Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryzator / pastuch elektryczny.

08 Lip 2009 16:56 29363 20
  • Poziom 9  
    Witam. Na wstępie muszę powiedzieć, że przeczytałem na ten temat bardzo dużo (nie tylko na elektrodzie :) ).
    Jestem początkującym elektronikiem ( po I roku EiT ), więc proszę zachować cierpliwość :)

Poszukując schematu najprostszym wydaje mi się ten:

Elektryzator / pastuch elektryczny.

Wrzucił go spory czas temu Piotr36 (temat już zamknięty, więc nie mogę o nic tam zapytać).
    Oto co napisał Piotr36 :

Cytat:
    Zamiast trafa i mostka możesz użyć baterii 6V do pastucha, ale układ można zasilać napięciami do 15V.
    Zamiast BDY25 można użyć np. KU 607 lub każdego innego o napięciu C- E ok. 100V.
    Może się okazać, że trzeba będzie zrezygnować z D5 - zależy od typu użytej cewki. Ja zastosowałem cewkę od malucha dwubiegunową olejową i musiałem zrezygnować z niej. Tranzystor może być bez radiatora - moc wydzielana na nim jest znikoma.

Ja będę używal jakiegoś zasilacza który daje napięcie 9 lub 12V.
    Więc Trafo i mostek nie jest mi potrzebny.

Moje pytania:

Jakie napięcie dla kondensatorów ? Posiadam 330uF 200V oraz 2,2uF 350V.
    Jaka moc dla rezystorów ?
    Zamiast diody BYP 401/400 w sklepie otrzymałem BA159, może być ?
    Zamiast scalaka ULY, mam NE555P, przyda się ?
    Jakiś zamiennik dla CQP 441 ?
  • Poziom 19  
    witam chcesz korzystać z tego schematu mam podobny z re tylko opisany jak znajdę to wrzucę a narzazie to odpowiadam na twoje pytania.
    Napięcie na kondach to starczy 16v przy zasilaniu 12v.
    Rezystory 0,25 wat wszystkie oprócz r6 daj na większa moc tak 1 wat ja bym tak zrobił.
    Dioda BA159 będzie bobra. A co do uly7855 to jego odpowiednik to ne 555,
    natomiast dioda led CQP 441 to ma kolor czerwony możesz wstawić najzwyklejsza diodę np 3mm.