Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zelmer 281.64 warczy , wymiana łożysk

03 Mar 2010 09:27 4258 6
  • Poziom 10  
    Witam
    Proszę o pomoc, robot kuchenny jak w temacie strasznie warczy, chwilkę się obraca i zaraz się zatrzymuje więc: wymieniłem łożysko tylne na nowe (jak podawano na forum) i nic nie pomaga, więc zacząłem sprawdzać silnik stojan jak widać na obrazku ma 6 wyprowadzeń kolory czerwony, czarny i biały (bez zacisku) były podłączone do włącznika (prawdopodobnie 3 różne uzwojenia dające różne prędkości obrotowe) przewodu z zaciskami podłączone były do komutatora a przewód czarny bezpośrednio do masy. Sprawdziłem rezystancje pomiędzy przewodami
    - biały-czarny (z zaciskiem) = 89ohm
    -niebieski-czarny(z zaciskiem) = 44ohm
    -czerwony-czarny (z zaciskiem) = 17ohm
    i druga cewka
    -czarny-biały (z zaciskiem) = 21ohm
    (niestety nie wiem czy są to prawidłowe wartości)
    Po podłączeniu stojana do napięcia bez komutatora napięcie na zaciskach 230V
    Niestety nie wiem jak sprawdzić komutator i moje pytanie:
    Czy wystarczy wymienić komutator czy może jednak coś nie tak ze stojanem

    Mod. ROBSON33

    Należy poprawnie wkleić foto zgodnie z tą instrukcją

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html

    Proszę poprawić post nie usuwając powyższego wpisu .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Zelmer 281.64 warczy , wymiana łożysk

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie, koła zębate są prawie nienaruszone
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Miałem kiedyś podobny problem z takim czerwonym Zelmerem Wszystko bylo OK jak na "sucho" , bez napięcia, ale jak ruszył pod prądem następowało minimalne przemieszczenie wirnika w pionie i... głośna praca. Sprawdź wszystko spokojnie czy jest dobrze włozony wirnik , czy stojan leży w gnieździe, czy wirnik nie ma pionowych lyzów. Cudów j nie ma. Wirnik z tego co widzę to masz raczej sprawny ponieważ komutator jest czysty ( bez nadpaleń i śladów spalonych szczotek), ale pomiar jak w posie powyżej może to potwierdzić.
    Odnośnie naprawy w przypadku przezwajania silnika : jeżeli urządzenie ma wartość kilkuset złotych to warto przewijać, a jeżeli kilkadziesiąt to naprawa związana z przewijaniem silnika nieopłacalna.
    pozdrawiam Sławek
  • Poziom 10  
    Wszystkim bardzo dziękuje za udzielone odpowiedzi byłem w serwisie z wirnikiem i pan serwisant powiedział mi dokładnie to samo co p. Sławek K okazało się że tylne łożysko było zbyt luźno wciśnięte i cały układ się magnesował stąd buczenie. Po "usztywnieniu" owego łożyska wszystko jest cacy :)

    Dodano po 29 [sekundy]:

    Temat można zamknąć
    jeszcze raz wszystkim dziękuje