Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia I podłączenie pod migacze sterownika CZ

30 Lis 2009 21:58 5809 2
  • Poziom 2  
    Witam

    Obecnie zakładam centralny zamek w fabii 1; z funkcją sygnalizowania migaczami.
    I stąd moje pytanko (wiem, że tematy były poruszane, ale nie było żadnej odpowiedzi- prócz 1: podłączenia pod tylnie kierunki, ale to raczej dziwny pomysł) gdzie i jak podłączyć się pod prawą i lewą stronę auta z kabelkami od centralki?
    Jak tam jeszcze sprawa wygląda z masą i zasilaniem??

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Niedawno sam walczyłem ze sterownikiem w passacie więc postaram się pomóc. Po pierwsze musisz znaleźć gdzieś w necie schemat instalacji elektrycznej samochodu.Sterownik umieszczasz obok skrzynki bezpieczników masę podłączasz pod jakąś najbliższą śrubę sprawdź czy jest masa. Zasilanie zgodnie ze schematem łączysz z przewodem idącym bezpośrednio z akumulatora. Zależnie czy ze sterownika masz 2 wyjścia czy jedno łączysz je z kierunkowskazami i tu bardzo ważna rzecz jeżeli jest to 1 przewód musisz wstawić 2 diody na przewody od kierunkowskazów aby nie było później sytuacji na drodze ze włączasz kierunek w prawo a świecą wszystkie tak jak awaryjne.

    Moderowany przez yasiu.brzeg:

    I gdzie ta twoja pomoc? Czytałeś o co pytał autor?

  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Witam !

    2 lata temu robiłem to samo.

    Zdejmij zasłony (od środka) tylnych lamp. Wyjmij cały moduł z tych lamp z żarówkami, po ścieżkach sprawdź jaki kolor kabelka biegnie z (+) do żaróki migacza. Zrób to samo z obiema tylnymi lampami. Te same kabelki znajdziesz w progach przednich przy kierowcy i przy fotelu pasażera. Nakładki na tych progach musisz rozebrać żeby dostać się do tych wiązek kabli. Już nie pamiętam czy nie bedziesz musiał rozbierania zacząć od zdjęcia nakładek na słópkach środkowych na samej górze. Czyli od góry do dolnych listew na progach. Niestety tak to chyba jest zrobione. Jak już się dostaniesz do tych wiązek znajdź w nich te same kable które idą z (+) do tyjnego migacza i tam się podłacz z (+) od centralnego zamka. Będą Ci wtedy migać przednie i tylne i boczne tak jak powinno być.

    Mase weź z najbliższej śróbki przykręconej do karoserii a (+) najlepiej bezpośrednio z akumulatora - jak to zrobić znajdziesz gdzieś opis jak przejść z kabelkiem z komory silnika do kabiny, z tego co wiem są 2 sposoby, ale wiąże się to z rozebraniem następnych kilku części.

    Pozdro.