logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak stworzyć serwer na słabym komputerze? Jaki software wybrać?

przemek.tomala 07 Sty 2003 19:49 31243 84
Najlepsze odpowiedzi

Jak stworzyć serwer na słabym komputerze i jaki software wybrać?

Jeśli chcesz postawić prosty serwer WWW i pocztę na słabszym komputerze, najłatwiej zacząć od Linuksa, np. Red Hata, podczas instalacji zaznaczając usługi WWW i pocztową; do WWW standardowo polecano Apache, a jako alternatywę także Slackware lub Debiana [#78657][#78265][#78840] Jeśli komputer ma głównie robić za router/bramę dla SDI, forumowicze najczęściej polecali FREESCO i nawet bardzo stare maszyny, np. 486 z 16 MB RAM, do tego wystarczają [#77733] Nie trzeba tego nigdzie rejestrować [#77733]
REKLAMA
  • #1 77557
    przemek.tomala
    Poziom 22  
    Ocena: 6
    Jestem w tym kompletnie zielony. Wiem że wystarczy nawet słaby komp. Ale co dalej. Jaki soft? Czy gdzieś to trzeba rejestrować?
  • REKLAMA
  • #2 77577
    Darekkk
    Poziom 24  
    Ocena: 11
    Zależy jakiego ;) Na pewno nie WWW, ani FTP :)
    Jeżeli chodzi o router sieciowy można nawet postawić na 80386 40MHz (sprawdzone praktycznie).
  • #3 77591
    Damian22
    Poziom 14  
    Ocena: 29
    ja mialem swoj 1 server zrobiony na sarym kompie 486 dx100 bez uzycia dysku tylko stacja dyskietek linux takzwana pigulka zajmuje az 1 dyskietke o rozpakowywuje sie na tak zwanym ramdysku wiec nie trzeba wydawac pieniedzy na dysk wystarczy 8MB RAM wiecej info znajdziesz tu http://www.liap.eu.org/ powinno starczyc
  • #4 77601
    qbus
    Poziom 21  
    Ocena: 8
    ja mam na freesco - POLECAM taka konfiguracje :)

8 MB wystrczy niby ale ja bym polecil min 32 - zrozumiesz jak juz go uruchomisz ...