Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 2002 1.9 TDI 130KM - ciężko pali

27 Mar 2010 17:10 39189 24
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem przy rozruchu silnika czasem opala z dotyku lecz coraz częściej zapala po paru sekundach kręcenia dodam że auto odpala zawsze. Diagnozowałem autko Vagiem lecz nie wykazuje żadnych błędów.
    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  • Admin grupy Samochody
    Co diagnozowałeś?Odczyt błędów czy parametry?
  • Poziom 9  
    Kolego sprawdzałem błędy. a czy wiesz może jak sprawdzić parametry i czy mogę to zrobić vagiem? gdybyś mógł udzielić mi paru wskazówek był bym bardzo wdzięczny.
  • Admin grupy Samochody
    Blok wartości mierzonych (08)następnie grupa 7 sprawdzenie temperatury.
  • Poziom 9  
    już sprawdziłem wartości dodam że wróciłem autem dopiero z trasy wartości na odpalonym silniku:
    Grupa 007
    fuel temp 63.9 C
    fuel cooling state 0.0%
    intake air temp 34.2 C
    coolant temp 77.4 C

    Dodano po 39 [sekundy]:

    auto czasem ma nierówne obroty
  • Admin grupy Samochody
    Zrób to samo na zgaszonym
  • Poziom 19  
    pali z "dotyku" na zimnym a na gorącym juz "pokreca" dłuzej ???
    czy odwrotnie
  • Poziom 9  
    pali z dotyku już tylko czasami niezależnie od temp. silnika coraz częściej musi zakręcić

    Dodano po 2 [godziny] 38 [minuty]:

    pomiary na zimnym nieodpalonym silniku:
    Grupa 007
    fuel temp 7,2
    fuel cooling state 0.0%
    intake air temp 9,9 C
    coolant temp 10,8 C
  • Poziom 28  
    Ostatnia pozycja w grupie 7 pokazuje wartość temperatury silnika. Służy to do sprawdzania czujnika temperatury. Jeżeli ta wartość się zgadza z tym, co pokazuje wskazówka na zegarach (oczywiście trzeba wziąć poprawkę, że wskazówka nie pokazuje od zera), to znaczy, że czujnik jest ok. Po przeczytaniu tematu śmiem twierdzić, że twój problem jednak nie dotyczy zapalania na ciepłym czy na zimnym, tylko ogólnego zapalania (chyba, że źle zrozumiałem).

    Kolego, a sprawdziłeś podstawowe rzeczy takie jak filtr paliwa? Sprawdzałeś czy nie masz np. wody na dole w filtrze, czy nie jest zasyfiony itp.? Jakie masz oznaczenie silnika? 130KM to chyba silnik PD na pompowtryskiwaczach o oznaczeniu ASZ, jeśli się nie mylę. Trzeba by też wykluczyć problem trefnego paliwa, a pompowtryskiwacze są delikatniejsze niż standardowe układy paliwowe na zwykłych pompach.

    Cytat:
    coolant temp 77.4 C

    P.S. Tak w ogóle to masz niską tą temperaturę, skoro po powrocie z trasy pokazuje 77st.
  • Poziom 9  
    dziś wymienie filtr paliwa ale zauważyłem że mimo ciepłej temp. zapaliły sie świece żarowe na około 5 s zdarzyło mi sie to dwa razy
  • Poziom 28  
    Przy teraźniejszych temperaturach, czyli wiosna, świece powinny się zapalić w zasadzie dosłownie na chwilę. Podejrzewam, że będzie to wina czujnika temperatury. W tych silnikach czujnik jest dwuobwodowy. Jedna część przekazuje sygnał na zegary, a druga dla komputera, i na tej podstawie komputer ocenia czy ma grzać świece czy nie. Sprawdź jeszcze moduł 17 - licznik/kanał 03. Dostaniesz wtedy odczyt z tej części czujnika, która idzie na zegary. Zobacz, czy wskazania się pokrywają z tej poprzedniego bloku pomiarowego (czyli 01- silnik/kanał 7) i czy się pokrywają ze wskazówką. Przede wszystkim też przejedź trochę samochodem i włóż termometr do zbiornika z płynem i wtedy sprawdzisz rzeczywistą temperaturę jaką ma silnik. Niestety musisz się trochę wysilić, bo nikt tutaj wróżką nie jest. Mam w tej chwili problem u siebie, że silnik bardzo słabo się nagrzewa, ale u mnie to na 99% wina termostatu. Po przejechaniu 15km mam np. niecałe 70st....a powinno być ok 90. Przy 78 dop. powinien otwierać się termostat u mnie.

    Może ci pali źle, bo komputer ma zły odczyt z czujników.. Może jest zły styk w czujniku, i komp. raz łapie dobry odczyt, raz zły i zmienia dawkę paliwa...

    P.S. A oznaczenie silnika gdzie...?
  • Poziom 9  
    oznaczenie silnika to AWX
  • Poziom 9  
    Dzięki za pomoc w szukaniu usterki okazało się jednak że mimo akumulator dobrze kręcił to miał za małą moc rozruchową po wymianie na nowy auto pali już bardzo dobrze.
  • Poziom 28  
    Cytat:
    auto czasem ma nierówne obroty


    No tak, rozumiem, że akumulator mógł mieć wpływ na rozruch, ale jak zatem wytłumaczysz te nierówne obroty? Przecież nawet skoro akumulator był padnięty, to podczas działającego samochodu działa alternator i daje ładowanie, więc napięcie w całej instalacji samochodu jest wtedy ok.
  • Poziom 2  
    Witam ja tez mam podobna sytuacje w audi a4 b6 w dieslu że raz cięzko ospala musi troche zakręcic a raz odpala na dotyk i to nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny czasami jak postoi nawet dwa dni odpali na dotyk a czasami musi chwile zakręcic. Czy to by mogła by byc też wina akumulatora??
  • Poziom 9  
    Kolego Tomek 91 podepnij auto pod przewody do drugiego auta i się okaże czy to wina akumulatora
  • Poziom 9  
    od pewnego czasu mam problem z odpaleniem mojego audi. na zimnym silniku odpala dopiero za trzecim czwartym razem, a jak już załapie to coś dziwnie klekocze. miał ktoś podobny problem lub może mi doradzić co sie może dziać?
  • Poziom 2  
    Ja również mam podobny problem.
    Mianowicie, rano na zimnym silniku odpala z "kopyta" pojeżdżę z 3 godziny, postoi na słońcu i tu zaczynają się schody. Samochód nie chce palić, kontrolki wszytkie zgasły jak trzeba, akumulator ładowany i sprawny, a jak juz odpali to wielki siwy dym z rur idzie, taki aż gęsty. Najczęściej to się dzieje jak samochód jest nagrzany przez jazdę bądź słońce.
    Podpinałem pod komputer nie ma żadnych błędów.
    Dane: Audi A4 2,5 TDI 114KW avant
  • Poziom 11  
    w moim przypadku dotyczy audi a4 b6 1.9 tdi awx przyczyną iż, auto nie odpalało zawsze od strzała tylko trzeba było kręcić był przełącznik świateł. po włączeniu świateł pozycyjnych auto odpala zawsze od strzała, natomiast jeżeli wyłączę światła lub włączę mijania auto długo kręci. Bujałem się z tym bardzo długo. Auto nie wyświetlało żadnych błędów kombinowałem z paliwem wymieniłem pompę tandem i przyczyna ciągle nie znikała. po wymianie przełącznika na nowy auto zawsze odpala od strzała bez najmniejszego problemu
  • Poziom 15  
    ja mialem tez klopot z odpapalniem audi AWX, nowy aku nic nie pomogl, dopiero wyczyszczenie, wymiana szczotek i na nowo nasmarowanie rozrusznika pomoglo - zbyt duze opory, za mala predkosc obrotowa przy odpalaniu i przez to nie zawsze lub ciezko zaskakiwal
  • Poziom 14  
    Witam
    Panowie co do utrudnionego rozruchu w przypadku gorącego silnika , odłączyć przewód od czujnika temperatury (ten który wysyła sygnał do ECU) jeżeli gorący silnik odpala wtedy od strzału to można zrobić, a nawet trzeba korekcję dawki rozruchowej , osobiście robiłem to kilka razy u znajomych , auta odpalają bezproblemowo do tej pory , to naprawdę prosta robota , sprawny rozrusznik i akumulator na pewno pomogą w takim przypadku.
  • Poziom 9  
    Witam
    Ja miałem ten sam problem audi 1.9 AWX 130km i o dziwo przełacznik od swiatel był za to odpowiedzialny.:)
    To samo co uzytkownik kilka postow wyzej.
    Z gory dziekuje za podpowiedz.

    Pozdrawiam

    Rafal
  • Poziom 14  
    Panowie na poważnie z tym przełącznikiem? Przecież to jest absurd, co mają światłą do rozruchu..?
  • Poziom 9  
    Witam
    przełącznik powoduje problem z napięciem.
    proste a ważne ze działa:).


    Pozdrawiam

    Rafal
  • Użytkownik usunął konto