logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak przestroić głowicę UKF w radiu Diora Rumba na pasmo 88-108 MHz?

zdrapkozdrafkov 01 Cze 2009 00:08 8570 2
REKLAMA
  • #1 6601355
    zdrapkozdrafkov
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam, jestem początkujący i próbuje od pewnego czasu odnowić piękne radio diora rumba. Udało mi się już zdobyć brakujące lampy, uruchomić wzmacniacz m.cz. oraz tor AM (na długich jedynka odbiera przyzwoicie).
    W mojej Rumbie ( schemat: https://obrazki.elektroda.pl/92_1234297860.jpg ) głowica jest na pasmo 64,5-73MHz identyczna z tym schematem: https://obrazki.elektroda.pl/27_1234633935.jpg
    wiem, że była masa postów o przestrajaniu głowic elwro ( sposób alka https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=35949 ), lecz większość z nich dotyczy tej z cewkami wejsciowymi wytrawionymi w płytce (lampa ECC85 ma tam taką metalową osłonkę u mnie jej nie ma) , u mnie zaś są on normalnie dostępne.
    Z postów, które przeczytałem o przestrajaniu głowic lampowych Jeśli dobrze rozumuje to powinienem odiwinąć po 1 zwoju z cewki heterodyny i wzm w.cz. i zminiejszyc pojemnośći, tylko które?
  • REKLAMA
  • #2 6689753
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #3 6692310
    Tomek Janiszewski
    Poziom 32  
    Ocena: 158
    zdrapkozdrafkov napisał:
    wiem, że była masa postów o przestrajaniu głowic elwro ( sposób alka https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=35949 ), lecz większość z nich dotyczy tej z cewkami wejsciowymi wytrawionymi w płytce (lampa ECC85 ma tam taką metalową osłonkę u mnie jej nie ma) , u mnie zaś są on normalnie dostępne.

Znaczy to taka puszka z cienkiej aluminiowej blachy, chyba jeszcze z wychodzącym z niej sznureczkiem do przesuwania rdzeni wariometru, a nie odlewany korpus z mimośrodem?
    Cytat: