu , ustwiłem zawory ( luz ) i wszysko chodzi jak ta lala . :D

    Jak masz nowy to sprawdź naciąg ( bo umnie dyndał )

    Pozdr :P
  • Poziom 10  
    Tylko że u mnie nie da się ustawić luzów, a z tym paskiem to właśnie coś mi się wydaje że ma za mały naciąg, bo jak ruszam na biegu przód-tył to się z jednej strony luzuje a chyba nie powinien.

    Pozdrawiam
    Konrad
  • Poziom 10  
    Ok. dzięki - jadę do mechaniora żeby na to popatrzył.
  • Poziom 10  
    Byłem u dwóch gości no i twierdzą że jest minimalny luz ale nie ma to wpływu na granie zaworów, co do napinacza nie ma możliwości regulacji naciągu, napinacz automatycznie reguluje naciąg. :?
  • Poziom 34  
    avatar napisał:
    a to stukanie to to se wala zaworki w tlok , albo juz ciszej wala bo się wygieły


    Ponoć w Oplu zawory nie mają prawa spotkać się z tłokiem :) , nawet jak się pasek rozrządu zerwie (brrrrrrrr. :( ).
  • Poziom 14  
    potwierdzam to co pisze genewa jeżeli silnik stuka bez obciązenia czyli pół gazu to wywalone w kosmos są panewki niestety.
  • Poziom 16  
    Witam
    Zodiak 318 ,to co piszesz nie jest prawda ,w silniku 14/16V przestawienie na malym kole o jednego zeba spowodowalo odbicie zaworow na wszystkich tlokach , a jeden skrzywilo !


    Pozdrawiam Krzysztof[/b]
  • Poziom 34  
    Niezaprzeczam, słyszałem że ponoć ale nie napewno :) a bratu (C16NZ) i znajomemu (nie wiem jaki motor) zerwał się pasek w czasie jazdy i nic się nie stało (może to tylko szczęście :) ) jak jest w przypadku tego X12SZ niestety nie wiem :( .
  • Poziom 10  
    Dzięki za info, czyli czeka mnie remoncik silnika!!! choć nie do końca jestem przekonany że to coś z panewkami, nie wiem jak to sprawdzić.
  • Poziom 34  
    Przy tym silniku prawdopodobnie jest Multek. Jak wejść w "tryb serwisowy" i odczytać kod usterek zobacz tu przez analogię http://asterka.2max.pl/aldl.html. Jak wejdziesz w tryb serwisowy to możesz sobie wtedy sprawdzić lampą strobosopową jak masz ustawiony zapłon.
  • Poziom 14  
    bez rozbierania można to sprawddzić na dwa sposoby
    1. osłuchać stetoskopem miske olejową powinno być słuchać uderzenia
    2. spuścić 2l oleju i w jego miejsce wlać 4 x moto doktor chodzi o zagęszczenie oleju jeżeli dzwięk z silnika osłabnie lub zniknie to odpowiedz jest jasna
  • Poziom 10  
    No i dolałem jak mówiłeś, odgłosy słychać dużo głośniej i pojawił się nowy.
    Pod deklem klawiatury było naprawde cicho a teraz jak silnik schodzi z obr. tak ok. 1500 to klawiatura zaczyna grać jak diesel, żeby znów ok. 900-1000 obr. było znowu cicho.
    Teraz to już k...a nie wiem co to.

    Doradzcie coś.
  • Poziom 16  
    Witam
    Proponuje jednak podjechac do warsztatau , bo z Twoich opisow to ciezko jest postawic stu procentowa diagnoze , przyczyn moze byc wiele poczawszy od pliwa .Jesli chodzi o dolewanie doktora do oleju to tez uwazalbym z tym ,spotkalem sie z takim przypadkem , ze cisnienie tak wzroslo (zakleszczyl sie zawor w pompie oleju) ze zaczelo rozrywac uczszelke pod filtrem oleju .Zobacz czy jest smarowanie na klawiaturze,moze tam jest sucho ,spotkalem sie z takim przypadkem ze byl zatkany kanal olejowy .Wrto tez zerknac na kolor spalin , tu wzrokowo tez mozna duzo wywnioskowac .Uwazam ,ze trzeba podjechac do warsztatau , bo pozniej moze to kosztowac bardzo duzo,jak juz nie jest zapozno .Podstswa jest okreslenie jakie to stuki i od czego pochodza ,ale tu juz odgrywa role doswiadczenie mechnika .

    Pozdrawiam Krzysztof