Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo 850 2.0l 20V 143KM 1996r-uklad diagnostyczny silnika

Andrzej Mlynarczyk 24 Jul 2009 00:55 5763 3
  • #1
    Andrzej Mlynarczyk
    Level 10  
    Mam problem w samochodzie Volvo 850 z swiecaca sie kontrolka sady Lambda,ktora zaswiecila sie kiedy mialem problemy z silnikiem tj. z jego prawidlowa praca.Prosze o informacje jak mozna wykasowac blad z systemu diagnostycznego.Jest to system diagnostyczny polegajacy na kodach bledow.
  • Helpful post
    #2
    kamell80
    Level 2  
    Witam. Podam ci procedure usuniecia bledow. W złączu diagnostycznym masz wtyki z nr od 1-7, przycisk i kontrolkę. I tak : Podłączyć złącze (kabel) do wtyku 7. Włączyć zapłon. Wcisnąć przycisk 4 razy. UWAGA: Każde wciśnięcie powinno trwać około 1 sekundy. Wcisnąć przycisk. Poczekać aż lampka zacznie migać. Wcisnąć przycisk. Poczekać aż lampka zacznie migać. Wcisnąć przycisk. Poczekać aż lampka zacznie migać. System został zresetowany.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pamiętaj że jeśli lampka od sondy zacznie znowu świecić to jakaś część elektroniczna jest uszkodzona i po kodach błędów trzeba zdjagnozować co jest grane. Zazwyczaj może to być uszkodzona lambda lub zapchany katalizator i dlatego dzieją się cyrki. Pozdrawiam.:D
  • #3
    Andrzej Mlynarczyk
    Level 10  
    Serdeczne podziekowania za porade techniczna w sprawie kasowania bledow diagnostycznych w Volvo.Jak moge miec jeszcze jedna prosbe to poprosze o jakies wskazowki i informacje na temat kodow bledow,jakie sa i jak je interpretowac.Pozdrawiam-Andrzej.
  • #4
    kamell80
    Level 2  
    Witam. Przeanalizowalem sprawe i widze ze wprowadzilem cie w blad. Ten rocznik nie ma juz gniazda diagnostycznego pod maska ktorym sam mozesz usunac bledy. do tego potrzebny jest komputer. takrze przykro mi, ale musisz podjechac na warsztat ktory posiada niezbedny sprzet. Pozdrawiam.

    Dodano po 9 [minuty]:

    no chyba ze zle podales dane. Ale skoro piszesz ze sie udalo no to super. W kazdym razie system podaje mi ze ten rocznik nie ma juz tej diagnostyki. Jesli potrzebujesz wiedziec co oznaczaja kody bledow to podaj mi te kody a ja ci odpisze diagnoze. Do diagnostyki ukladu wtryskowego sluzy zlacze nr 2, z nr 6 tez mozesz zczytac bledy jesli takie sa. Kod 111 oznacza ze system nie ma bledow.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Zeby zczytac kody wystarczy ze wlozysz przewod selektora do wtyku (naprzyklad nr 2 - odpowiada za uklad wtryskowy) i nacisniesz przycisk testu na 1 sekunde. (Oczywiscie najpierw wlacz zaplon.) Dioda zacznie migac kody. bedzie mrugac w trzech etapach. kazdy etap to setki, dziesietne i ostatnie cyfry kodu. Powinienes wiedziec o co chodzi. W kazdym razie miedzy kazda czescia kodu sa dluzsze przerwy. Po pierwszym kodzie wcisnac przycisk testu jeszcze raz w celu przeczytania drugiego kodu. Jesli kod sie powtarza to w pamieci nie ma innych bledow. Wszystkie kody trzeba zczytac przynajmniej raz zeby mozna bylo je usunac. Zeby je usunac wcisnij przycisk testu na 5 sekund i pusc. Po 3 sek. zaswieci sie lampka. Przy wciaz swiecacej lampce wciskac przycisk przez conajmniej 5 sek. Lampka powinna zgasnac. Wcisnac przycisk testu przez 1-3 sek. Powinien pojawic sie kod 111, wowczas nie ma juz bledow. Wszystko trzeba robic na wlaczonym zaplonie. Zanim wyciagniesz przewod z gniazda diagnostycznego wylacz zaplon. Mam nadzieje ze pomoglem.