Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes s400 CDI - kmunikat "Airmatic, stop car, too low

delffin 24 Oct 2009 18:32 50946 31
  • #1
    delffin
    Level 10  
    Witam...
    Kupiłem jakiś tydzień temu mesia s-klase 400 CDI wszystko było ok... na drugi dzień pojawił się dziwny komunikat "Airmatic, stop car, too low" i samochód opadł... po zgaszeniu silnika wszystko wróciło do normy... ale tylko na chwilkę... następnego dnia znowu pojawił się ten komunikat...i te same problemy... 4 dnia padł alternator... teraz alternator jest już ok (wymieniony)...ale komunikat "Airmatic, stop car, too low" ciągle się pojawia jak się jedzie po jakiejś nierównej drodze a czasem też na ładnej i esa opada... może ktoś coś doradzić co to może być... nie wiem jakieś błędy, kalibracja, czy sprężarka, czy amorki o co w tym chodzi... autko miało być luksusem a narazie to chyba osiwieje przez nie... POMOCY...
    Pozdrawiam
  • #2
    bezum1
    Level 23  
    Musisz sprawdzić czy czasem któryś z plastikowych przewodów ciśnieniowych od pompy powietrza nie jest przetarty, miałem taki przypadek w S320 CDI , wężyk przetarł się na śrubie przy pompie do której dotykał . Jak samochód stał to jako tako pompował amortyzatory ale w trakcie jazdy opadał i zgłaszał taki komunikat.Pompa w s 320 znajduje się z prawej strony pod zderzakiem przednim ( myślę że w s400 jest tak samo ). Zapal na chwilę silnik i wyłącz i posłuchaj w okolicach pompy czy czasem nie słychać syku uciekającego powietrza, możesz poruszyć pompą z rozdzielaczem(jest ona zawieszona na gumowych amortyzatorach) i wtedy może być słyszalny syk. W moim przypadku wężyk był tak przetarty że na postoju dotykał do śruby i powietrze prawie nie uciekało dopiero po poruszeniu pompy można było zlokalizować wyciek powietrza. Na wlocie powietrza do pompy jest też filtr powietrza ,trzeba sprawdzić czy jest drożny i czy wężyk łączący go z pompą nie jest załamany bo w takim przypadku pompa nie będzie zasysała powietrza.
  • #3
    delffin
    Level 10  
    dzięki Ci dobry człowieku... dzisiaj już nie będę się z tym męczył ale jutro zaraz od rana posprawdzam te wężyki... bo ogólnie autko super... poza tym że już na starcie siadł mi alternator(wodny) a to nie mały koszt taka wymiana...no i te problemy z tym zawieszeniem.... myślę że w końcu wszystko się dopieści i wtedy zostanie tylko przyjemność z jazdy... jeszcze raz dzięki i POZDRAWIAM
  • #4
    pepe50
    Level 14  
    Witam mam ten sam problem w S320 zawiozłem do lakiernika żeby zrobił konserwacje przed zimą i porobił drobne poprawki lakiernicze(dopieścił go) ale jak go odebrałem od niego auto siadło zapalił sie napis taki sam Airmatic, stop car, to loo.
    podejrzewam że mógł mi zapchać konserwacją wlot do tej pompy czy kompresora.
    jak można sprawdzić i gdzie to szukac?
    czy pod tym zderzakiem i czy trzeba go ściągać?
    czy może to być kompresor bo i takie opinie czytałem w necie, można to jakoś sprawdzić
    na komputerze wyszło ze błąd ma przedni lewy czujnik wysokości zawieszenia ale auto siedzi i pewnie dlatego, gdy odkręciłem ten czujnik od wahacza i spuściłem go trochę na dół błąd zniknął ale i tak auto się nie podniosło
  • #5
    delffin
    Level 10  
    Witam...
    Ta eska w ogóle Ci się nie podnosi...? czy opada jak jedziesz...? a słychać jak odpalisz pompę... duka powietrze na amorki....? u mnie opadał podczas jazdy... sprawdziłem wszystko pompę, przewody i wkońcu doszedłem do problemu... powietrze uciekało u mnie z amorka u góry przy kielichu... jak auto stało to było wszystko ok a jak ruszyłem to zaraz gleba... po prostu określ w czym dokładnie leży problem a może coś doradzę bo też jestem szczęśliwym użytkownikiem esy... pozdro...
  • #6
    pepe50
    Level 14  
    Teraz to już całkiem opadł na zdjęciu widać jak stał 2 tygodnie temu
    mercedes s400 CDI - kmunikat "Airmatic, stop car, too low
    ale wtedy to jeszcze normalnie mozna było jezdzić i swiecił się błąd air matic na biało
    mercedes s400 CDI - kmunikat "Airmatic, stop car, too low
    po podpięciu do kommputera wyskakiwał błąd tego czujnika co na foto
    mercedes s400 CDI - kmunikat "Airmatic, stop car, too low
    ale teraz to juz swieci na czerwono i spadł jeszcze o kilka centymetrów tak że rant felgi schował się w błotniku
    pompy nie słychać wogóle czasem tylko jak przekrece na zapłon kluczyk to zapierdzi na ok 1 sekunde i tyle
    gdzie jest ta cała pompa-kompresor?
  • #7
    bezum1
    Level 23  
    Witam!
    Już pisałem że sprężarka w S320 znajduje się z prawej strony pod przednim zderzakiem . Można się do niej dostać po częściowym odkręceniu prawego nadkola plastikowego.Przy pompie jest rozdzielacz z którego odchodzą wężyki do poszczególnych amortyzatorów. Do pompy gumowym przewodem podpięty jest mały filtr w gumowej osłonie.Nie wiem czy jego zapchanie może powodować takie objawy, możesz odpiąć go od sprężarki i sprawdzić czy wtedy będzie ona działać.Jeżeli dalej będzie tak samo to może być uszkodzona sprężarka lub coś w obwodzie czujników sterujących jej pracą.
  • #8
    delffin
    Level 10  
    no to prawdopodobnie będziesz miał pompę do wymiany...bo u mnie jak opadł bo puszczały amorki to chyba z 30sek albo więcej się pompował zanim się podniósł... tylko że tam jest też pełno zaworków i różnych pierdołków, które mogą rozłączać... a skąd jesteś...? bo mogę Ci polecić naprawdę super gościa od tych spraw w ogóle od merca... no i co najważniejsze nie jest drogi... pozdro
  • #10
    delffin
    Level 10  
    a no rzeczywiście...zamuliłem... no to niestety chyba Ci nie pomogę bo ten gościu jest z miasta Piły woj. wielkopolskie... nie wiem jak Ci pomóc... daj gdzieś sprawdzić tą sprężarkę... bo ja obstawiam na to... pozdro
  • #11
    pepe50
    Level 14  
    Witam
    Całą przyczyną że kompresor nie działał był przetarty kabel do kompresora tylko nie te 2 główne grube kable z masą i plusem tylko 1 z tych 2 cienkich.
    Dziękuje za pomoc

    Temat zamknięty :D
  • #12
    bogdan746
    Level 10  
    U mnie padl amortyzator prawy,czy po wymianie trzeba kalibracje zawieszenia zrobić?
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    Nic nie trzeba robić po wymianie amortyzatora, zaczekać chwilę i sam się napompuje do stosownej wysokości
  • #15
    jendrula1
    Level 2  
    Witam.mam problem z airmaticiem w s klase testerem podnoszę góra,opuszczam a samo auto niechce sie podnieść pompa raz sie włączy na kilka sekund i lipa jest błąd c1026 sterujący n 80. Niemogę nigdzie znaleść który to jest zawór.Może ktoś conieco pomorze.dzięki.

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Witam.mam problem z airmaticiem w s klase testerem podnoszę góra,opuszczam a samo auto niechce sie podnieść pompa raz sie włączy na kilka sekund i lipa jest błąd c1026 sterujący n 80. Niemogę nigdzie znaleść który to jest zawór.Może ktoś conieco pomorze.dzięki.
  • #16
    yareckii
    Level 10  
    cos mi sie wydaje,ze czeka Cie niestety wymiana amorkow z przodu. Moje pekly przy samych zaworkach
  • #17
    Stone16
    Level 10  
    Witam,
    Mam podobny problem świeci sie ciagle napis o błędzie airmatica.
    Kompresor sprawdziłem na krótko i słychać jak dziala ale po zapaleniu auta nie dziala.
    Sprawdziłem bezpiecznik i przekaznik od airmatica i są ok.
    Auto całe jest na glebie i nie da sie jechać. Co może być przyczyna?
  • #18
    zdzihu88
    Level 11  
    Witam koledzy jestem posiadaczem S320 V6 mam podobny problem do waszego mi też zapala sie błąd nie zawsze nieraz zaraz po odpaleniu a niekiedy jak gwałtowniej hamuje to mi wywala komunikat na białym tle "LUFTFEDER WERKSTATT AUFSUCHEN" co może być tego przyczyną
  • #19
    Stone16
    Level 10  
    A jak zachowuje się samochód, zawieszenie opada?
  • #20
    zdzihu88
    Level 11  
    jak postoi tak powyżej 4 dni nie ruszany to widać że opada a co gorsza wtedy rozładowuje mi sie akumulator jak jeżdżę nim codziennie albo co dwa dni to jest wszystko ok. a co jeszcze zauważyłem jak nie jeżdżę nim tylko stoi w garażu te kilka dni i do puki nie padnie mu aku to tak jak by się sam dopompowywał ale nie słychać kompresora tylko jakby ze zbiorniczka dopompowywał taki dziwny szum


    ps. znalazłem obrazek pokazujący czujniki airmatic, może komuś sie przyda:) mercedes s400 CDI - kmunikat "Airmatic, stop car, too low
  • #21
    Stone16
    Level 10  
    Mozna powiedzieć ze miałem podobnie. Samochód sie rozladowywal. Potem zaczął opadac ale sie nie podnosil. Tak po tygodniu stania opadł całkowicie i nie dało sie go podnieść. Sprawdziłem kompresor i działał prawidłowo ale auto go nie zalaczalo tylko działał gdy zwarlem styki i dałem napięcie. Wykoncu auto na lawete i do mechanika bo nie dało sie jechać. Okazało sie ze zepsuł sie czujnik czy tez sterownik poziomowania samochodu, nie pamietam dokładnie.
  • #22
    zdzihu88
    Level 11  
    i tu chyba leży mój błąd tak mi sie wydaje bo jeszcze co zapomniałem dodać maja esa podnosi sie normalnie tylko że tylna prawa strona stoi troszke niżej niż reszta auta czyli możliwe że czujnik poziomu z tyłu jest uszkodzony?
  • #23
    Stone16
    Level 10  
    Poczekaj trochę.
    Moja eska od soboty stoi u mechanika ponownie bo teraz spadł na prawym przednim kole. Pozostałe działają prawidłowo. Auto przekazywali sie całe i ta jedna strona patrzy w dół. Wstępnie mechanik po diagnozie komputerem powiedział ze zepsuła sie listwa rozdzielacza ciśnienia. Ale zapomniałem dzisiaj zadzwonić.
    Napisze co z moja eska jak naprawią.
  • #24
    zdzihu88
    Level 11  
    ok było by super:) ja na chwile obecną swoją mam unieruchomioną bo naprawiam hamulce bo ktoś założył zaciski od 500 ale zostawił pojedyńczą tarcze, klocki tarły przy hamowaniu po skosie a jak już sie wyrarły to zyskoczyły cylinderki... niektórzy są naprawde bezmyślni:/
  • #25
    szelka1987
    Level 1  
    Witam!!!
    A moze mi ktoś moze opisac jak wymienic ten filtr przy sprezarce, gdzie on sie znajduje itp. Moj problem polega na tym ze gdy przyjda mrozy autko zamarza i juz sie nie podnosi
  • #26
    zdzihu88
    Level 11  
    Kolego masz na myśli filtr który jest na wężu gumowym przez który jest zasysane powietrze przez kompresor? jeśli tak to ja dostawałem sie tak skręcałem koła w lewo (z prawej strony przed przednim kołem pod lampą znajduje sie kompresor) odkręcasz nadkole i już powinieneś widzieć kompresor (lepszy dostęp jest gdy koło zdemontujesz) teraz trzeba tylko wsadzić ręke wymacać przewód gumowy o grubości ok 1-1,5cm idący od kompresora w dziurę do podłużnicy mniej więcej w połowie tego przewodu masz taką bańkę i tam właśnie znajduję się filtr:) podejrzewam że dostała sie do niego woda i przy mrozach ona zamarza blokując dopływ powierza... wyjmij filtr i sprawdz bez niego

    ps. filtr ten wygląda coś w podobie jak filtr paliwa
  • #27
    zdzihu88
    Level 11  
    Witam koledzy ponownie. zaobserwowałem coś jeszcze otóż męcze sie jeszcze ze skrzynią biegów... i teraz jestem już pewien gdy zahamuje mocniej i wywali mi ten błąd "LUFTFEDER WERKSTATT AUFSUCHEN" to wtedy skrzynia mi przechodzi w tryb "awaryjny" moge jechać do 80km/h a powyżej to ma strasznie wielkie obroty no i nie przerzuca biegu tak jak by jechał bylko na jednym... tylko co ma skrzynia do układu airmatic?
  • #28
    szymon_78
    Level 2  
    Witam.
    Koledzy mam problem z air maticem.Wczoraj założyłem bagażnik magnesowy na dach i dwie pary nart.Po przejechaniu kilku kilometrów zaczą sie zapalać komunikat Airmatic, stop car, too low. zatrzymalem się i wszystko było ok.Po ponownym odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów znowu się zapalił komunikat. Zdjelem narty i wrzyciłem do środka.Przejechałem 200km i nic się nie dzieje.Wytłumaczcie mi jak to powiązać.Bagażnik z nartami miałem zamocowanu po stronie kierowcy.może mocowac go na środku???
    Proszę o pomoc.

    Dodano po 3 [godziny] 9 [minuty]:

    Witam ponownie.
    Dzisiaj ten sam komunikat wyświetlił mi się na chwile bez bagażnika.zatrzymałem się i na oko każde koło jest tak samo,nie za€ważyłem zeby ktureś było niżej.podpowiedcie od czego zacząć poszukiwania.
    pozdrawiam.
  • #29
    Krawols320
    Level 1  
    Witam, mam problem z s 320. Zakupiłem ten samochód z popsutym tylnym lewym amorem, wymieniłem go (fakt, że na używany) i zaczął się problem, wyświetlił się błąd: airmatic. Mimo to wszystko się podniosło i stał normalnie. Jednak ranem, po 1 nocy eska stała nierówno (lewa strona sama się unosiła jak samochód stał w miejscu). Elektryk powiedział, że amor ma uszkodzony zaworek. Postanowiłem więc zakupić następny amor i z tym jest to samo:auto unosi się do góry, jednak nie wyświetla już błędu. Co może być ? ratujcie
  • #30
    jptomczyk
    Level 11  
    Witam

    Posiadam w220 3.2cdi, 2002r. 312tys km przebiegu.
    Moje auto podnosi sie do gory bezproblemu calkiem szybko, nic nie slychac, natiomiast problem pojawia sie jak stane z tylu auta, mianowicie prawa strona patrzac od tylu lezy nizej niz lewa, w tylnym lewym kole jak wsadze palce miedzy kolo a nadkole to wchodza 4 i jeszcze jest troszke miejsca, natomiast w tylnym prawym kole ledwo ledwo wchodza trzy, powiedzialbym nawet ze 2 i pol:) czy ktos z szanownych forumowiczow wie moze co moze byc przyczyna?, komputer nic nie wykazal.

    Mam jeszcze kilka innych problemow ale to juz nie w tym temacie.

    Pozdrawiam Kuba