Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku

DRAGON 16 05 Mar 2010 19:26 6413 37
  • #1 05 Mar 2010 19:26
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    witam.
    przejdę może od razu do rzeczy:
    posiadam poloneza caro 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy GAZ
    problem polega na tym ze gdy go odpalę (na gazie bo benzyny nie mam, pompka się skończyla..:/) obroty idą od razu do góry ale to dlatego pewnie ze przy paleniu dodaje gazu i gdy spadną obroty do tak mniej więcej 1200 pracuje ładnie aż temperatura cieczy dojdzie do ok 60 stopni wtedy obroty zaczynają falować od 800 do 1500 i wraz ze wzrostem temperatury obroty zaczynają mocniej wariować aż silnik gasnie...jesli rozgrzeje go mocniej to wogole obrotow nie trzyma tylko wskazowka spada w dół jak z przepasci i gasnie :/ . już sam nie wiem co to może być od 3 dni przekopuje internet a zwłaszcza "elektrodę" i nic podobnego do mojego przypadku nie mogę znaleźć. regulowałem już gaz tylko ta własnie srubka od wolnych obrotów jakby nie reagowała sprawdzałem silniczek krokowy w "gaźniku" działa (odkręciłem go podłączyłem pod kostkę i się wysuną) poza tym czysciłem cały "gaźnik" do wymiany poszła jedna uszczelka która przepuszczała powietrze z lub do silnika krokowego. jest szczelny bo gdy zatykam filtr to gasnie i ma lepsze "ssanie" niż kiedys wyciagałem czujnik położenia walu wygląda ze jest ok. regenerowałem parownik (lovato)wymienione wszystkie membrany i gumki + filterek od gazu. podejżewam ze może to być sonda lambda tylko pytanie (może głupie) ale gdzie ona jest bo na kolektorze jej nie widzę :/. problemy te zaczęły się od czasu gdy pękła mi linka sprzęgła i musiałem dojechać 5 km do roboty paląc go z rozrusznika na biegu... po wymianie linki przejechałem ok 150 km i wszystko było ok. ale później zaczęły wariować obroty wiec zregenerowałem parownik... wyregulowałem gaz z kolegą (3000 obr. dwie "srubki" wkręcone i jakos obroty trochę skakały ale nie gasł aż do pewnego momentu na swiatłach stoję i nagle zgasł ledwo odpaliłem i już tak od tamtej pory gasnie :/ podłożyłem "podkładkę" pod regulacje przepustnicy żeby była lekko otwarta i tak przejechałem od 200 km ale irytuje mnie jak podjeżdżam do skrzyżowania a silnik mi "wyje" i mogę już zapomnieć o hamowaniu silnikiem... jest jeszcze cos dziwnego bo jak zwolnię prawie do 0 to mimo lekko otwartej przepustnicy obroty spadają do 1000 (na zimnym silniku nie spadają wręcz rosną po wcisnięciu sprzęgła). osiągi ma takie jakie miał "przed" moc jest mniej więcej taka sama.
    zapomniałem jeszcze dodać ze jak się zagrzeje to ciężko pali,jak sam zgasnie na wolnych obrotach to go nie odpalę na gazie ale patent na to już znalazłem przełączam na benzynę kręcę aż zaskoczy i szybko przełączam na gaz (tzn. tak jakby zalewało gazem a kręcąc na benzynie wypalam to co jest juz w komorze spalania)problemu nie ma jesli zgaszę silnik na obrotach...

    może ktos miał taki przypadek i podpowie co może być nie tak...

    0 29
  • #2 06 Mar 2010 14:13
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    widzę ze nikt się nie udziela :(
    a wiec tak dzis odpaliłem poldka z problemami bo przez noc miałem otwarta maskę i padł mi akumulator zanim wskoczył na obroty musiałem go lekko przygazować z 3 razy aby nie zgasł i jak już wskoczył to pykał normalnie chodził trochę nierówno ale pozwoliłem mu się rozgrzać nie dotykając gazu obroty delikatnie skakały silnik osiągną o dziwo cos koło 90 stopni po czym znów obroty zaczęły skakać aż zgasł :( odłączałem wszystkie czujniki jakie znalazłem przy silniku po kolei i tylko jeden cos zareagował ten na kolektorze dolotowym po jego odłączeniu silnik od razu po odpaleniu wskakuje na 3500 obr. i nie spada...doszedłem tez ze poldek nie ma sondy lambda...w miejscu gdzie powinna być normalnie jest chyba zaspawany otwór. jeżdżę nim już z rok i nic się nie działo poprzedni własciciel miał go z 10 lat i podejrzewam ze tez w to nie wnikał...

    0
  • #3 06 Mar 2010 14:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 06 Mar 2010 14:21
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    hmm myslisz że to jest napewno powodem ? bo wiem ze mi stukał trochę wlasnie na 4 ale nie bylem pewien czy to panewka... a stukać mi zaczął jakos latem...
    a wiec nie pozostaje mi nic innego jak zdjąć pokrywę zaworów i to sprawdzić...

    0
  • #5 06 Mar 2010 14:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Mar 2010 14:28
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Odłącz i podłącz z powrotem wtyk sterownika silnika... w Polonezach to pomaga.. :)

    0
  • #7 06 Mar 2010 14:56
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    tylko patrząc na ceny walków to trochę mija się z celem bo cena jest taka ze całego poldka kupiłem za taka sama kase...

    0
  • #8 06 Mar 2010 15:22
    adamekamator
    Poziom 17  

    Drogi kolego masz za bogatą mieszankę za dużo gazu jak go rozgrzejesz to przykręć gaz na parowniku i silnik będze chodził w poldzasie masz silnik krokowy od wolnych obrotów temu obroty faluja bo on dodaje lub ujmuje powietrze do silnika

    Dodano po 6 [minuty]:

    a sonda jest na wydechu ponizej rozrusznika w pobliżu połączenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    a ata instalka lpg to tkóra generacja?

    0
  • #9 06 Mar 2010 15:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 06 Mar 2010 15:35
    adamekamator
    Poziom 17  

    no bujam się poldasem 4 rok no fak mono punktu nie miałem rok był na gaziniku potem wielopunkt i nie stwierdziłem takiej usterki no ale mogę się mylić tylko ze uszkodzenie wałka zmniejsza moc i to odzczuwalnie

    0
  • #11 06 Mar 2010 15:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 06 Mar 2010 15:40
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku


    a wiec załączam zdjęcia....
    co do regulacji gazu to ileż ja się nakręciłem tymi "sróbkami" ale to w niczym nie pomaga...
    i 1 zdjęcie dodalem żeby Ci udowodnić że sondy nie ma

    jak silnik wystygnie to postaram się zrobić filmik jak to wygląda...

    0
  • #13 06 Mar 2010 15:50
    adamekamator
    Poziom 17  

    obejzałeś kolo katalizatora czy tez go nie masz ? instalka 1 a dobrze złożyłeś ten parownik bo z twojego opisu wynika ze zalewasz silnik gazem ile ci polduś pali???

    0
  • #14 06 Mar 2010 16:02
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    kładłem sie na glebę ale tam nic nie ma...katalizator mam :)
    zalewa go na bank wczesniej palił ok 15 ale nie jeździłem wolno...wiec możliwe ze tyle palił a teraz to nie wiem trudno okreslić bo więcej gazuje w miejscu niż jeżdżę...a parownik złożyłem dobrze ale chyba go jeszcze raz rozbiorę aby się upewnić ...

    0
  • #15 06 Mar 2010 16:12
    adamekamator
    Poziom 17  

    czyli ktoś się pozbył sondy świeci czerwony napis na liczniku? a to zuzycie to troszke duże bo swojego kręce po 130-140 i wtedy max 13 l a tak 9-10 l miasto 11-12 l !! upewnij się czy nie jest parownik pęknięty i jak trochę się zagrzeje to gaz przedostaje sie do silnika i temu może na regulacje nie działać

    0
  • #16 06 Mar 2010 16:34
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku
    brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku

    nie wiem o jaki napis Ci chodziło więc zrobiłem fote i przy okazji ta uszczelkę po której wywaliło mi błąd 35 ale to już zrobiłem...(na zdjęciu zaznaczyłem brakujący (chyba) element tej uszczelki)
    moj idzie max 140 tez ale z tym odbiegamy raczej od tematu...

    a jeszcze takie pytanie: na tym wężu co idzie od parownika do mixera czy przez ten zaworek przy maxymalnym wkręceniu powinien przechodzić gaz?

    0
  • #17 06 Mar 2010 17:20
    adamekamator
    Poziom 17  

    Tak bo to tylko dławik leci ci gaz jak jak silnik się zdusi ?? Napis to "CHECK ENGINE" powinien gasnąć po odpaleniu jest to kontrolka komputera .

    Dodano po 3 [minuty]:

    gaz zamykać ci powinna membrama jak jest wszystko oki jesili zdusisz auto i gaz syczy to nie trzyma zaworek dawkujący a wtedy zadna regulacja nie pomoże

    0
  • #18 06 Mar 2010 17:33
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    nie leci bo od razu elektorozawory "tykają" i odcinają gaz
    check engine palił się jak miałem tą uszczelkę walniętą i wywalało błąd 35 ale o tym pisałem wczesniej...
    membrana trzyma i parownik jest ok własnie rozebrałem poza tym gdyby nie trzymała gaz z przewodu od pierwszego elektrozaworu by nie uciekł przy odkręcaniu...(tak myslę) i sprawdzałem dmuchając i zasysając powietrzem w parownik...
    brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku
    brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku

    0
  • #19 06 Mar 2010 17:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 06 Mar 2010 17:39
    adamekamator
    Poziom 17  

    gdzie kolega ma małą membrame?

    0
  • #21 06 Mar 2010 17:43
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    ps3store napisał:
    sprawdz co napisalem i pogadamy

    do tego trzeba "zerwać" głowicę... chętnie bym to sprawdził ale w poniedziałek muszę jakos dojechać do pracy :/

    jaką "małą membrame" ? może o czyms nie wiem bo złożyłem parownik identycznie jak stary. w starym nie było żadnej małej membramy...

    0
  • #22 06 Mar 2010 17:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 06 Mar 2010 18:03
    adamekamator
    Poziom 17  

    to masz parownik z drugiej generacji z silnikiem krokowym a co za tym idzie podniesione zużycie gazu a kolega jaki ma filtr powietrza obudowe z zaworem na cieple powietrze ? a to czy jest wytarty zawór idzie sprawdzić bez ściągania głowicy poprostu patrząc na dziwignie zaworu a popychacz można wyjąć bez ściągania misy oleju

    Dodano po 3 [minuty]:

    a to czy pali na wszystkie to słychac i po świecach widać

    0
  • #24 06 Mar 2010 18:12
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    tak z zaworem na ciepłe powietrze.
    znalazłem 2 parownik tez lovato i już chyba wiem o którą membrane koledze chodziło...brak wolnych obrotow w polonezie na rozgrzanym silniku

    a silniczek krokowy mam w "gaźniku" ale o nim wspominałem w pierwszym poscie

    0
  • #25 06 Mar 2010 18:27
    adamekamator
    Poziom 17  

    ten z 3 membramką jest do 1 ale musisz dołożyć wężyk do podciśnienia połączyć kolektor ssący z parownikiem !! A silnik krokowy jak na benzynce nie jeździsz to przy pełnym zamknięciu go odłączyć by nie zakłócał podciśnienia. Kolego czy na zimnym silniku słychać zawory lub zawór ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    a kiedy ty zmieniałeś pasek rozrządu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    możliwe ze przy starcie z rozrusznika przeskoczył o ząbek co może powodować zanik wolnych obrotów

    0
  • #26 06 Mar 2010 18:36
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    tego 2 parownika nie będę podłączał ponieważ ma takie twarde membrany ze to bez sensu.
    silniczek krokowy juz odłączałem bez skutku
    a o jaki zawór pytasz?
    pasek wymieniałem jakies 6 tys. temu wiec raczej mało prawdopodobne żeby przeskoczył a jesli nawet to by od razu były kłopoty z odpaleniem przed wymiana linki...



    czy możliwe jest ze cewki padły? bo w poniedziałek prawdopodobnie będę mogł to sprawdzić tylko czy jest sens...

    0
  • #27 06 Mar 2010 18:45
    adamekamator
    Poziom 17  

    a jak siwiece wyglądają

    0
  • #28 06 Mar 2010 18:49
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    swiece wygladają dobrze przynajmniej tak było jakis tydzien temu po wykręceniu nie były nawet czarne wypiaskowałem je a ostatnio sprawdzałem iskrę i na każdej była w porządku...

    0
  • #29 06 Mar 2010 18:50
    adamekamator
    Poziom 17  

    membramy pasują tak jak masz nowe to możesz spróbować te parowniki sa takie same ino zlikwidowano kanał podciśnienia do małej membramki której też niema

    0
  • #30 06 Mar 2010 18:53
    DRAGON 16
    Poziom 9  

    tylko ta mała membranka jest w opłakanym stanie...
    ide założyć parownik i zobaczę przy okazji swiece

    0