Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II - centralny zamek sterowany pilotem

listopad111 26 Oct 2017 20:39 9096 21
  • #1
    listopad111
    Level 10  
    Witam,
    Skoda rocznik 2009 posiada fabryczny centralny zamek ale bez zdalnego sterowania (pilota). Zamierzam kupić sterownik uniwersalny z pilotem. Wyszukałem że należy podać masę/ masa +180 Ohm na przewód żółto-niebieski w drzwiach kierowcy. Problem jest taki że do kostki siłownika dochodzą dwa takie przewody jeden grubszy drugi cieszy. Jak sprawdzić do którego podłączyć sterownik. Sterownik chcę umieścić w drzwiach kierowcy z jakiego kabla wziąć +12V. Ogólnie to siłownik jest już drugi raz wymieniany padają co roku. Teraz wraz z odblokowywaniem zamka otwierają się szyby kierowcy i pasażera.
  • #3
    listopad111
    Level 10  
    Czyli jak rozumiem podłączając miernik w chwili otwierania zamka powinienem mieć 12 V na mierniku? Jeszcze pytanko. Dlaczego wszyscy piszą o jednym przewodzie a ja mam dwa? Czy to jest jakiś inny model i czy na pewno jest sterowany masą
  • #5
    listopad111
    Level 10  
    Miernik jest bardziej profesjonalnym urządzeniem.... prosze o odpowiedz na pozostałe pytania
  • #6
    bhtom
    Level 38  
    Witam,

    Ja swoje:

    bhtom wrote:
    Chociażby kontrolką zrobioną z żarówki samochodowej podłączonej jedną stroną do masy auta.


    A Kolega swoje:

    listopad111 wrote:
    Miernik jest bardziej profesjonalnym urządzeniem....


    Wiem co to jest miernik, do czego służy i jak go używać, ale w tym przypadku naprawdę nie chodzi o pomiar napięcia. Jeśli w namierzeniu odpowiedniego przewodu miałby pomóc miernik - napisałbym o tym.
    Skoro Kolega nie wie dlaczego w takich przypadkach korzysta się z żarówki proponuję przypomnieć sobie lekcje fizyki, myślę, że poziom szkoły podstawowej wystarczy.

    Pozdrawiam.
  • #7
    moto-kord
    Level 28  
    listopad111 wrote:
    Sterownik chcę umieścić w drzwiach kierowcy

    Dlaczego chcesz dać w drzwiach,nie prościej pod deską rozdzielczą.
  • #8
    listopad111
    Level 10  
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Prosciej bedzie w drzwiach. Ok. Dzieki za pomoc.
    P.s bhtom nie bij nie potrzebnie piany bo ci pikawa stanie :)
    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji.

  • #9
    moto-kord
    Level 28  
    listopad111 wrote:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską.

    Jeszcze go nie ma pod deską,dałem ci tylko propozycje montażu centralki.Pod konsolą
    przy skrzynce bezpieczników masz wszystkie potrzebne przewody(zasilanie,masa,
    kierunkowskazy,sterowanie zamka).Ale decyzja oczywiście należy do ciebie.
    Pozdrawiam.
  • #10
    witek271
    Level 20  
    listopad111 wrote:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Prosciej bedzie w drzwiach. Ok. Dzieki za pomoc.
    P.s bhtom nie bij nie potrzebnie piany bo ci pikawa stanie :)


    Nie wkładaj sterownika w drzwi jak się tam dostanie wilgoć (woda deszcz zima mróz) to będziesz musiał zaraz wymieniać
    Najlepiej umieść sterownik pod kokpitem nad lewą nogą kierowcy
  • #11
    listopad111
    Level 10  
    Ok rozumiem.
  • #12
    cinek505241
    Level 11  
    witek271 wrote:
    listopad111 wrote:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Prosciej bedzie w drzwiach. Ok. Dzieki za pomoc.
    P.s bhtom nie bij nie potrzebnie piany bo ci pikawa stanie :)


    Nie wkładaj sterownika w drzwi jak się tam dostanie wilgoć (woda deszcz zima mróz) to będziesz musiał zaraz wymieniać
    Najlepiej umieść sterownik pod kokpitem nad lewą nogą kierowcy

    witaj, powiedz mi wiesz gdzie jest w fabii moduł komfortu bo go zlokalizować nie mogę a mam problem z centralnym
  • #14
    cinek505241
    Level 11  
    jedyną czarną puszkę jaką znalazłem to wyglądało mi na sterownik silnika bo było dużo kostek. Centralny zamek jest fabryczny bo na konsoli są przyciski do zamykania i otwierania.
    Silnik 1.4tdi
  • #16
    cinek505241
    Level 11  
    Widziałem ten rysunek w ETCe i mnie trochę zmylił bo wygląda trochę inaczej jak na rysunku ale odnalazłem
  • #17
    cinek505241
    Level 11  
    moto-kord wrote:
    listopad111 wrote:
    Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską.

    Jeszcze go nie ma pod deską,dałem ci tylko propozycje montażu centralki.Pod konsolą
    przy skrzynce bezpieczników masz wszystkie potrzebne przewody(zasilanie,masa,
    kierunkowskazy,sterowanie zamka).Ale decyzja oczywiście należy do ciebie.
    Pozdrawiam.

    Kupiłem właśnie sterownik proxima SRPi mini i chce go zamontować pod konsolą tylko nie wiem które przewody są sterowaniem zakma.
    Auto fabia 2 2008 rok z fabrycznym centralnym zamkiem ale z dołożonym pilotem który nie działa,
    Swoją drogą też sterownik jest proxima ale model SR z 2007 roku do którego już nie ma żadnych instrukcji i schematów nawet u producenta.
    Tak więc z racji tego że mam stary sterownik mam gotowe zasilanie + kierunkowskazy jednak nie wiem gdzie jest sterowanie zamka.
    Obecny sterownik ma tylko jeden przewód podpięty a w nowym sterowniku jest ich trochę więcej.

    https://obrazki.elektroda.pl/2854110600_1302009364.jpg
  • #18
    noSound87
    Level 12  
    moto-kord wrote:
    Jeszcze go nie ma pod deską,dałem ci tylko propozycje montażu centralki.Pod konsolą
    przy skrzynce bezpieczników masz wszystkie potrzebne przewody(zasilanie,masa,
    kierunkowskazy,sterowanie zamka).Ale decyzja oczywiście należy do ciebie.
    Pozdrawiam.


    Trochę odgrzeję temat, ponieważ przymierzam się do montażu centralki na pilota pod kierownicą. Jesteś w stanie wskazać miejsca gdzie znajdują się te wszystkie wymagane kable? Ktoś wie może, który to stały plus? Niestety nie posiadam na tę chwilę ani miernika, a nie próbnika


    Do sterowania centralki pilotem potrzeba kabli:
    - żółto-niebieski (otwieranie / zamykanie)
    - masa (minus)
    - stały plus (+12 - jak go zlokalizować? Jaki to przewód?)
    - czarno-biały i czarno-zielony (kierunki)

    Wiem, że żółto-niebieski jest w drzwiach...pytanie tylko, czy po przejściu przez wiązkę na łączeniu drzwi nie zmienia on koloru? I kładąc się pod kierownicą znajdę ten przewód? Czy ktoś wie może, który przewód robi za stałe zasilanie (+12V)? Ostatecznie chciałem się wpinać w kostkę ISO od radia (stały plus tam, to przewód czarno-niebieski, jak udało mi się znaleźć w necie)
  • #19
    gemiel
    Level 25  
    Zainwestuj 3zł na prosty próbnik zanim coś zepsujesz.
    Przewodów szukaj tu:
    Skoda Fabia II - centralny zamek sterowany pilotem
  • #20
    noSound87
    Level 12  
    Znalazłem dwa próbniki, rozumiem, że to jest taki śrubokręt z cyplem na górze, który pod dotknięciu kciukiem powoduje zapalenie kontrolki w jego środku (przynajmniej tak to działa jak sprawdzam napięcie w gniazdku elektr. domowym np. w ścianie).

    Bawiłem się nim wcześniej dotykając pinów w kostkach (w Fabii) ale nic się próbnik się nie świecił - czy to musi być jakiś inny próbnik z koniecznością podłączenia minusa? Czy za "masę" może też robić kciuk (wydaje się logiczne, że tak)

    P.S. dzięki wielkie za schemat
  • #21
    gemiel
    Level 25  
    Z takim poziomem wiedzy lepiej nie bierz się za montaż. Próbnik samochodowy musi mieć podłączenie z obu stron. Dalej nie będę pisał, żeby nie zaniżać poziomu forum. Poczytaj trochę ogólnych porad na temat pomiarów i montażu układów elekryki samochodowej, sprawdzaniu próbnikiem względem masy i plusa itp. W razie czego masz jeszcze dział "Początkujący".
  • #22
    noSound87
    Level 12  
    Ach...no tak...zapomniałem! Super wiedza tajemna! Zamiast napisać "nie, musisz nabyć inny próbnik, z możliwością podłączenia masy np. do śruby wkręconej w karoserię", to nie...trzeba zaraz skrzydła podcinać. Dlaczego tylko na elektrodzie wieje cebularstwem i okrutną selekcja...po to są fora aby się uczyć, mieć kontakt z ludźmi, a tymczasem tutaj gorzej jak w jakimś półświatku przemądrzałych administratorów IT..normalnie komedia.
    No nic, dzięki za pomoc, zlokalizowałem już miernikiem i podłączyłem, działa. (aż jestem w szoku, że ja...taki człowiek "gorszego sortu" podłączyłem centralny...nawet prawidłowo zaizolowałem kabelki! Dostanę za to puchar?) Miłego dnia i uciekam stąd...w końcu "poziom forum" musi być na gburowatym poziomie. Wybaczcie dygresje...no ależ kur*** bez przesady! Człowiek nie pyta o symbol plusa czy minusa...tylko o rady, każdy jest dobry ze swojej dziedziny....po co pomagać... .


    Moderated By gulson:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.