Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Modus, klakson nie działa

06 Cze 2009 23:08 8530 24
  • Poziom 22  
    Witam!
    Czy ktoś wie jak zdjąć przykrywę kierownicy i się dostać do styków uruchamiających klakson (nie działa) ?.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Samemu lepiej tego nie rób jeśli nie chcesz dostać w ry.. z poduszki, jesli auto jest bez wypadkowe i nikt tam nie rył to napewno styki bedą ok. Szukaj w bezpiecznikach instalacji oraz samym klaksonie. Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Przychylam sie do Przemo9826. Najpierw zacznij od klaksonu. Jest prawdopodobnie pod zderzakiem w okolicy lewego nadkola. Sprawdż czy na wtyczzkę dochodzi napięcie gdy naciskasz na sygnał. W Renówkach sygnaly często padają.
  • Poziom 22  
    Klakson jest OK, masa jest na złączu ale napięcia brak. Na bezpieczniku jest napięcie. A co do poduszki, wystarczy odłączyć akumulator i nie ma prawa wystrzelić.
  • Poziom 31  
    Widać mało wiesz z budowy samochoów a już całkowicie nic z budowy i działania systemów AIR BAG, skoro piszesz takie głupoty. Napięcie z bezpiecznika wchodzi na ślizg obrotowy pod kierownicą ( nie mylić ze zwijaczem poduszki) , ze slizgu na przełącznik w kierownicy, z powrotem na slizg , na złącze R107 a za tamtąd na sygnał.
  • Poziom 22  
    Może i mało wiem, ale wiem, że poduszki są odpalane elektrycznie, więc bez akumulatora nie powinny zadziałać. Co do klaksonu jest tak jak napisałem napięcie na złączce klaksonu nie dochodzi a na bezpieczniku jest. Samochód kupiłem używany, więc bardzo możliwe, że było coś przy poduszce (kierownicy) grzebane.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No dobra, odłącz ten akumulator i odczekaj może z 10 min. ustaw kierownice na wprost przekręć kierownice o 180 stopni, od strony licznika włóż srobokręt płaski w kierownice(będzie taka mała dziurka) wdusisz blaszke i szarpnij poduszkę w dół (na kolana). Jęśli jest to mało zrozumiałe to przepraszam jaśniej nie potrafie. Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Przemo9826 napisał:
    No dobra, odłącz ten akumulator i odczekaj może z 10 min. ustaw kierownice na wprost przekręć kierownice o 180 stopni, od strony licznika włóż srobokręt płaski w kierownice(będzie taka mała dziurka) wdusisz blaszke i szarpnij poduszkę w dół (na kolana). Jęśli jest to mało zrozumiałe to przepraszam jaśniej nie potrafie. Pozdrawiam

    W momencie wkładania śrubokręta w otworek znajduje się on (śrubokręt) równolegle do płaszczyzny kierownicy (blaszkę sprężystą wyczuwam) i teraz pytanie czy nacisk na tę blaszkę ma się odbywać wzdłuż osi śrubokręta czy też mają to być jakieś boczne naciski ?. Z góry dziękuję za informację!.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nacisk ma być wzdłuż osi śrubokręta (obrazowo to tak jakbyś chciał wbić sobie go w klatke:) )
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Elektrit ma racje:) Ale dla wprawionego płaski też da rade:) Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    No to jeszcze jedno pytanie, jak rozdzielić plastikową obudowę kolumny kierownicy, bo nie chciał bym powyłamywać jakiś zaczepów ?.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Odkręcić śruby od dołu. przękręcić kierownicą w lewo lub prawo i zobaczyć czy pod kierownicą od czoła obudowy nie ma miejsca widocznego żeby odbezpieczyć zaczepy . Jeśli nie ma to ciągnąć obudowy górną w góre dolną w dół :D mocno ale z umiarem.
  • Poziom 22  
    genek1000 napisał:
    Odkręcić śruby od dołu. przękręcić kierownicą w lewo lub prawo i zobaczyć czy pod kierownicą od czoła obudowy nie ma miejsca widocznego żeby odbezpieczyć zaczepy . Jeśli nie ma to ciągnąć obudowy górną w góre dolną w dół :D mocno ale z umiarem.

    OK!. Zapomniałem jeszcze zapytać gdzie w nim znajduje się filtr powietrza kabiny (przeciw pyłkowy) i jak się do niego dostać.
  • Poziom 22  
    Przy pedale sprzęgła zauważyłem podobny wyłącznik jak przy pedale hamulca (światła stop), do czego on służy, bo skrzynia jest manualna ?.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Filtr kabiny znajduje się w nogach pasażera a dokładnie jest wsuwany pod konsole wzdłuż ściany grodziowej.
  • Poziom 31  
    jerzyf napisał:
    Przy pedale sprzęgła zauważyłem podobny wyłącznik jak przy pedale hamulca (światła stop), do czego on służy, bo skrzynia jest manualna ?.

    Do tempomatu i dla silnika aby wiedział w jakiej fazie pracy ma być teraz silnik. A gdybyś miał automata to miałbyś pedał sprzęgła :D
  • Poziom 2  
    witam mam problem z komp pokładowym od calibry tak wogle to w tej chwili ma zegarek a chce wstawic komputer pokładowy znalazłem juz kostki do kom i przełcznika sterujacego podłonczyłem ale nic nie wyswietla sie z podpowidzi z góry dziekuje
  • Poziom 31  
    matii123456 napisał:
    witam mam problem z komp pokładowym od calibry tak wogle to w tej chwili ma zegarek a chce wstawic komputer pokładowy znalazłem juz kostki do kom i przełcznika sterujacego podłonczyłem ale nic nie wyswietla sie z podpowidzi z góry dziekuje

    Chyba to kolego niewiele ma z Modusem wspólnego...
  • Poziom 22  
    genek1000 napisał:
    jerzyf napisał:
    Przy pedale sprzęgła zauważyłem podobny wyłącznik jak przy pedale hamulca (światła stop), do czego on służy, bo skrzynia jest manualna ?.

    Do tempomatu i dla silnika aby wiedział w jakiej fazie pracy ma być teraz silnik. A gdybyś miał automata to miałbyś pedał sprzęgła :D

    A można prosić dokładniej co się wtedy dzieje (tempomatu nie mam).
  • Poziom 22  
    Przemo9826 napisał:
    Filtr kabiny znajduje się w nogach pasażera a dokładnie jest wsuwany pod konsole wzdłuż ściany grodziowej.

    Czy my mówimy o tym samym samochodzie ? bo ja niczego takiego nie znalazłem w miejscu o którym piszesz.
  • Poziom 31  
    jerzyf napisał:
    genek1000 napisał:
    jerzyf napisał:
    Przy pedale sprzęgła zauważyłem podobny wyłącznik jak przy pedale hamulca (światła stop), do czego on służy, bo skrzynia jest manualna ?.

    Do tempomatu i dla silnika aby wiedział w jakiej fazie pracy ma być teraz silnik. A gdybyś miał automata to miałbyś pedał sprzęgła :D

    A można prosić dokładniej co się wtedy dzieje (tempomatu nie mam).

    Kiedy :?:
    A , i o jakim my aucie rozmawiamy (rocznik, silnik)
  • Poziom 22  
    genek1000 napisał:
    Kiedy :?:
    A , i o jakim my aucie rozmawiamy (rocznik, silnik)

    Wtedy gdy wcisnę lub puszczę sprzęgło a auto to modus 2005 1,6 16V
  • Poziom 1  
    genek1000 napisał:
    Przychylam sie do Przemo9826. Najpierw zacznij od klaksonu. Jest prawdopodobnie pod zderzakiem w okolicy lewego nadkola. Sprawdż czy na wtyczzkę dochodzi napięcie gdy naciskasz na sygnał. W Renówkach sygnaly często padają.


    Klakson jest za atrapą zderzaka, mniej więcej na środku na wysokości znaczka Renault. Mam ten sam problem, że mi nie działa. Prawdopodobnie jutro się za to zabiorę z wprawionym w naprawach aut znajomym. Jak się uda to zrobić samemu, to dam znać, co było przyczyną usterki.

    Ps. Niewykluczone, że problem jest gdzieś w kierownicy, bo użyłem nerwowo klaksonu kilka dni wcześniej przed awarią. ;-)