Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel,Astra G - opis wyprowadzeń fabrycznej centralki zamka

Kubeliks 27 Lip 2009 21:02 25330 17
  • #1 27 Lip 2009 21:02
    Kubeliks
    Poziom 9  

    Chcę samodzielnie podłączyć bezpilotowy alarm Ampio, zanim jednak zabiorę się za pracę, chcę dokładnie przygotować się do podłączenia, samo podłączenie do instalacji samochodowej nie stanowi problemu, ale chciałbym poznać najlepsze możliwości podłączenia z zamkiem centralnym. Do tego są mi potrzebne: opis wyprowadzeń centralki i schemat ideowy tejże centralki. Jeżeli któryś z kolegów jest w posiadaniu takiego opisu i schematu to proszę o udostępnienie, ja po zamontowaniu zamieszczę dokładny opis i schemat podłączenia alarmu Ampio BP do samochodu astra g.

    1 17
  • #2 27 Lip 2009 21:11
    lysy1980
    Poziom 28  

    Schemat instalcji auta powinien Ci wystarczyć do podłączenia,
    Z tego co widzę są w temacie z linku który podałem niżej, nie wiem bo nie pobierałem, czy jest to kompletny schemat całej elektryki czy tylko elektryki silników.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4789.html
    zobacz też tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72837-0.html

    Schematu ideowego centralki podejrzewam że nie znajdziesz.

    0
  • #3 27 Lip 2009 21:38
    Kubeliks
    Poziom 9  

    mam schematy elektryczne, ale interesuje mnie szczególnie centralka, wiem, że niektórzy koledzy przerabiali je aby domykały szyby, mam więc nadzieję, że posługiwali się schematem ideowym.

    przeglądałem całą bazę, nie ma tego czego szukam, obszukałem też inne fora i nadal szukam

    0
  • #4 27 Lip 2009 22:02
    lysy1980
    Poziom 28  

    Schematu ideowego nie znajdziesz, nie wiem jak w astrze ale do domykania szyb np w Vectrze czy Omedze najprostsza jest kombinacja z 1 kablem na którym trzeba podtrzymać stan niski przez jakiś czas (potrzebny do domknięcia szyb/szyberdachu) po zamknięciu auta, lub zewrzeć go na stałe do kabla z centralki na którym po zamknięciu zamka występuje niski stan - tej metody nie polecam. Do tego nie potrzeba schematu ideowego centralki, a jedynie schemat elektryczny auta i umiejętność jego czytania.
    Tak samo w Twoim przypadku.

    0
  • #5 27 Lip 2009 22:42
    Kubeliks
    Poziom 9  

    Schematy czytam, ale chcę przanalizować sygnały z centraliki i w sposób dla mnie najlepszy dokonać połączenia, tutaj wstawię domykanie szyb opracowane przez kolegę PABLO79 które sprawdziłem i działa.
    Jeżeli posiadasz centralny zamek w pilocie i masz funkcję domykania szyb po przytrzymaniu kluczyka
    to możesz sobie założyć domykanie szybek z pilota.

    Co nam będzie potrzebne:

    -Tranzystorek BC547B lub podobny
    -Dwa rezystory jeden 1k drugi 10k
    -Dioda prostownicza typu 1N4...
    -Kondensator 220 uF


    Podłączamy wszystko według schematu:
    Opel,Astra G - opis wyprowadzeń fabrycznej centralki zamka

    oraz kilka zdjęć poglądowych:
    Opel,Astra G - opis wyprowadzeń fabrycznej centralki zamka

    Opel,Astra G - opis wyprowadzeń fabrycznej centralki zamka

    Opel,Astra G - opis wyprowadzeń fabrycznej centralki zamka

    Opel,Astra G - opis wyprowadzeń fabrycznej centralki zamka

    Opel,Astra G - opis wyprowadzeń fabrycznej centralki zamka

    dlatego czekam, może znajdzie się ktoś kto dysponuje schematem centralki zamka centralnego.

    0
  • #6 27 Lip 2009 22:59
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Post był raportowany. Proponuję lepiej korzystać z wyszukiwarki. Na razie zostawiam, zobaczymy jak się rozwinie.[mod="Pawel wawa"]

    1
  • #7 27 Lip 2009 23:04
    Kubeliks
    Poziom 9  

    Szukałem bardzo dokładnie, ale na elektrodzie i na innych forach nie znalazłem schematu ideowego centralki zamka centralnego astry G.

    proszę pozostawić post, myślę, że nie tylko ja poszukuję tego schematu

    0
  • #9 07 Maj 2010 21:27
    tomjey
    Poziom 16  

    a takie pytanko... mam uwaloną oryginalną centralkę w mojej astrze G i chce podmienić ją na taką uniwersalną na piloty. Oryginał był tylko na kluczyk. Które wyprowadzenia przepiąć, a które złącza moge olać ?

    3
  • #10 20 Paź 2010 08:55
    wampir_wawelski
    Poziom 9  

    Witam,
    podepnę się pod ten temat. Mam taki problem dręczący z tym centralnym zamkiem.
    Po przekręcniu kluczyka po kilku chwilach zamykają mi się wszystkie drzwi. Sterownik dostaje sygnał od stacyjki i wykonuje tą operację. Gdzie szukać możliwości aby to zlikwidować?
    Bo patrzyłem na tą kabelkologię i nic z tego nie rozumiem,
    będę wdzięczny za pomoc

    0
  • #11 22 Paź 2010 09:45
    tomjey
    Poziom 16  

    Metoda prosta jeśli dysponujesz dojściem do sprzętu to przeprogramowanie sterownika, zmiana jednego bitu i tyle. Nie sprawdzałem ale pewnie poradziłbym sobie z tym nawet op-com (chińczyk).

    2
  • #12 22 Paź 2010 09:58
    robmaz
    Poziom 20  

    Zamykanie zamka po włączeniu stacyjki to raczej funkcja dołożonego alarmu.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 12 Lip 2013 13:38
    886726
    Usunięty  
  • #14 17 Lip 2014 14:59
    kapor
    Poziom 1  

    Witam< podpiołem wszystko według tego shematu i działa lecz moje pytanie brzmi czy da sie zrobic tak aby zamykały sie szyby po dwukrotnym kliknieciu na pilocie ? bo teraz zamyka wszystko za pierwszysm kliknieciem nie da sie zostawic uchylonej szyby bo ja zamknie

    0
  • #15 17 Lip 2014 16:05
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W tym układzie niestety nie.

    0
  • #16 18 Lip 2014 01:02
    1045348
    Usunięty  
  • #17 29 Paź 2015 21:54
    T-MEN
    Poziom 5  

    Pawel wawa napisał:
    W tym układzie niestety nie.


    bzdury gadasz jakich mało

    Pin 7 w złączu X62 = domykanie po pierwszym kliknięciu
    Pin 10 w złączu X61 = domykanie po ryglowaniu

    po prostu zamiast do pinu 7 w złączu x62 musimy się podpiąć do pinu 10 w złączu x61

    jeśli lutujemy układ w centralce to aby się wpiąć w pin 10 w złączu X61 najlepiej puścić cienki kabelek z drugiej strony płytki...

    2 sprawa to podali małą wartość kondensatorów... 220uf jest niby na 2 elektryczne szyby ale starcza to na styk...

    zasada jest taka że do 2 i 4 elektrycznych szyb używa się kondensatora 470uf 16v lub 25v
    do samochodów z 4 elektrycznymi szybami + szyberdach stosuje się kondensator o pojemności 680uf 16v lub 25v

    zawsze lepiej mieć deczko zapasu prądu niż ma się coś nie domknąć do końca, mechanizmy z czasem chodzą ciężej i tego prądu potrzeba więcej :)

    dodam też że pod centralki firmy DELPHI stosuje się opornik 47k zamiast 10k

    10k stosuje się do każdej innej centralki prócz DELPHI, Delphi jest odmieńcem :P

    1
  • #18 15 Kwi 2016 22:04
    mechanik4
    Poziom 7  

    Witam, wykonałem wszystko w/g opisu T-Men'a czyli: zamiast PIN 7 dałem PIN 10 na domykanie po ryglowaniu, auto ma 2 szyby el - Astra G elektrolit zamontowany 470uF/25V.
    Problem polega na tym, że po "nauczeniu" domkną się tylko jeden raz i cały proces trzeba powtarzać od nowa, dodam że posiadam moduł komfort (domykanie z kluczyka)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo