Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Bosch - 12V, 70A zbyt niskie ładowanie.

21 Wrz 2014 17:21 5319 57
  • Moderator Samochody
    Alternator jak w temacie, generalnie nie trzyma napięcia.

    Kiedy auto zimne, ładuje 14.2 lecz po przejechaniu powiedzmy 20 km napięcie ładowania spada do 13.6v a kiedy się zatrzymam, silnik pracuje to po mocnym nagrzaniu do 13.3, wyniki bez obciążenia, na światłach dziennych i powiedzmy wentylator w kabinie na 2 biegu.

    Alternator był już trzy razy w przeciągu 3 lat regenerowany, poprzez wymianę regulatora na oryginalny, najpierw 14.2v a na końcu na 14.6v, łożyska, pierscionki komutatora tez wymieniane, wirnik oraz diody prostownicze jak i uzwojenia były sprawdzane przez wyspecjalizowany warsztat.

    Przewód od alternatora do akumulatora, wymieniony średnica żyły 8mm.

    Podczas drugiej próby regenaracji, doszło do zwarcia jednego z pierścieni do masy i alternator z łatwością wykrzesał z siebie 16V w instalacji samochodowej, szybko zgasiłem, nic się nie stało.

    Co z tym począć? Jakieś pomysły, co tam jest nie tak?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Mierzyłeś na aku czy na wyjsciu altka?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
  • Moderator Samochody
    bearq napisał:
    Mierzyłeś na aku czy na wyjsciu altka?
    Miedzy alternatorem a akumulatorem mam nowy przewód, rozrusznik pominięty, spadek na tym przewodzie 0.1 V max, styki poczyszczone, odpada.

    Jak go pęd powietrza schłodzi do wejdzie nawet na 13.7 ale stanę w korku i powoli sukcesywnie do 13.3 schodzi.

    Chciałem go naprawić ale jak się nie da przyjdzie mi założyć drugi.
  • Moderator Samochody
    Mam teraz Boscha założonego, co proponujesz zmienić? Na?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Na następnego Boscha. Zauważ że ani cudów ani zjawisk nadprzyrodzonych nie ma, więc jeśli nie ma innych anomalii typu słyszalne wycie czy dymienie z altka, to pozostaje element regulacyjny, czyli jak wyżej. Bo kontrolka oczywiście działa prawidłowo?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Płyta diodowa do d.... nagrzewa sie i gubi przejście
  • Moderator Samochody
    Andrzeju, idzie to naprawić czy trzeba nową płytę?

    Dodano po 2 [minuty]:

    robokop napisał:
    Na następnego Boscha. Zauważ że ani cudów ani zjawisk nadprzyrodzonych nie ma, więc jeśli nie ma innych anomalii typu słyszalne wycie czy dymienie z altka, to pozostaje element regulacyjny, czyli jak wyżej. Bo kontrolka oczywiście działa prawidłowo?


    Kontrolka działa prawidłowo, mam wrażenie ze altek trochę jęczy, jak by był bardzo obciążony, ale się nie grzeje sam z siebie.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Nie wymień lub ew. jeszcze sprawdź napiecie podczas pracy bezpośrednio szpikulcami przez otwory w obudowie bezpośrednio na płycie czasem "gubi" prąd na śrubie wyjściowej M8 lub masę . Jak jest to samo tam pozostaje płytka.
  • Moderator Samochody
    Chyba płyta, bo gość co go robił, dał dodatkową masę na zewnątrz a złącza w nim czyscił, tak więc jutro go wyciągnę, poszukam drugiego a jak nie znajdę nic ciekawego, rozpytam się o ceny.
  • Moderator Samochody
    Może tak być. Jęczeć nie powinien - zaczyna wtedy, jak dostaje któraś faza zwarcia, bądź przerwy. Poszukaj następnego, jak pisałem wyżej do starego sztrucla powinny być dostępne i nie drogie. Mostek jakbyś chciał nowy, to pewnie i tak będzie ryżowy - czyli nie wiadomo co wart.
  • Moderator Samochody
    Jęczy jakby na pasku, ale pewnie w środku, w kabinie słyszę go bardzo delikatnie w tweeterach, kiedy radio wyłączone.

    Poszukam raczej używki, przełożę regulator, bo na tym nie mam problemu ze spadającymi obrotami i zobaczymy co będzie.
  • Poziom 31  
    A badałeś jaki prąd daje z siebie przy tych 13.3 V i 14 V. Może czujnik temperatury skopany i zaczyna dogrzewać płyn chłodzący i świece przy np 60 C .
    Moderowany przez robokop:

    A może jeszcze silniczek krokowy?

  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Jurek, jutro go wyciągnę, po robię dokładne fotki i wrzucę na forum.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Zmierz napięcie na małej śrubie D+, to dużo wyjaśni.
    I zobaczysz czy jest różnica pomiędzy B+.
  • Moderator Samochody
    Bez obciążenia 9.4V na światłach 8.4V.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Miałem kiedyś inny regulator i na d+ było Napięcie ładowania, wtedy mi obroty spadały do 600 jak na luz wrzucałem.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
  • Moderator Samochody
    Pomyłka, na W miałem takie napięcie, na D+ nie mierzyłem.

    Temat już opanowany, zamieniłem z używki płytę z diodami i uzwojenie oraz wirnik, i ładowanie na poziomie 14.2 jak się nagrzeje, alternator przestał jęczeć, zobaczymy jak długo to wytrzyma.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Chce Ci się tak rzeźbić? Wyczyściłeś jak powiedział
    non e vero italiano napisał:
    przeczyść te nadlewki
    Jak alternator jęczy, nie na łożyskach, nie wróżę długiej jazdy... A jeszcze elektronikę rozwali.
  • Moderator Samochody
    Pawel wawa napisał:
    ak alternator jęczy, nie na łożyskach, nie wróżę długiej jazdy... A jeszcze elektronikę rozwali.


    Wiem Pawle, dlatego został tylko stary korpus, cały środek przełożyłem z innego z 90 A, w starym było coś nie halo z mostkiem, lub zwarcie między zwojowe.

    Teraz jest ok puki co.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Pod spodem wszystko było czyste, i nawet dodatkowa masa była, ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami, rdza i ampery płynące do bagażnika zrobiły swoje :-)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Dzisiaj stroiłem sprzęt, pobór prądu średnio koło 35 amper, a porywach 60, zwykle tak nie obciążam, ale dzisiaj ładowanie cały czas na poziomie 13,1 pod obciążeniem do 14.2 V bez obciążenia, dwie godziny wytrzymał, wcześniej zostało by koło 13v, wiec wydaje mi się ze alternator daje radę.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Jak ładuje to jeździj do bólu i nie zawracaj sobie głowy ;)
  • Moderator Samochody
    Wszystko co się dało przełożyłem, poza obudową bo miała ucho pęknięte.
  • Poziom 11  
    W niektórych samochodach stosuje się właśnie po pewnym czasie od rozruchu obniżanie napięcia ładowania . Także czasami to nie jest usterka a normalne działanie .

    Gwizdanie alternatora to już nie jest normalny objaw .
  • Moderator Samochody
    I się nacieszyłem, sytuacja jest identyczna z tym że alternator nie "jęczy".

    Rozebrałem go sam tym razem, mierzyłem czyściłem złożyłem, 14,6, banan na twarzy, po 30 minutach 13,9 bez obciążenia, ochłodzenie alternatora w postaci kubła zimnej wody, podnosi napięcie do 14....

    Chyba nigdy nie będę miał stałego 14.6 V.