Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1,6 B+G problem z odpalaniem na zimno.

teo2442 09 Gru 2009 18:40 2546 5
  • #1 09 Gru 2009 18:40
    teo2442
    Poziom 8  

    Golf II 1991r. 1,6 B+G (z gaźnikiem pierburg 2ee). Zimny odpala na benzynie po minucie kręcenia, na gazie jest jeszcze gorzej. Ciepły zaraz po zgaszeniu można odpalić zazwyczaj bez większych problemów lecz gdy postoi ponad minutę zaczyna się wszystko od początku. Nowe lub w miarę nowe są świece, przewody i kopułka. Cewkę przekładałem z innego auta na próbę i ona też nie ma winy. Gdy odpali można od razu jechać, silnik "ciągnie" bez zarzutów zarówno na benzynie jak i na gazie.

    0 5
  • #2 10 Gru 2009 18:14
    skit123
    Poziom 12  

    nie pstrykaj przełącznikiem gaz/benzyna - jak odpali zostaw na gazie i nie zmieniaj - może sterownik albo przełącznik ? lub dla benzyny są dostępne tak zwane zawory zwrotne - cena ca. 20zł instalujesz przed pompką tak aby paliwo się nie cofało do zbiornika - może to pomoże :)
    Są na allegro i w dobrych sklepach.
    Może wina leży w akumulatorze i/lub rozruszniku (elektromagnes , bendix).
    Akumulator sprawdzisz - podłączając z prostownikiem rozruchowym i odpalać .
    A rozrusznik tylko podmiana i porównanie lub specjalista.
    Czy zimny i ciepły kręci równie szybko , czy słabnie zwalnia rozrusznik ???

    0
  • #3 10 Gru 2009 19:01
    jd43
    Poziom 14  

    [quote="skit123"]
    Może wina leży w akumulatorze i/lub rozruszniku (elektromagnes , bendix).


    To są brednie co kolega wypisuje., i nie ma pojęcia o gazniku 2EE.
    Silnik regulacji mieszanki Pierburg. Sprawdzić.
    Kolego wejdź sobie na dział samochody elektryka i elektronika masz tam temat golf II 1.6 gaźnik pierburg 2ee to bardzooo obszerny temat.
    Jeżeli nie to dobry spec od gażników

    0
  • #4 10 Gru 2009 19:17
    teo2442
    Poziom 8  

    Chciałem dodać że ze względu na falowanie obrotów z gaźnika wymontowałem nastawnik dolnej przepustnicy (jak go niektórzy nazywają "silniczek krokowy" chociaż nie wiem czy w tym przypadku to prawidłowa nazwa) i w to miejsce wmontowałem śrubę którą nastawiam wolne obroty. Dodatkowo musiałem odłączyć nastawnik ssawki gdyż również sprawiał problemy z obrotami. Zrobiłem to już w drugim golfie i jeżdżę tak już tysiące km. Nie sądzę żeby jeszcze coś w tym gaźniku mogło powodować problem z odpalaniem tym bardziej na gazie.

    0
  • #5 04 Sty 2010 23:00
    zubr2719
    Poziom 9  

    ten nastawnik jest potrzebny...
    a nie grzebałes przy zapłonie? albo jak kolega wspominał przełącznik gaz-benzyna.. może kostka nie styka? tez tak miałem

    0
  • #6 21 Sty 2010 22:34
    zubr2719
    Poziom 9  

    według mnie wina może tkwi w ustawieniu bimetanu (ssania)... sprawdz czy wogóle dochodzi tam prąd , bo to jest bardzo ważne przy minusowych temperaturach...

    0