Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II - min ciśnienie w układzie klimy

raa24 30 Mar 2010 08:11 13269 10
  • #1
    raa24
    Level 10  
    Witam

    Mam pytanie przy jakim min. wartości siśnienia powinno załączyć sprzegło na sprężarce. W układzie pokazało 5 barów ale sprężarka nie rusza. Jedni mówią że to wystarczy min. 2 bary a drudzy mówią że musi to być min 10 bar (tak jest skonfigurowany czujnik siśnieka czunnika chłodzącego).

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    pozdr
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    podepnij manometry i zobacz jakie masz cisnienie?
    podepnij kompa i zobacz co widzi sterownik silnika, sprawdz i wykasuj błedy. renówki maja to do siebie ze klima ruszy jak niema błedów.
  • #3
    raa24
    Level 10  
    fuelinyourblood wrote:
    podepnij manometry i zobacz jakie masz cisnienie?
    podepnij kompa i zobacz co widzi sterownik silnika, sprawdz i wykasuj błedy. renówki maja to do siebie ze klima ruszy jak niema błedów.


    Ciśnienie w układzie 5 bar (nabijana w zeszłym roku) i włąsnie nie wiem czy jechać na clipa czy na nowo nabić klimę (nie chcę płacić dwa razy).
    W zimę miałem takie zdarzenie ale nie wiem czy ma związek:
    Jedyna rzecz która przytrafiła mi się w zimę to komunikat "usterka wtrysku" na wyświetlaczu i STOP autko zaczęło tracić moc (zaznaczę że była tempertura - 20 st. C i prędokść 130 km/h). Zgasiłem odczekałem 10 min. i mu przeszło wytłumaczyłem to sobie że paliwo przymarzło.
    Czy to może powodować teraz że elektronika nie załącza sprężarki? Układ wtrysku ma jakiś wpływ na klimę?
    Możę wystarczy wykasować bład?
    Ponawiam pytanie odnośnie min. ciśnienia w układzie.
  • #4
    TrzyEr
    Level 17  
    Bodajże 4 bary w renaulcie to minimum do załączenia klimy ale mówię to z pamięci więc mogę się mylić
  • #5
    raa24
    Level 10  
    TrzyEr wrote:
    Bodajże 4 bary w renaulcie to minimum do załączenia klimy ale mówię to z pamięci więc mogę się mylić

    Mam 5 barów i przy włączeniu klimu czuję lekkie poruszenie silnika jakby załączało się sprzegło ale nie chłodzi. To możę jednak musi być więcej?
  • #6
    fuelinyourblood
    Level 35  
    wazna jest ilość a nie cisnienie. cisnienie sie zmienia pod wpływem temperatury.

    renówki tak maja, że jak załapie błąd może nie uruchomić klimy, nie poda napięcia na kompresor

    sprawdz i wykasuj błedy, zobacz przy okazji jakie cisnienie klimy widzi ster silnika
  • #8
    Austin Powers
    Level 2  
    witam,
    mam podobny kłopot (scenic II 1.5 dci, 2006). po zimie nie działa klima. Oczywiście pojechałem nabić gazu, ale mechanik powiedział że mam 4,5 bara i powinno działać bez problemu. podłączyl komputer i pokazało kod błędu 120 - własnie wtrysk. Pisze coś o obiegu zimnego powietrza, ale na komputerze wyraźnie na czerwono swieci się 120 WTRYSK. Kasowanei to pikuś, o ile się ma czas na jeżdżenie do mechanika (mój jest spoko i nie kasuje mnie za to, dwa razy już robiłem, niestety w ciągu paru dni, pod woch dni jeżdżenia w zimnie zrobiło się od nowa, bez żadnch widocznyh powodów - jedyne co mi się skojarzyło, to fakt, że tego dnia z rana użyłem odszraniania).
    Wdzięczny bylbym za info, czy takim zwykłym interfesjem elm327 jakich pełno na allegro mogę sobie ten bład sam kasować? Niby niedrogo, więc mogę zrobić strzął w ciemno ale jest druga kwestia - czy podlączając to coś można uszkodzić sobie komputer pokładowy czy coś jeszcze? Tego bym nie chciał. Ma ktoś doświadczneie z tym interfejsem? Pójdzie na tym scenicu?
    Pozdrowionka - Slawek
  • #9
    samochody4x4
    Level 2  
    Witam, po krótce to tak, normalne ciśnienie robocze klimy powinno być w okolicach 2 bar - na zaworze niskiego ciśnienia, powyżej 3-4 bar jest oznaką najczęściej awarii zaworu rozprężającego, może wtedy działać, ale niekoniecznie i oczywiście nie jest to wtedy wykorzystane w 100%. Jeśli układ jest napełniony całkowicie lub częściowo to można to sprawdzić po podłączeniu kombajnu wymiany czynnika-przed wymianą/napełnieniem/, dobry zakład powinien od tego zacząć a nie naciągać klienta za napełnianie. Aha, nie ma czegoś takiego jak dopełnienie układu-trzeba najpierw odessać czynnik włącznie z olejem i na nowo nabić odpowiednią ilość czynnika i oleju. Ważne-napełnianie co 2 lata, odgrzybianie raz na rok. Pozdrawiam Chłodno :)
  • #10
    centrino
    Level 13  
    raa24 wrote:
    Witam

    Byłem na clipie jednak czujnik ciśnienia padł błąd p0530 (jak dobrze pamiętam). Cena czujnika w ASO to 580 zl poprostu szok ale znalazłem coś takiego:
    http://www.allegro.pl/item973825003_renault_nowy_czujnik_cisnienia_klimatyzacji.html
    Więc do dzieła.
    Pytanko czy po wymianie czujnika muszę jechać wykasować błąd na clipie czy tylko zmienię i powinno hulać?

    Jak najbardziej wymiana powinna wystarczyc (ale roznie to bywa i moze chciec wykasowaqc blad). Sama wymiana nie powoduje strat czynnika.
  • #11
    raa24
    Level 10  
    Witam

    Po wymianie zadziałał ale tylko raz i musiałem jechać na klipa i teraz chodzi bez problemu.

    Pozdrawiam