logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki ogrzewacz wody (Przepływowy czy pojemnościowy) wybrać?

kender666 31 Lip 2009 23:23 17353 9
REKLAMA
  • #1 6844249
    kender666
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Witam. Pomóżcie mi bo jestem zielony. Kupilem mieszkanie - nie ma kotlowni ani gazu. Nie wiem jaki podgrzewacz wody wybrac, ze wzgledu na elektryczne ogrzewanie podlogowe bedzie taryfa nocna. W mieszkaniu bede mieszkal z zona i dzieckiem. Pomozcie jaki podgrzewacz wybrac, ktory bedzie lepszy.
  • REKLAMA
  • #2 6844361
    Zygicm33
    Poziom 14  
    Ocena: 17
    Jeśli będzie taryfa to polecam bojler elektryczny, do tego włącznik czasowy żeby bojler włączał się na taryfie. Świetna sprawa. Taki bojler trzyma gorąca wodę przez 48 godzin nawet. Wiem z doświadczenia że będzie taniej niż na podgrzewaczu przepływowym. Miałem już dwie przepływówki: galmet i siemens. Teraz mamy bojler galmet i jest wygodnie i niedrogo. Pozdrawiam
  • #3 6844394
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 42  
    Ocena: 2121
    Ja bym zrobił taki patent: grzanie dodatkowo docieplonego bojlera w nocy do maks. dopuszczalnej temperatury i zamontowanie termostatycznego zaworu mieszającego. Pozwoli to na uzyskanie ok. 2x więcej wody o temp.40stC( automatyczne podmieszanie z zimną wodą) niz z typowego zastosowania boilera(termy) i zabezpieczy przed ew. poparzeniem dziecka.

Dodano po 3 [minuty]:

Przepływowe wymagają duzych mocy przyłączeniowych i są niestabilne do do temperatury w przypadku zmian przepływu.
    Termy ( boilery) mają stałą temperaturę, ale ograniczony wydatek wody w czasie, oraz dodatkowe straty cieplne w czasie nieużywania- zalecane dodatkowe docieplenie .
  • REKLAMA
  • #4 6844813
    kender666
    Poziom 10