Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przełącznik Pb-LPG typu STAG2-W, czy ktos rozpracowal?

piter75 18 Maj 2004 20:06 27712 13
  • #1 18 Maj 2004 20:06
    piter75
    Poziom 13  

    Mam taki plan: chcialbym przerobic ten przelacznik tak aby przelaczal na lpg przy opadajacych obrotach silnika a nie tak jak jest teraz czyli przy rosnacych.
    Do tej pory przerysowalem schemat z plytki drukowanej i troche zwatpilem bo z tego co widze przerobka samego przelacznika nie bardzo jest mozliwa - moznaby rozwazyc dorobienie dodatkowej plytki 'oszukujacej' przelacznik.
    Moze ktos juz sie tym interesowal - jesli tak to prosze o jakies info.

    Piotr

    0 13
  • #2 18 Maj 2004 20:50
    Darek67
    Poziom 11  

    Najlepiej przełącznik zostawić w spokoju. Czy instalacja ma się przełączać przy rosnących czy malejących obrotach zależy od ustawień programowych centralki. przynajmniej ja mam tak w swojej instalacji. Napisz jaki masz typ instalacji LPG.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 21 Maj 2004 21:17
    piter75
    Poziom 13  

    jest to instalka IIgen i posiada zwykly kontroler sondy lambda typu AL-604 i juz dowiedzialem sie (mam nawet schemat instalacji z tym ukladem) ze on nie realizuje przelaczania lpg-pb
    od tego wlasnie jest ten przelacznik o ktory pytam...

    a zeby bylo tak jak piszesz musialbym miec np AL-700

    1
  • #6 27 Cze 2006 21:43
    Rafał Bogucki
    Poziom 10  

    piter75 napisał:
    jest to instalka IIgen i posiada zwykly kontroler sondy lambda typu AL-604 i juz dowiedzialem sie (mam nawet schemat instalacji z tym ukladem) ze on nie realizuje przelaczania lpg-pb
    od tego wlasnie jest ten przelacznik o ktory pytam...

    a zeby bylo tak jak piszesz musialbym miec np AL-700


    A masz może schemat testera do tej centralki AL-604?

    0
  • #8 03 Paź 2006 11:20
    lechos
    Poziom 18  

    I jak, udalo Ci sie zalozyc ten przelacznik WRM? Tez mam taki zamiar bo jak przelancza przy rosnacych to mozna sobie zeby wybic o kierownice, ale chyba tam trzeba jakos inaczej przewody popodlaczac. W WR zolty idzie do elektrozaworu benzyny, a w WRM zolty i fiolet ida do jakiegos mono-emulatora ( ktory trzeba by bylo chyba dołożyć)

    0
  • #9 12 Sty 2010 17:12
    Mariusz079
    Poziom 12  

    Witam!
    Chciałem się tylko spytać, jakie oznaczenia mają pozycję:
    I, 0, II, kiedy jest praca automatyczna?

    2
  • #10 24 Mar 2010 03:19
    Mariusz079
    Poziom 12  

    ok już do tego doszedłem
    Mój przełącznik to WR
    0- praca awaryjna(sam Gaz)
    1- praca na benzynie
    2- praca automatyczna(na początku benzyna przełączenie na gaz)

    0
  • #11 01 Mar 2011 11:04
    $P!N
    Poziom 11  

    Probuje podlaczyc ten sterownik do mojego auta (seat ibiza 1.2 12v 2003)
    i potrzebuje pomocy.
    Zolty jest do elektrozaworu benzyny ale nie wiem gdzie go dokladnie podlaczyc.
    Czy mam odciac napiecie na wtryskach i podlaczyc tam ten zolty kabelek ?
    czy moze polaczyc ten zolty kabelek po przekaznik pompy paliwa ? tylko jak ?

    prosze o pomoc. pozdrawiam.

    1
  • #12 05 Mar 2011 22:40
    piter75
    Poziom 13  

    Domyślam się, że nie montujesz samodzielnie instalacji lpg. Jeśli już jakaś instalacja jest w aucie to należałoby się dokładniej z nią zapoznać przed montażem tego przełącznika.
    Różnie fachowcy robią instalacje. Czasem żółty kabelek jest obcięty i nieużywany do niczego, a odcięciem benzyny steruje się za pomocą niebieskiego kabelka i odpowiedniego przekaźnika. Innym razem żółty kabelek służy właśnie do odcięcia benzyny podczas pracy na lpg. W niektórych instalacjach przełączanie pb/lpg realizuje centralka, a nie przełącznik.

    Samo odcięcie benzyny podczas pracy na lpg to też osobna historia. U mnie w silniku z wtryskiem wielopunktowym odłączane były tylko wtryskiwacze. Czy odłączać także pompę paliwa podczas pracy na lpg - to temat długich dyskusji nie tylko na tym forum.
    Elektrozawór paliwa to chyba montuje się w silnikach gaźnikowych z pompą napędzaną mechanicznie:D a tutaj mamy oczywiście na myśli cały czas instalacje 2 generacji w silnikach z wtryskiem.

    0
  • #13 07 Maj 2014 19:52
    SajmonC64
    Poziom 9  

    Jako ciekawostkę dodam, że przełącznik STAG2-W istnieje (minimum) w dwóch wersjach. Na dołączonym obrazie są obie wersje przełącznika. przełącznik Pb-LPG typu STAG2-W, czy ktos rozpracowal?

    0
  • #14 07 Maj 2014 21:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak dla mnie to oba schematy są identyczne, różnią się tylko rozmieszczeniem elementów. Kolory przewodów i ich funkcje są takie same:
    Biały - czujnik rezerwy LPG
    Niebieski - zasilanie elektrozaworów LPG (przy butli i przy reduktorze)
    Żółty - zasilanie przekaźnika elektrozaworu odcięcia paliwa (np. przekaźnika odcinającego wtryski lub emulatora wtrysków)
    Brązowy - sygnał obrotów
    Czerwony - zasilanie po stacyjce
    Czarny - masa

    ...a że to wykopalisko to zamykam.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo