Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa A 1.0 przybywa oleju

26 Maj 2004 12:26 8318 14
  • Poziom 10  
    Mam dosyć poważny problem (moim zdaniem), mianowicie przybywa oleju w skrzyni korbowej. Wykluczam uszczelke pod głowicą (zrobiona) i pompe paliwową (sprawdzana). Proszę o sugestie, dzięki z góry.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: Znane zjawisko - a niektórzy się cieszą :P
    Musi być przeciek paliwa ! A jeżeli nie ma - to z któregoś cylindra spływa do skrzyni nie spalone paliwo!
  • Poziom 10  
    Możliwe że może być pęknięty pierścień?
  • Poziom 17  
    A może na twojej stacji paliwowej zaczeli mieszać bęzynę z olejem napędowym. Ostatnio bardzo częsta praktyka pracowników i właścicieli stacji paliwowych. I nie spalona ropa spływa sobie do skrzyni korbowej.
    Objaw rozrzedzony olej stukające zawory i oczywiście wzrastający poziom oleju w silniku.
  • Poziom 10  
    Stacej też kilka razy zmieniałem i nic :? , ale na naszych stacjach paliwowych wszystko możliwe :twisted:
  • Poziom 37  
    Spuść ten olej i zobacz czy się nie rozwarstwia ,jeśli tak to zobacz co jest w tej warstwie poza olejem.Może być to glikol z układu chłodzenia ,jeśli tak to już wiesz że uszczelka albo pęknięcia w bloku lub głowicy ,jeśli benzyna albo olej napędowy to jak wyżej koledzy pisali.
  • Poziom 13  
    nie wiem czy moje spostrzezenie ma jakies znaczenie ale pozwole sobie zabrac glos
    otoz takie zjawisko ma takze miejsce gdy jezdzimy czesto na tak krotkich dystansach ze silnik nie zdazy sie nagrzac - najbardziej jest to widoczne w zimie...
    zauwazylem to tez u siebie - jednak gdy wybralem sie w dluzsza podroz (200km) i pozniej sprawdzilem stan oleju to okazalo sie ze jest ok.
  • Poziom 10  
    Uszczelka zrobiona miesiąc temu :? , możliwe że to zimny silnik, bo gliokol raczej nie, chociaż olej się nierozwarstwia to są jakieś na nim jaśniejsze smugi :?:
  • Spec od samochodów
    Czy były jeszcze raz dokrecane sruby głowicy?
  • Poziom 10  
    autko do tej pory zrobilo ok 200km więc chyba narazie nietrzeba
  • Poziom 10  
    odnoście wypowiedzi kolegi piter75 :) . Czym spowodowane jest to przybywanie na zimnym silniku, jak temu zapobiec :?:
  • Poziom 13  
    Gdzieś słyszałem taką teorię:
    Ciągłe niedoprowadzanie silnika do jego właściwej temp. pracy nie powoduje szybkiego odparowania wilgoci, która powstaje w takich okolicznościach w największej ilości w środku na ściankach pokrywy zaworów i innych elementach wewnętrznych. Silnik, który nie nagrzeje się do właściwej temp. pracy i nie jest kręcony na wyższe obroty nie jest w stanie odparowac tej wilgoci (w postaci wody)i stąd większy poziom oleju.

    Zapobieganie to jazda na dłuższych odcinkach, tak aby silnik nagrzewał sie do własciwej temp. pracy
  • Poziom 12  
    Piootrekd, jeżeli na szabelce masz jaśniejsze smugi to na bank silnik "łapie" płyn chłodzący ! Tym bardziej, że jak twierdzisz masz 200 km po remoncie głowicy. Szybko do tego mechanika i niech poprawia ! Grozi poważną awarią.
  • Poziom 24  
    Tak jak wspomnial kolega jasne smugi to plyn chlodzacy . Albo zle wymieniono uszczelke bez planowania , ale po 200km , chocby to niewiem jak bylo zpaprane to nie powinno byc tego efektu , wiec niestety podejrzewam ze moze to byc peknieta glowica lub blok silnika , mialem kiedys taki efekt w polonezie trzykrotnie zmienialem uszczelke w raz wlacznie z glowica i niestety okazal soie blok silnika.
  • Poziom 20  
    A jak wygląda płyn chłodniczy? normalnie czy z "glutami" ? jak by leciała benzyna olej będzie śmierdzieć benzyną. Zobacz jak kopci. Jak lekko na niebiesko to masz wode w oleju. Chyba że pali olej. Jesli przybywa oleju to ustrka jest poważna. Jesli przybywa oleju i UBYWA płynu chłodniczego - to masz jasną sytuację. Głowica i blok na szczelność. Jeśli NIE ubywa płynu - stawiam na benzynę w oleju. Jeśli ubywa plynu a nie przybywa oleju to albo wyciek albo niewielki przelew płynu do oleju ktory silnik wypala. To dla innychz podobnym problemem. Ja na peknietej głowicy i mieszaninie oleju z wodą tak na oko pół na pół zrobiłem jakieś 5000. Potem naprawiłem. Jedyne co sie stało złego to osadził sie kamień kotłowy na gładzi cylindrów i zaczął strasznie palić olej. Objaw zniknął po kilku dniach od naprawy silnika, kamień sie sam usunął. W moim przypadku dorażnie pomogło wlanie około pół do litra oleju do układu chłodzącego. Pęknięcie głowicy miało miejsce pod wałkiem rozrządu i wlanie oleju który utrzymuje sie na wierzchu mocno powstrzymało zjawisko. A, bym zapomniał - woda w oleju błyskawicznie rujnuje rozrząd.
    wałek musiałem wymienić.