Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia II - centralny zamek sterowany pilotem

listopad111 26 Paź 2017 20:39 1707 21
  • #1 26 Paź 2017 20:39
    listopad111
    Poziom 8  

    Witam,
    Skoda rocznik 2009 posiada fabryczny centralny zamek ale bez zdalnego sterowania (pilota). Zamierzam kupić sterownik uniwersalny z pilotem. Wyszukałem że należy podać masę/ masa +180 Ohm na przewód żółto-niebieski w drzwiach kierowcy. Problem jest taki że do kostki siłownika dochodzą dwa takie przewody jeden grubszy drugi cieszy. Jak sprawdzić do którego podłączyć sterownik. Sterownik chcę umieścić w drzwiach kierowcy z jakiego kabla wziąć +12V. Ogólnie to siłownik jest już drugi raz wymieniany padają co roku. Teraz wraz z odblokowywaniem zamka otwierają się szyby kierowcy i pasażera.

    0 21
  • #3 26 Paź 2017 21:05
    listopad111
    Poziom 8  

    Czyli jak rozumiem podłączając miernik w chwili otwierania zamka powinienem mieć 12 V na mierniku? Jeszcze pytanko. Dlaczego wszyscy piszą o jednym przewodzie a ja mam dwa? Czy to jest jakiś inny model i czy na pewno jest sterowany masą

    0
  • #5 26 Paź 2017 22:35
    listopad111
    Poziom 8  

    Miernik jest bardziej profesjonalnym urządzeniem.... prosze o odpowiedz na pozostałe pytania

    0
  • #6 26 Paź 2017 23:04
    bhtom
    Poziom 36  

    Witam,

    Ja swoje:

    bhtom napisał:
    Chociażby kontrolką zrobioną z żarówki samochodowej podłączonej jedną stroną do masy auta.


    A Kolega swoje:

    listopad111 napisał:
    Miernik jest bardziej profesjonalnym urządzeniem....


    Wiem co to jest miernik, do czego służy i jak go używać, ale w tym przypadku naprawdę nie chodzi o pomiar napięcia. Jeśli w namierzeniu odpowiedniego przewodu miałby pomóc miernik - napisałbym o tym.
    Skoro Kolega nie wie dlaczego w takich przypadkach korzysta się z żarówki proponuję przypomnieć sobie lekcje fizyki, myślę, że poziom szkoły podstawowej wystarczy.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 26 Paź 2017 23:40
    moto-kord
    Poziom 27  

    listopad111 napisał:
    Sterownik chcę umieścić w drzwiach kierowcy

    Dlaczego chcesz dać w drzwiach,nie prościej pod deską rozdzielczą.

    0
  • #8 27 Paź 2017 08:48
    listopad111
    Poziom 8  

    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Prosciej bedzie w drzwiach. Ok. Dzieki za pomoc.
    P.s bhtom nie bij nie potrzebnie piany bo ci pikawa stanie :)

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji.

    0
  • #9 27 Paź 2017 23:00
    moto-kord
    Poziom 27  

    listopad111 napisał:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską.

    Jeszcze go nie ma pod deską,dałem ci tylko propozycje montażu centralki.Pod konsolą
    przy skrzynce bezpieczników masz wszystkie potrzebne przewody(zasilanie,masa,
    kierunkowskazy,sterowanie zamka).Ale decyzja oczywiście należy do ciebie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 28 Paź 2017 15:09
    witek271
    Poziom 20  

    listopad111 napisał:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Prosciej bedzie w drzwiach. Ok. Dzieki za pomoc.
    P.s bhtom nie bij nie potrzebnie piany bo ci pikawa stanie :)


    Nie wkładaj sterownika w drzwi jak się tam dostanie wilgoć (woda deszcz zima mróz) to będziesz musiał zaraz wymieniać
    Najlepiej umieść sterownik pod kokpitem nad lewą nogą kierowcy

    0
  • #11 29 Paź 2017 09:08
    listopad111
    Poziom 8  

    Ok rozumiem.

    0
  • #12 02 Lis 2017 21:54
    cinek505241
    Poziom 2  

    witek271 napisał:
    listopad111 napisał:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Prosciej bedzie w drzwiach. Ok. Dzieki za pomoc.
    P.s bhtom nie bij nie potrzebnie piany bo ci pikawa stanie :)


    Nie wkładaj sterownika w drzwi jak się tam dostanie wilgoć (woda deszcz zima mróz) to będziesz musiał zaraz wymieniać
    Najlepiej umieść sterownik pod kokpitem nad lewą nogą kierowcy

    witaj, powiedz mi wiesz gdzie jest w fabii moduł komfortu bo go zlokalizować nie mogę a mam problem z centralnym

    0
  • #13 03 Lis 2017 06:23
    witek271
    Poziom 20  

    Pod kokpitem pod kierownicą czarna puszka pod warunkiem że go posiadasz bo ubogie fabie nie miały modułu komfortu a centralny zamek był dokładany

    0
  • #14 04 Lis 2017 09:36
    cinek505241
    Poziom 2  

    jedyną czarną puszkę jaką znalazłem to wyglądało mi na sterownik silnika bo było dużo kostek. Centralny zamek jest fabryczny bo na konsoli są przyciski do zamykania i otwierania.
    Silnik 1.4tdi

    0
  • #15 04 Lis 2017 14:46
    witek271
    Poziom 20  

    Skoda Fabia II - centralny zamek sterowany pilotem

    Sterownik silnika jest w komorze silnika

    0
  • #16 04 Lis 2017 19:51
    cinek505241
    Poziom 2  

    Widziałem ten rysunek w ETCe i mnie trochę zmylił bo wygląda trochę inaczej jak na rysunku ale odnalazłem

    0
  • #17 11 Lis 2017 08:13
    cinek505241
    Poziom 2  

    moto-kord napisał:
    listopad111 napisał:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską.

    Jeszcze go nie ma pod deską,dałem ci tylko propozycje montażu centralki.Pod konsolą
    przy skrzynce bezpieczników masz wszystkie potrzebne przewody(zasilanie,masa,
    kierunkowskazy,sterowanie zamka).Ale decyzja oczywiście należy do ciebie.
    Pozdrawiam.

    Kupiłem właśnie sterownik proxima SRPi mini i chce go zamontować pod konsolą tylko nie wiem które przewody są sterowaniem zakma.
    Auto fabia 2 2008 rok z fabrycznym centralnym zamkiem ale z dołożonym pilotem który nie działa,
    Swoją drogą też sterownik jest proxima ale model SR z 2007 roku do którego już nie ma żadnych instrukcji i schematów nawet u producenta.
    Tak więc z racji tego że mam stary sterownik mam gotowe zasilanie + kierunkowskazy jednak nie wiem gdzie jest sterowanie zamka.
    Obecny sterownik ma tylko jeden przewód podpięty a w nowym sterowniku jest ich trochę więcej.

    https://obrazki.elektroda.pl/2854110600_1302009364.jpg

    0
  • #18 29 Lip 2018 09:19
    noSound87
    Poziom 12  

    moto-kord napisał:
    Jeszcze go nie ma pod deską,dałem ci tylko propozycje montażu centralki.Pod konsolą
    przy skrzynce bezpieczników masz wszystkie potrzebne przewody(zasilanie,masa,
    kierunkowskazy,sterowanie zamka).Ale decyzja oczywiście należy do ciebie.
    Pozdrawiam.


    Trochę odgrzeję temat, ponieważ przymierzam się do montażu centralki na pilota pod kierownicą. Jesteś w stanie wskazać miejsca gdzie znajdują się te wszystkie wymagane kable? Ktoś wie może, który to stały plus? Niestety nie posiadam na tę chwilę ani miernika, a nie próbnika


    Do sterowania centralki pilotem potrzeba kabli:
    - żółto-niebieski (otwieranie / zamykanie)
    - masa (minus)
    - stały plus (+12 - jak go zlokalizować? Jaki to przewód?)
    - czarno-biały i czarno-zielony (kierunki)

    Wiem, że żółto-niebieski jest w drzwiach...pytanie tylko, czy po przejściu przez wiązkę na łączeniu drzwi nie zmienia on koloru? I kładąc się pod kierownicą znajdę ten przewód? Czy ktoś wie może, który przewód robi za stałe zasilanie (+12V)? Ostatecznie chciałem się wpinać w kostkę ISO od radia (stały plus tam, to przewód czarno-niebieski, jak udało mi się znaleźć w necie)

    0
  • #19 31 Lip 2018 11:11
    gemiel
    Poziom 21  

    Zainwestuj 3zł na prosty próbnik zanim coś zepsujesz.
    Przewodów szukaj tu:
    Skoda Fabia II - centralny zamek sterowany pilotem

    0
  • #20 31 Lip 2018 12:20
    noSound87
    Poziom 12  

    Znalazłem dwa próbniki, rozumiem, że to jest taki śrubokręt z cyplem na górze, który pod dotknięciu kciukiem powoduje zapalenie kontrolki w jego środku (przynajmniej tak to działa jak sprawdzam napięcie w gniazdku elektr. domowym np. w ścianie).

    Bawiłem się nim wcześniej dotykając pinów w kostkach (w Fabii) ale nic się próbnik się nie świecił - czy to musi być jakiś inny próbnik z koniecznością podłączenia minusa? Czy za "masę" może też robić kciuk (wydaje się logiczne, że tak)

    P.S. dzięki wielkie za schemat

    0
  • #21 31 Lip 2018 15:52
    gemiel
    Poziom 21  

    Z takim poziomem wiedzy lepiej nie bierz się za montaż. Próbnik samochodowy musi mieć podłączenie z obu stron. Dalej nie będę pisał, żeby nie zaniżać poziomu forum. Poczytaj trochę ogólnych porad na temat pomiarów i montażu układów elekryki samochodowej, sprawdzaniu próbnikiem względem masy i plusa itp. W razie czego masz jeszcze dział "Początkujący".

    0
  • #22 31 Lip 2018 18:24
    noSound87
    Poziom 12  

    Ach...no tak...zapomniałem! Super wiedza tajemna! Zamiast napisać "nie, musisz nabyć inny próbnik, z możliwością podłączenia masy np. do śruby wkręconej w karoserię", to nie...trzeba zaraz skrzydła podcinać. Dlaczego tylko na elektrodzie wieje cebularstwem i okrutną selekcja...po to są fora aby się uczyć, mieć kontakt z ludźmi, a tymczasem tutaj gorzej jak w jakimś półświatku przemądrzałych administratorów IT..normalnie komedia.
    No nic, dzięki za pomoc, zlokalizowałem już miernikiem i podłączyłem, działa. (aż jestem w szoku, że ja...taki człowiek "gorszego sortu" podłączyłem centralny...nawet prawidłowo zaizolowałem kabelki! Dostanę za to puchar?) Miłego dnia i uciekam stąd...w końcu "poziom forum" musi być na gburowatym poziomie. Wybaczcie dygresje...no ależ kur*** bez przesady! Człowiek nie pyta o symbol plusa czy minusa...tylko o rady, każdy jest dobry ze swojej dziedziny....po co pomagać... .


    Moderowany przez gulson:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    0