Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niezwykly problem z ogrzewaniem w audi a4 1.9 TDI

sloniu10 02 Lut 2010 00:43 10307 16
  • #1 02 Lut 2010 00:43
    sloniu10
    Poziom 9  

    Witam!!!

    Mam tez problem z ogrzewaniem w audi a4 1.9 TDI 98r

    Tylko u mnie jest inna sytuacja nowa nagrzewnica nowy termostat i nowy czujnik temperatury. Przy tych mrozach co byly -25°C bylo tak ze leci letnie powietrze podczas jazdy. Na postoju trzymajac go na obrotach 2000 zaczyna leciec cieplejsze powietrze jak puszcze pedal gazu chodzi sobie na wolnych obrotach to temperatura spada poprostu sie chłodzi nie trzyma temp. jesli jezdze tak do 2000 obrotow to jeszcze po dlugiej jezdzie mozna bylo sie ugrzac jak tylko przeciagnelem go na biegach powyzej 2000 obrotow odrazu lecialo zimne powietrze.
    Tez mialem nie dawno taka sytuacje ze jechalem 180km/h w te mrozy,lecialo zimne powietrze a temperatura przekroczyla mi 90°C i to sporo
    Czego to moze byc przyczyna prozba o pomoc!!!!

    Dzieki pozdrawiam!!!

    0 16
  • Pomocny post
    #2 02 Lut 2010 01:08
    BRYS_
    Poziom 22  

    Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy.
    Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.

    0
  • #3 02 Lut 2010 01:43
    sloniu10
    Poziom 9  

    siema szybka odpowiedz!!!

    Dobra sprawdze te weze ale uklad byl juz odpowietrzany.
    Zrobilem dokladnie tak jak wyczytalem wczesniej zsunelem przewod i tym otworkiem lecial plyn. Pisalem wczesniej ze na obrotach 2000 leci cieplejsze powietrze a przy gwaltownym przyspieszeniu odrazu zimne.
    A nagrzewnica ma nie caly rok tak samo jak termostat i czujnik.

    Dzieki za pomoc sprawdze dzisiaj i napisze

    pozdro!!!

    0
  • #4 02 Lut 2010 09:42
    carrot
    Moderator Samochody

    Wirnik w pompie ślizga się na wałku, przy wyższych obrotach nie ma obiegu cieczy

    0
  • #5 02 Lut 2010 11:11
    sloniu10
    Poziom 9  

    Dodam tylko jeszcze ze przy mniejszych mrozach -5 nawet -10°C to jest jakby dobrze przeciagam na biegach i nie leci zimne powietrze.
    Jeszcze mam takie pytanie czy jest normalne to ze na postoju auto chodzi sobie na
    wolnych obrotach i spada temperatura plynu chlodzacego do 70°C


    dzieki sprawdze i odpisze jeszcze dzis

    0
  • #6 08 Lut 2010 07:48
    sloniu10
    Poziom 9  

    Witam!!!

    Klapki w dmuchawie ok. uklad nie jest zapowietrzony, pompa ok.
    i dalej to samo!

    0
  • #7 08 Lut 2010 09:25
    tomek130
    Poziom 22  

    Czy korek zbiorniczka płynu nie jest uszkodzony?

    0
  • #8 08 Lut 2010 09:38
    Trust25
    Poziom 10  

    czasami winny jest wadliwy termostat, nie raz się już z tym spotkałem, vernet chyba

    0
  • #9 08 Lut 2010 23:35
    sloniu10
    Poziom 9  

    Hejo!!!

    Wymienie termostat na nowy a co do korka to nie wiem jak moze byc uszkodzony ale dla swietego spokoju tez wymienie.

    Dzieki odpisze jak to wymienie



    Pozdro!!!

    0
  • #10 10 Lut 2010 21:48
    sloniu10
    Poziom 9  

    Jest dokladnie tak jak piszesz twarde przewody jak odkrece korek podnosi sie płyn w zbiorniczku.
    PYTANIE Jesli to uszczelka pod głowicą to czy by nie dymił albo jakis spadek mocy???

    Wymienilem termostat dzisiaj, jest dobry bo sprawdzałem w wodzie i jest taka sytuacja ze przy 90° termostat sie chyba nie otwiera bo jest zimny przewód który odchodzi od termostatu do chłodnicy i chłodnica jest zimna

    0
  • #11 08 Mar 2010 18:43
    ArturK77
    Poziom 2  

    sprawdzałeś panel sterujący ? ja miałem podobny przypadek :D wymieniłem prawie wszytko i na samym końcu panel- jeżdze 3 rok i jest ok

    0
  • #12 09 Mar 2010 18:28
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Witam
    Miałem podobny problem w A4 z silnikiem AFN. Wymieniłem uszkodzony termostat ale sytuacja poprawiła sie bardzo nieznacznie.
    Znajomy z serwisu VW polecił mi zalanie układu oryginalnym płynem VW Audi co ku memu wielkiemu zdumieniu faktycznie pomogło (sam do końca obstawiałem uszczelkę pod głowicą).
    Nie mam wytłumaczenia na to dlaczego to rozwiązało problem ale radzę spróbować.

    0
  • #13 09 Mar 2010 22:29
    Miszcz27
    Poziom 2  

    Witam!
    ogrzewanie tak jak wspominaliście, ale u mnie są jeszcze zaparowane szyby, słyszałem ze to nagrzewnica, ale czy jest jakiś sposób zeby to sprawdzic?

    0
  • #14 09 Mar 2010 23:21
    matek150
    Poziom 10  

    no jedyny sposób to czy cały czas jest stan płynu jeżeli gdzieś ubywa to może być nagrzewnica ale czuć specyficzny zapach płynu w samochodzie jak nagrzewnica ma wyciek

    0
  • #15 10 Mar 2010 00:19
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Miszc27 jest sposób ,weź i przejedź zaparowaną szybę palcem a potem pokosztuj swój paluszek jak będzie słodki (specyficzny smak i zapach płynu chłodniczego) to masz wyciek na nagrzewnicy.
    Może śmieszne ale na 100% działa.

    sloniu10 jeżeli silnik osiągnie 90 stopni to nie jest ważne czy stoisz czy jedziesz temp. nie powinna spaść ,jeżeli spada to na 100% termostat.
    Jeżeli puszcz uszczelka pod głowicą to raczej widać jak bąbelki lecą do zbiorniczka lub z wydechu leci mnóstwo pary.

    0
  • #16 14 Mar 2010 14:24
    sloniu10
    Poziom 9  

    Jeszcze nic z tym nie zrobilem narazie tak jezdze ale wymienie pompe wody przy okazji bo rozrzad bede wymienial i zaleje go tym plynem G12 i dam znac jakie sa efekty

    Dzieki za wypowiedzi

    0
  • #17 31 Mar 2011 20:27
    sloniu10
    Poziom 9  

    Witam.

    Sory ze tak pozno odpisuje :) problem juz rozwiązany autko smiga jak John Benson :)
    Przyczyną była wydmuchana uszczelka pod głowica. Troche mnie to kosztowało ale było warto..
    Pozdrawiam!

    0