Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router Belkin F5D7230-4 v.7002 - zawieszanie się połączenia

19 Cze 2009 18:21 5984 6
  • Poziom 2  
    Witam,
    Miałem podobny problem jak opisany wyżej i w innych podobnych postach. Częściowo udało mi się rozwiązać, poniżej podaję opis problemu i sposób w jaki udało się częściowo rozwiązać. Może ktoś wpadnie jak załatwić problem do końca.

Internet z kablówki osiedlowej 2Mb (pełny transfer mam tylko na laptopie na którym konfigurowali mi neta - przydzielony do MAC czy jakoś tak, nie znam się aż tak bardzo na tym)
    Modem kablowy Thomson (wcześniej połaczony z laptopem kablem przez kartę sieciową)
    Router Belkin F5D7230-4 v.7002 (soft 9.01.12) (połączony z modemem), konfiguracja pomyślna, internet, sieć, WiFi funkcjonuje ale nie do końca poprawnie

Problem: co 40-60 sek. zawiesza połączenie na 10-20 sek.
    Obecnie tyko przy połączeniu Wi-Fi, przez kabel sieciowy chodzi poprawnie.

Zauważyłem, że w zależności od połączenia laptopa WiFi lub ethernet przypisane są różne adresy MAC.
    W ustawieniach routera (przez www 192.168.2.1) ustawiłem adresy MAC 2 laptopów które będą korzystać z sieci, dodatkowo MAC laptopa podpinanego przez kabel sklonowałem (zapisany na routerze).
    Włączyłem filtrowanie adresów MAC w routerze.

Obecnie problem dotyczy tylko połączenia WiFi (zrywa, zawiesza połączenie, ale w logach nie ma śladu). Przy połączeniu przez kabel śmiga aż miło.

Moje podejrzenia: provider ma przypisany adres MAC karty sieciowej mojego laptopa, ten sam MAC zapisałem na routerze, dlatego jak łącze laptopa z routerem przez kabel sieciowy (karta sieciowa) wszystko wydaje się być OK. W przypadku połączeń WiFi inne są adresy MAC i albo router wariuje albo dostawca internetu ma jakieś zabezpieczenia u siebie przed dzieleniem netu na kilka kompów.