Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C-330 Prądnica a zamiana biegunowośći akumulatorów

MARKSON43 30 Sty 2010 08:47 9710 28
  • #1 30 Sty 2010 08:47
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Problem dotyczy ciągnika C-330 a nie samochodu,ale do rzeczy.Chcę zmienić w ciągniku akumulatory a przy okazji też chcę dać "-" na masę bo jest plus na masie(stary typ).
    Moje pytanie dotyczy prądnicy,czy ona będzie wspólpracować po zamianie biegunów?
    Pytanie może proste ale napewno większość z was nie zna odpowiedżi.:

    0 28
  • #2 30 Sty 2010 09:25
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Sty 2010 09:26
    viper555
    spec od auto-elektro

    Będzie pracować normalnie , po zmianie biegunów powinna się sama przemagnesować a jeżeli nie to trzeba jej pomóc.P

    2
  • #4 30 Sty 2010 09:28
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #5 30 Sty 2010 09:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 30 Sty 2010 10:04
    Elektron1234
    Poziom 20  

    viper555 napisał:
    Będzie pracować normalnie , po zmianie biegunów powinna się sama przemagnesować a jeżeli nie to trzeba jej pomóc.P

    Popieram Nic nie musisz robić W C330 nie ma rzadnych urzadzeń Prądnica jak rowniez alternator(jeśli w przyszłości chcesz założyć to musi być zachowana biegunowość) bedzie pracował(a) Powodzenia

    1
  • #7 30 Sty 2010 19:28
    Ricardo290366
    Poziom 15  

    Wywal prądnicę , zamontuj alternator .Niewielkim kosztem przedłużysz żywotność
    akumulatorów (relatywnie drogich ) ,w ciągu 10 minut na wolnych obrotach naładuje
    tyle co prądnica za godzinę na 3/4 obrotów ,mniej czasochłonna obsługa akumulatorów
    no i "-" na masie .

    0
  • #8 30 Sty 2010 20:06
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Temat dotyczy teorii,czyli dalej niewiem czy mogę odpalić ciągnik jak zmieniłem biegunowość na instalacji.Elektron1234-daje głowę że będzię ładować aku.lecz reszta forumowiczów daje dziwne zadania typu "POMOC PRĄDNICY",Ha,ha jak ma to robić stary dziadek po 15 operacjach.Pytanie jest proste:czy prądnica będzie ładowała aku.czy się uszkodzi lub uszkodzi aku.
    Jak to pytanie dłużej będzie wam sprawiało problem to ja wam odpowiem!

    0
  • #10 30 Sty 2010 20:59
    viper555
    spec od auto-elektro

    MARKSON43 napisał:
    Temat dotyczy teorii,czyli dalej niewiem czy mogę odpalić ciągnik jak zmieniłem biegunowość na instalacji.Elektron1234-daje głowę że będzię ładować aku.lecz reszta forumowiczów daje dziwne zadania typu "POMOC PRĄDNICY",Ha,ha jak ma to robić stary dziadek po 15 operacjach.Pytanie jest proste:czy prądnica będzie ładowała aku.czy się uszkodzi lub uszkodzi aku.
    Jak to pytanie dłużej będzie wam sprawiało problem to ja wam odpowiem!


    Problem to może sprawiało to zadanie tobie więc mało kto się włączy do bzdurnej dyskusji. Co chcesz się pochwalić ,nie ma czym to wiedza z szkoły podstawowej. Skoro nie rozumiesz co to znaczy POMÓC PRĄDNICY się przemagnesować tzn że tego nigdy nie robiłeś i w ogóle nie wiesz na czym to polega. Na dodatek powiem że przy regulatorze elektronicznym nigdy nie przemagnesuje się sama. I odpowiedź krótka jeżeli regulator jest sprawny zacznie ładować sama koniec kropka...P

    0
  • #11 31 Sty 2010 07:08
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Bardzo wszystkich przepraszam za dziwne zachowanie które nie tak miało wyjść.Ja naprawdę chciałem się dowiedzieć czy prądnica będzie dalej współpracować z akumulatorami bo temat jest bardzo ciekawy i podchwytliwy.Jak chodzi czy ja kiedyś przemagnesowywałem prądnicę to odpowiadam "NIE",bo zawsze po zmianie biegunów zakładałem alternator i niedawno kolega mnie zaskoczył takim pytaniem:czy prądnica się nie spali.Przecież można było napisać jak to zrobić np:odpal ciągnik i pobadaj czy ładuje itp.A koledzy piszą aby zwierać przewody itp.
    Czyli aby nie przeciągać tematu odp.brzmi:PO ZAMIANIE BIEGUNÓW I PO URUCHOMIENIU ŚILNIKA PRĄDNICA SAMOCZYNNIE MA SIĘ PRZEMAGNESOWAĆ I DZIAŁAĆ JAK PRZEDTEM Z + na masie.Ale może zakończyć się to niepowodzeniem.
    Pisząc że sam dam odpowiedż jak nik nie odpowie to było kłamstwo mające na celu waszą mobilizację.Jeszcze raz wszystkich "Przepraszam".

    0
  • #12 31 Sty 2010 08:13
    niutat
    Poziom 37  

    Jeśli prądnica ma regulator mechaniczny to przed uruchomieniem silnika trzeba ją przemagnesować w przeciwnym przypadku prądnica wzbudzi się ze swoją "starą" biegunowością i przebiegunuje akumulatory.

    0
  • #13 31 Sty 2010 10:41
    gimak
    Poziom 36  

    Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych od instalacji elektrycznej oraz zdjętym pasku klinowym. Po przemagnesowaniu podłączyć ją do instalacji, a akumulator "-" na masę, "+" na instalację.
    Jednego nie jestem pewny czy przy elektronicznym regulatorze napięcia nie trzeba go będzie zmienić ze względu na odwrócona biegunowość czy nie nastąpi uszkodzenie elektroniki.
    Natomiast z alternatorem jak "+" jest na masie, zamiana żeby "-" był na masie, przemagnesowanie nic nie da, konieczne jest co najmniej przełączenie "+" z "-" na wyjściu mostka mocy oraz zmiana polaryzacji diod wzbudzenia to samo dotyczy elektronicznego regulatora napięcia.

    0
  • #14 31 Sty 2010 11:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 31 Sty 2010 11:35
    viper555
    spec od auto-elektro

    Dyskusja daremna, i niestety niutat nie ma racji po pierwsze nie przebiegunuje akumulatorów bo musiałby zostać siny dym z prądnicy jak i regulatora po drugie jak Motronic wspomniał najprostszy sposób to przytrzymać styk w regulatorze i wszystko ok.P

    0
  • #16 31 Sty 2010 12:23
    niutat
    Poziom 37  

    viper555 napisał:
    niestety niutat nie ma racji po pierwsze nie przebiegunuje akumulatorów bo musiałby zostać siny dym z prądnicy jak i regulatora .P

    Regulator mechaniczny ogranicza także prąd maksymalny prądnicy wiec żadnego dymu nie będzie co najwyżej spali się kontrolka ładowania.
    Gdybym nie spotkał się osobiście z takim przypadkiem też bym nie uwierzył.

    0
  • #17 31 Sty 2010 12:25
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 31 Sty 2010 12:28
    kwok
    Poziom 39  

    tak sobie poczytałem i przychodzi mi do głowy to samo co Motronicowi:!::?:

    0
  • #19 31 Sty 2010 12:38
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Tak się namotało że jeden poprawia drugiego a dokładnie i szczegółowo nikt nie napisał.Czyli co mam:ściągnąć pasek i rozebrać regulator(mechaniczny) i na chwile zewrzeć styki na przekażniku oczywiście przy właczonej stacyjce.Czy odłączyć przewody od prądnicy i akumulatorem wprowadzić ją w ruch(śilnik).Rozbierałem już dużo razy prądnice i regulator i mam schemat.

    0
  • #20 31 Sty 2010 12:56
    niutat
    Poziom 37  

    Motronic napisał:
    A co Ty piszesz!

    Spotkałem się z przypadkiem gdzie prądnica została przebiegunowana w czasie remontu instalacji gdy akumulatory były wymontowane a instalacja zasilona tymczasowo z prostownika. Po zamontowaniu akumulatorów ciągnik odpalił i pojechał w pole. Po jakimś czasie jednak ciągnik już nie odpalił i okazało się że akumulatory są już przebiegunowane ale nie naładowały się na tyle aby odpalić silnik. Nic się jednak nie spaliło oprócz kontrolki i po zmianie biegunów wszystko wróciło do normy.
    A co do tematu to trzeba podać na chwilę (+) na wzbudzenie prądnicy.

    0
  • #21 31 Sty 2010 12:59
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 31 Sty 2010 13:05
    niutat
    Poziom 37  

    Kontrolka pewnie spaliła się zanim styki się zwarły a później prądnica podawała do obwodu prąd na jaki pozwalał jej regulator tyle że odwrotnej biegunowości, tak mi się wydaje bo jak to inaczej wytłumaczyć.

    0
  • #23 31 Sty 2010 13:08
    Adasku
    Poziom 14  

    Witam nic się nie stanie odpal silnik i pomalutku zwiększaj obroty prądnica sama sama zmieni bieguny potwiwrdzam co inni pisali w tej kwesti

    0
  • Pomocny post
    #24 31 Sty 2010 13:09
    viper555
    spec od auto-elektro

    Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka się zapala. Jeżeli to jest nie zrozumiałe prościej napisać się nie da. Zaznaczam że nie zawsze trzeba tak robić.P

    1
  • #25 31 Sty 2010 13:52
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  

    Witam
    Proponuję zamiast palcem docisnąć styk,przy pomocy kawałka drutu zrobić mostek
    na zewnątrz i oszczędzić styki.Jest to jednak chwilowe zwarcie i styki lubią się
    zgrzać.
    Pozdrawiam.Andrzej.

    0
  • #26 31 Sty 2010 14:59
    viper555
    spec od auto-elektro

    AAnnddrrzzeejj napisał:
    Witam
    Proponuję zamiast palcem docisnąć styk,przy pomocy kawałka drutu zrobić mostek
    na zewnątrz i oszczędzić styki.Jest to jednak chwilowe zwarcie i styki lubią się
    zgrzać.
    Pozdrawiam.Andrzej.


    Nie twórz nic nie wypali.P

    0
  • #27 31 Sty 2010 16:47
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Dzekuję bardzo wszystkim za wypowiedzi a zwłaszcza Viper555 i Motronik.Wasze pierwsze wypowiedżi było bardzo ogólne i zawodowe no i nie każdy kto czyta mógł to zrozumieć bo jak ktoś wie jak coś zrobić to pomija bardzo ważne rzeczy bo tak to opisuje jakby sam robił a tak myślę że niepowinno być.Dopiero po paru starciach opisali to jak należy,czyli po "chłopsku".Jeżeli ktoś ma coś z swoich doświadczeń w tym temacie to proszę o dokładny opis przebiegu pracy(bez przesady),a napewno każdy zakuma!
    W TYM TEMACIE JUŻ DUŻO WIADOMO ALE ZAWSZE MOŻNA COŚ DOPISAĆ.:idea:

    0
  • #28 01 Cze 2013 12:25
    Nikita_Bennet
    Poziom 11  

    Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale chodzi mi po głowie w moim C-330M z prądnicą P20C i plusem na masie zrobić tak aby minus był na masie.
    Nie chce jednak bawić się z wymianą na alternator bo prądnica w zupełności wystarcza.

    viper555 napisał:
    Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka się zapala. Jeżeli to jest nie zrozumiałe prościej napisać się nie da. Zaznaczam że nie zawsze trzeba tak robić.P

    Zamiana kabli o akku, po uruchomieniu ciągnika zwieram styk automatu w regulatorze, przegazowuję. Czy to wystarczy? Czy trzeba potem coś jeszcze robić? Regulator zostaje ten co był czy wymiana na RG15M?

    Pytam bo czytałem też drugą stronę tego tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1856648-30.html



    MARKSON43 napisał:
    ....Jeżeli ktoś ma coś z swoich doświadczeń w tym temacie to proszę o dokładny opis przebiegu pracy(bez przesady),a napewno każdy zakuma!
    W TYM TEMACIE JUŻ DUŻO WIADOMO ALE ZAWSZE MOŻNA COŚ DOPISAĆ.:idea:
    A jak działa to u Ciebie? Przerobiłeś czy dałeś sobie na luz?

    0
  • #29 01 Cze 2013 21:39
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Dobrze poczytaj i wyciąg wnioski praktyczne.Nie trzeba innego regulatora.

    0