Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Alhambra 1.9TDI alternator

krecik2003 20 May 2010 09:44 8966 34
Bosch
  • #1
    krecik2003
    Level 13  
    Witam Kolegow!

    Padl mi regler w alternatorze (bosch 120A). Napiecie skacze od 10V do 18V (prawdopodobnie cos z diodami tez jest). Popalilo zarowki z przodu i z tylu. Pasek od alternatora poszarpany (2 rowki pekly). Pytanie czy regenerowac alternator czy kupic uzywke od passata b6 tyle ze 140A i przelozyc tylko sprzegielko (zdaje sie ma inny rozmiar). Czy wstawienie mocniejszego altka nie bedzie stanowilo problemu?

    Pozdrawiam
  • Bosch
  • #2
    domellus
    Level 29  
    Jak tylko podejdzie to nie powinno stanowić to żadnego problemu że ma 140A a nie 120A. Jak juz bedziesz miał wyjety ten uszkodzony to i tak sprawdził bym czy nie potrzeba wymienić tylko regulatora, no chyba że ten używany bedzie tańszy od regulatora nowego ni i oczywiscie sprawny:)
  • Bosch
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    krecik2003
    Level 13  
    No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...
  • #5
    viper555
    Level 39  
    krecik2003 wrote:
    No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...


    Za te pieniądze spokojnie, zawsze to oryginał a większe pieniądze dasz za części do tego zamienniki.P
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Cena dobrej jakości regulatora do niego zaczyna się od 120zł, a jak się wkłada chińskie podróbki to właśnie są takie efekty jak tu.
    Mogę podpowiedzieć jeszcze że lampę musisz wymontować żeby wyjąć alternator.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    szyniu
    Level 20  
    ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem pojawia się gdy używka pada z tydzień a kasa przepada a za 250 złotych myślę że zrobisz ten alternator
  • #9
    krecik2003
    Level 13  
    No niestety alternator zwinal mi sprzed nosa ktos inny. W takim razie musze naprawic swoj alternator bo auta potrzebuje na weekend. Gdzie kupic czesci (mostek i regler) za przystepna cene ale zeby to nie byla chinszczyzna tylko 'jakosc za rozsadna cene'. W serwisie boscha mi sprzedadza?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    krecik2003
    Level 13  
    Panowie, zrobilem kompletna regeneracje tzn 2 lozyska, pierscien slizgowy, diody i regler. I PROBLEM! Alternator po chwili grzeje sie tak ze parzy (na wolnym boiegu bez wlaczania klimy i swiatel). Wykluczylem opory ruchu (tzn odpialem kable od alternatora i wlaczylem silnik i wtedy sie nie grzeje), tak ze cos z elektronika lub pierscieniami slizgowymi. Wsadzilem nastepujace czesci: diody AS typ ARC 0043, regler bosch F00M 145 350, pierscienie identyczne ale teraz sie zastanawiam czy mogly miec na odwrot podlaczone bieznie. Pomozcie bo mnie kur**ca juz bierze a chcialem miec auto sprawne!

    Aha, gdyby to mialo pomoc to sprawdzilem w ASO numer alternatora i jest to 038 903 018P, a regler 078 903 803EX lub 06F 903 803A (numery wg VW). Na stronie intercars podaja numer alternatora 0 124 515 121 (wg bosch) i regler F00M 145 876.
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    Odłączyłeś kable od alternatora i uruchomiłeś silnik czyli alternator pracował bez odbioru prądu, czy dobrze zrozumiałem?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    krecik2003
    Level 13  
    Odlaczylem gruby kabel plusowy i mala wtyczke od kontrolki. Czyli nie bylo zadnego polaczenia elektrycznego z reszta samochodu

    Aha jeszcze jedno. Po zapaleniu dopiero po chwili (jakies 5 sekund) wskazowka woltomierza wedruje na 14V. Dawniej dzialal od razu

    Wieczorem sprawdze pobor pradu z alternatora i dam znac (mam miernik cegowy).
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    viper555
    Level 39  
    A moim zdaniem wszystko jest w porządku.P

    Dodano po 18 [minuty]:

    krecik2003 wrote:

    Aha jeszcze jedno. Po zapaleniu dopiero po chwili (jakies 5 sekund) wskazowka woltomierza wedruje na 14V. Dawniej dzialal od razu



    Na pewno tak nie było, ten typ regulatora tak działa.P
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    Wkładałem raz do takiego tymczasowo 70A i dawał radę, więc normalne to na pewno nie jest.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    krecik2003
    Level 13  
    Pobor pradu wynosi ok 55A z czaego 35 zlapal akumulator (juz sie troche wyladowal po tych roznych probach). Wiec obciazenie bylo ponizej 50%. Alternator w ciagu minuty przy takim pradzie jest goracy i parzy (silnik jeszcze zimny) - grzeje sie obudowa pewnie stojan ma zwarcie (regler i diody chlodne). Mogl dostac przebicia jak dawal 18V. Juz wymontowalem go i w poniedzialek idzie do serwisu na stol
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    viper555
    Level 39  
    krecik2003 wrote:
    . Juz wymontowalem go i w poniedzialek idzie do serwisu na stol


    Niepotrzebnie.P
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    krecik2003
    Level 13  
    Quote:
    Niepotrzebnie.P


    A jednak potrzebnie. Na stole altek nie mogl wyprodukowac wiecej jak 80A. A winowajca okazal sie wadliwy mostek. Teraz ladnie dziala, z tym ze startuje z opoznieniem (napiecie 14V pojawia sie po kilku sekundach - poprzednio bylo natychmiast)
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    krecik2003
    Level 13  
    Gosciu mi powiedzial ze to nie tego typu diody co trzeba (nie do tego alternatora). Mimo ze wszytkie wyprowadzenia i sruby idealnie pasowaly. Teraz mam nowy mostek i pieknie dziala.