Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik utlradźwiękowy do pomiaru odlegóści

kielon23 16 Mar 2010 14:45 1428 1
  • #1 16 Mar 2010 14:45
    kielon23
    Poziom 8  

Witam
    Mam zamiar zrobić układ do pomiaru odległości opary na czujniku ultradźwiękowym lub optycznym. Jestem początkującym elektronikiem jeśli mogę się tak nazwać. Po przeczytaniu wielu postów na elce na ten temat chcę zasięgnąć rady, ponieważ nie uzyskałem ścisłej odpowiedzi na swoje pytania i problemy.

Na początek mam problem z doborem czujnika. Może ktoś doradzi jakiś czujnik wybrać: ultradźwiękowy czy optyczny, który pracuje w zakresie pomiaru odległości 0-2m, 0-15m. Na forum do tej pory natknąłem się na kilka propozycji:

-optyczny: GP2Y0A02YK
    http://www.conrad.pl/?art=185364&back=serch

-ultradźwiękowy:
    http://mobot.pl/index.php?site=products&type=854&details=7766

inventco.eu - link skasowałem. proszę zapoznać się z regulaminem forum.

Poszukuje czujnika, który będzie w miarę łatwy do podłączenia do np: mikrokontrolera atmega8 i łatwy w obsłudze od strony programowej np w języku bascom, c, lub c++.

Z góry dzięki za zainteresowanie moim problemem.

0 1
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 16 Mar 2010 23:21
    Heist
    Poziom 1  

Witam.Co do czujników:
    - optyczne - silny wpływ na pomiar odległości ma rodzaj obiektu, do którego mierzysz odległość (np. gdy obiekt jest szklany to są problemy).
    - ultradźwiękowe- na pomiar odległości mają duży wpływ gabaryty obiektu tzn. obiekt nie może być zbyt wąski (np. mierzymy odległość do rozciągniętej żyłki ). Gdy będziesz używał kilka sensorów ultradźwiękowych nie należy ich uruchamiać jednocześnie gdyż sensor może odebrać echo odbicia fali wysłanej z innego sensora.