Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GOLF II GT - nie działa obrotomierz i MFA

Gostek 16 Aug 2004 11:24 15843 40
  • #1
    Gostek
    Level 17  
    Witam

    W Golfie II 90r, nie działa obrotomierz oraz funkcje dodatkowe na wyświetlaczu MFA ( zegarek działa zawsze :) ). Nie działa też kontrolka od ciśnienia oleju. Czasami podczas jazdy wszystko zaczyna działać i przez jakiś czas jest Ok. Nie mam schematu do tego licznika i dokładnego opisu wyprowadzeń. Stabilizacja 10V działa. Licznik na jednym gniazdku.
    Może ktoś ma schemta lub dokładny opis wyprowadzeń tego licznika ? Szukałem, ale wyniki słabe....


    pozdrawiam
  • #2
    Gostek
    Level 17  
    Czy nikt nie wie nic na ten temat ???????????
  • #3
    zodiak318
    Level 34  
    Ja bym jednak pomierzył wszystkie ścieżki, mi nie świeciła kontrolka długich na takiej desce, przerwy nie było widać a jednak gdzieś była. Dałem krosa i chodzi do dziś. Prawdopodobnie gdzieś na zasilaniu lub masie masz przerwę. Deska jest zbudowana z modułów czyli obrotościmierz jest w sumie "niezależny" od MFA, więc zostaje raczej przerwa na zailaniu.
  • #4
    Gostek
    Level 17  
    W tej desce (gęste gniazdo ) obrotomierz i MFA są sterowane elektronicznie z jednej płytki (oraz dioda od oleju i jeszcze jakaś) kontrolka od świateł jest podłączona bezpośrednipo do gniazda.
    Nie masz może dokładnego opisu wyprowadzeń ? Znalazłem kilka, ale się różnią :D

    pozdro
  • #6
    szaro
    Level 19  
    Witam
    Moze wie ktos czy da sie uruchomic (choc czesc)funkcji komputerka MFA w golfie z dieslem ??(Mialem 1.8 benz i wkladam do niego 1.6D:-) w warto by to wykorzystac )
    Pozdrawiam
    Irek
  • #7
    zodiak318
    Level 34  
    Część może tak, temp. zewnętrzną (trzeba zamontować czujnik) i temp.oleju (też kwestia czujnika), przejechane kilometry i średnia prędkość. Ale i tak musisz mieć "wajchę" od wycieraczek Z MFA.
  • #8
    szaro
    Level 19  
    Czyli mam rozumiec ze dzialac bedzie :
    -szybkosc
    -dystans
    -temp oleju
    -temp otoczenia
    -zegar :-)
    Wajche mam z MFA bo ten golf oryginalnie byl 1.8 i poza kompem ma klime :-)
    A co z obrotomierzem ????
    Pozdrawiam
    Irek
  • #9
    kufel99
    Level 11  
    sprawdź czujniki ciśnienia oleju, i kable przychodzące do nich
  • #10
    zodiak318
    Level 34  
    -----> szaro
    Obrotomierz nie będzie działał (diesel nie ma cewki skąd brane są impulsy a obrotościomierz bierze sygnał ze specjalnego wyjścia z alternatora).
  • #11
    szaro
    Level 19  
    Benzyna bierze obroty jak sie nie myle z aparatu zaplonowego poprzez czujnik Hala czy z cewki na jedno wychodzi wiec mamy wejscie sygnalu (impulsow)no to chyba
    mozna zalozyc gdzies w dieslu czujnik i pobrac impulsy (w razie konicznosci obrobic je tzn. podzielic czy pomnozyc ) ???
    Poza tym nie zalezy mi zeby te obroty byly super dokladne Byc moze gdzies jest blad w moim toku rozumowania :D (chyba lepiej zeby cos pokazywalo niz byla oklapnieta wskazowka :-) )
  • #12
    Gostek
    Level 17  
    Można go podłączyć w dieslu, wszystko można znaleźć na Elektrodzie
  • #13
    szaro
    Level 19  
    szukalem i nic moze ktos ma jakies nowe pomysly ??
    moze zodiak318 ??
  • #14
    czmiel
    Level 16  
    do diesela masz po prostu regulator napięcia alterna alternatora (napisane jest na nim, że do diesela i ma dodatkowe wyjście) i on daje impulsy z tym, że nie jestem pewien czy będzie z nim działał obrotek od benzyny, bo to mogą być różne częstotliwości, ale nie jestem pewien. NA PEWNO w dieselu obrotościomierz jest brany z altka. Pozdrawiam
  • #15
    adass
    Level 25  
    witam Ja mam to samo ale mi NIE działa cały czas obrotomierz i MFA oraz ciśnienie oleju ,stabilzacja 10V jest ok. wskazniki paliwa i temperatury wskazują ale nie prawidłowo ( za mało) czy to nie jest powiązane z którym przekaznikiem ? szukam schematu vw golf 1991 GT pozdrawiam.
  • #16
    szaro
    Level 19  
    ok ale teraz pytanie gdzie jest wejscie sygnalu do ECU ?? i jaki mam miec poziom ??bo w sumie zrobic pomiar obrotow to chyba nie jest wielki problem (np. za pomoca czujnika z wentylatorka i kawalka elektroniki )
  • #17
    czmiel
    Level 16  
    o ile wiem, to sygnał obrotomierza w tych golfach (nie ważne, czy diesel, czy benzynka) leci sobie na deskę a nie do komputera
  • #18
    szaro
    Level 19  
    nawet w wersji z MFA ??w zasadze jak dla mnie to wszystko jedno ale i tak musze wiedziec gdzie jest wejscie sygnalu i jaki mam mmiec poziom
    tak wogole na jakiej podstawie oblicza spalanie ??
    mylsalem ze liczy to z obrotow i czasu otwarcia wtrysku
  • #19
    czmiel
    Level 16  
    w golfach które widziałem ten miernik spalania(analog) to po prostu zwykły wakuometr, a komputer bierze prędkość obrotową z czujnika wału i jest to niezależne od obrotomierza
  • #20
    szaro
    Level 19  
    czyli z obrotomierzem nie powinno byc problemu tylko wystarczy to jakos zamontowac to na wal w dieslu :-)
    nie bardzo wiem co to jest "wakuometr" :oops:
  • #21
    czmiel
    Level 16  
    Powtarzam: w dieselu obrotomierz brany jest z pulsacji napięcia na alternatorze i jest do tego potrzebny specjalny regulator napięcia(z dodatkowym wyjściem), w benzynie natomiast obrotomierz brany jest z impulsów idących na cewkę (dlatego nie jestem pewien, czy deski diesel-benzyna są wymienne[mogą być inne poziomy i częstotliwości sygnałów]). Miernika spalania nie widziałem jeszcze w golfach II dieselach, za to w benzynkach polega na tym, że mierzy podciśnienie w kanale ssącym(im większe podciśń. tym większe spalanie)(na tym polega wakuometr-mierzy podciśnienie) w golfach bezynkach po prostu idzie wężyk od kolektora do zegarów, w których znajduje się ten przyrząd. Pozdrawiam!!!
  • #22
    szaro
    Level 19  
    ok
    ustalmy pare rzeczy golf byl benzynowy elektryka jest z benzyny i nie mam zamiaru nic tam zmieniac . co do obrotomierza nie chce brac obrotow z alternatora bo to wiazalo by sie z wiekszymi przerobkami i zmiana licznika a tego nie chce robic wiec moj tok rozumowania jest taki : benzyna bierze obroty z cewki ,wiec jaki problem pobrac obroty z walu (zalozyc czujnik HALL-a ) dieslu i nic nie kombinowac z alternatorem i licznikiem
    ja tez nie widzialem golfa II diesla z pomiarem spalania
    jeszcze raz podkreslam mam licznik z MFA i chce z niego jak najwiecej uratowac :-)
  • #23
    czmiel
    Level 16  
    Ale jakbyś chciałe zakładać czujnik wału, to musiałbyś mieć moduł zapłonowy, który to daje impulsy na cewkę, z samego czujnika raczej obrotek nie pójdzie(chociaż mogę się mylić), poza tym ten czujnik jest w golfach najprawdopodobniej w aparacie zapłonowym, a nie przy zamachu, a aparatu raczej do diesela nie zamontujesz :) . co do ekonomizera, to możesz spróbować wsadzić rurkę w kolektor, ale nie wiem, czy nie będzie pokazywał głupot
  • #24
    szaro
    Level 19  
    czujnik jest na 75% w aparcie jutro go rozbiore i sprawdze :-)ale z tego co wiem to jest tam czujni Hall-a ,wiec wydaje mi sie ze wystarczy dczepic malutki magnesik, zamocowac czujnik i wlasnie i co ?jak nie sprawdze to sie nie dowiem choc wolalbym wiedziec czy ten zabieg ma szanse powodzenia:-)bym mial jakis schemat albo znal zasade dzialania to by bylo znacznie prosciej
    Pozdrawiam
    Irek
  • #25
    czmiel
    Level 16  
    Raczej marne szanse, a odpadający magnes może wiele spie***lić chcesz go przyczepić do zamachu? nie polecam-trzeba by było dorabiać mocowania na skrzyni i jakoś do tego przerabiać koło zamachowe, już prościej by go było umieścić na kole pasowym/// tam raczej nie ma magnesu, czujnik działa na tej zasadzie, że dochodzi do niego napięcie, a wycięcie w obracającym się elemencie(np kole zamachowym) powoduje zmianę indukcyjności czujnika, a co za tym idzie zmianę natężenia prądu-ten sygnał odczytuje moduł i wysyła po swojemu sygnał na cewkę i z tego ostatniego brany jest obrotomierz. A tak wogóle jakbyś na giełdzie sprzedał aparat i starą deskę, to by spokojnie starczyło na deskę od diesela i takowy regulator napięcia!
  • #26
    szaro
    Level 19  
    mialem wlasniezamiar zalozyc to na kole pasowym lub gdzies na alternatorze
    (ale wtedy mialbym inne obroty).czyli mam z tego rozumec ze pomiar obrotow jest robiony dwa razy ? co do pomiaru spalania to raczej nie jest tak jak napisales (przynajmniej nie w tym golfie).jak bym sprzedal ten licznik i te inne bajerki to narobil bym sobie za duzo roboty a efekt bylby sredni pozbyl bym sie MFA(ktore nie wiem czy uruchomie :-) )narazie sie nie poddaje :-) TO BEDZIE DZIALAC :-)
    Pozdrawiam
    Irek
  • #27
    czmiel
    Level 16  
    Miałem na myśli pomiar spalania w golfach, gdzie jest wskaźnik wskazówkowy w tym komputerku, to jest raczej brany z ECU. Prędkość obrotową mierzy się w jednym miejscu z tym, że sygnał idzie do: modułu, a z tamtąd na cewkę (czyli i na obrotomierz), oraz do komputera czyli w sumie mamy 3 urządzenia robiące pomiary obrotów-moduł, obrotomierz(wyjście z modułu), oraz komputer (mogę się mylić, ale tak jest w większości samochodów). Pozdroofky
  • #28
    Petergo
    Level 12  
    Z tego co kiedyś czytałem to w jetta diesel aby funkcjonował obrotomierz to trzeba podłączyć czujniczek wkręcając go w skrzynię biegów w okienko z punktrm zerowym a i wydaje mi się że jakiś odnośnik na kole zamachowym już jest . Ale nie praktykowałem tego
  • #29
    szaro
    Level 19  
    chodzi o ten zaslepiony otwor ?to nie jest zly pomysl :-)moze ktos ma wiecej informaci na ten temat ?
    Pozdrawiam
    Irek
  • #30
    czmiel
    Level 16  
    no to jakbyś spróbował podłączyć zwykły czyjnik wału 2 przewodowy (jeden przewód pod napięcie, a II do obrotomierza) i ten odnośnik na prawdę by był na koleto być może by zadziałało, ale nie wiem, czy obeszłoby sie bez modułu...