Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 szarpie na zimnym silniku

levy_21 08 Gru 2009 10:39 15810 8
  • #1 08 Gru 2009 10:39
    levy_21
    Poziom 17  

    Witam wszystkich.


    Moja Pani ma problem ze swoim seicento 900.

    A mianowicie jak autko postoi całą noc to rano jak jest chłodniej , przy wciśnięciu pedału gazu przerywa bądź przymula.(autko po wciśnięciu gazu dławi się nie przyśpiesza)

    Po lekkim dogrzaniu autka wszystko zanika.


    Wymieniłem:

    Świece na nowe NGK
    Kable NGK

    Sprawdziłem:

    Cewki nie ma przebicia
    Czujnik temp cieczy


    Co to może jeszcze być ?
    Dodam jeszcze że autko jeździ tylko na benzynie.

    2 8
  • Pomocny post
    #2 08 Gru 2009 10:53
    Michu10
    Poziom 32  

    Niestety wtrysk IAW 16F to wymysł jakiegoś nawiedzonego człowieka, częsty problem na zimnym silniku, a zwłaszcza gdy pokonuje się tym małe trasy i odpala raz na dwa dni, oczywiście temperatury obecne, możesz wymieniać i wymieniać a efekt nie będzie widoczny. Chyba że coś przeoczyłeś i ewidentnie można wskazać na uszkodzenie.

    1
  • #3 08 Gru 2009 11:31
    levy_21
    Poziom 17  

    Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.

    2
  • Pomocny post
    #4 08 Gru 2009 13:02
    Michu10
    Poziom 32  

    Czujnik masz pod pokrywą od wtrysku, idą do niego czarny i fioletowy przewód z lewej strony, jak spojrzysz od przodu auta.

    2
  • Pomocny post
    #5 07 Paź 2010 08:47
    robchor
    Poziom 1  

    Może komuś się przyda takie rozwiązanie:
    1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury płynu przy termostacie.
    Znany problem w SC 900.

    2. Przyczyna 2- zapycha się wężyk od odpowietrzenia przepustnicy (cienki wężyk biegnący do odmy- to ta grubsza rura biegnąca od pokrywy zaworów do wlotu powietrza). Zbiera się tam maź, która go zatyka, pomaga okresowe czyszczenie (ja przemywam WD40 albo denaturatem) oraz czyszczenie odmy (zwłaszcza metalowego sitka- łapacza płomieni).

    1
  • Pomocny post
    #6 07 Paź 2010 09:19
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
    Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece.

    Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy.

    Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.

    3
  • #7 08 Paź 2010 21:56
    Doktorr
    Poziom 34  

    Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?

    2
  • #9 18 Lis 2010 00:41
    levy_21
    Poziom 17  

    I okazało się że winowajcą był czujnik temperatury do ECU.
    Jak go mierzyłem w samochodzie to wraz ze zmianą temperatury, zmieniała się jeo oporność co uśpiło moją czujność.
    Po wymontowaniu i sprawdzeniu w 20 st C okazało się ze ma przesuniętą charakterystyke +1K Ohm.
    Wymiana czujnika rozwiązała problem.

    2