Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VECTRA B 2.0 DTI, Po rozgrzaniu silnika szarpie i gaśnie

MrGregory 05 Jun 2010 21:44 18796 15
  • #1
    MrGregory
    Level 2  
    Witam,

    Mam problem z moją Vectrrą 2.0 DTI po lifcie ('99)
    Dziś odebrałem auto po regeneracjii pompy wtryskowej, autko zapaliło ładnie i też bez problemów wróciłem do domu.
    Po ok.30-50minutach jak chciałem ponownie wyruszyć silnik zaczął dziwnie się zachowywać na wolnych obrotach, zaczeło nim szarpać, przerywać aż w końcu gasł.
    Pozostawiłem auto na kilka godzin, wszystko znów wróciło do normy, paliło od strzała, żadnego przerywania ani nic podobnego. Wyruszyłem więc na kolejną jazdę, w sumie nie daleko ale dość ostro i silnik zagrzał się i zaczeły się kolejne problemy. Takie same jak poprzednio. W etapie końcowym po zapaleniu silnika autem szarpneło kilka razy i gasło w 1-2 sekundy.
    Kolejne pozostawienie auta do ostygnięcia dało identyczny rezultat jak powyżej opisałem...

    Co to może być ? Miał ktoś z Was taki problem ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    bodzio012
    Level 32  
    Jak wyglądała ta regeneracja, cała pompa z gwarancją czy sam sterownik???
    Objawy podobne do uszkodzenia głowiczki pompy, a jakie masz błędy bo od tego trzeba zacząć?
  • #3
    MrGregory
    Level 2  
    ciąg dalszy...

    Obecnie auto wróciło do gościa co robił tą pompę, bo jest na nią gwarancja.
    Na dzień dobry wywala błąd P1345 - Uszkodzenie pompy wtryskowej, jednak na ich programie ten sam błąd był opisany jako uszkodzenie czujnika położenia wałka czy wału, już nie pamiętam dokładnie.
    Za 2 dni auto ma być gotowe, okaże się wtedy jak to będzie wyglądać.
  • #4
    fuelinyourblood
    Level 35  
    czujnik predkosci pompy raczej
  • #5
    vectra di
    Level 2  
    szarpie wam dieselem podczas jazdy, jest słabe , gasnie ale mozna jedzic po ponownym zapaleniu , komp pokazuje błedy pompy wtryskowej zapala sie check na kompie w aucie i engine , jakby to była pompa to juz bys auta nie zapalił wogule.
    ja znalazłem super mechanika od dieseli w krakowie i naprawił i to za 300 zł a przyczyna była banalna CZUJNIK WAŁU , sprawdz to najpierw, auto mi głupiało i pokazywało pompa a byłem u 2 mechaników i 1 elektryka, kazy gadał naprawa 3-4 tys , ten mechanik pompiarz jest uczciwy gostek bo mógl powiedzieć ze naprawił pompe i by powiedział 1000 i nawet bym nie wiedział bo pokazywało błedy pompy wtr . mówił ze pierw sprawdzi wszystkie kable i inne rzeczy a na koncu zacznie od pompy bo nie chciał jej rozbierać i bez sensu naprawiać jakby była sprawna,
    a jak wam auto zamula i jest słaebe predkosc max jest 130 i wolno sie rozpędza to przyczyna silniczka turbiny koszt ok 320 zł wymienisz sam wystarczy odkrecic 2 sruby i wtyczke
    rafal82(malpa)vp.pl
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    angela
    Level 11  
    jeśli chodzi o pompę to znam taką firmę co robi idealnie mechanikę jak i elektronikę w dobrej cenie . Moja zafirka znowu żyje :) Firma Now-Car 788060788 woj. WLKP
  • #8
    daniel_lhr
    Level 13  
    witam
    Mam podobny problem. Zafira 2000r 2.0 dtl na poczatku gasła tylko jak sie rozgrzala , pozniej zapalala tylko na chwile i gasła , teraz wogule nie zapala i wywala blad p1345 . Przelutowalem i wyczyscilem halotron w pompie , ale nic nie dalo dalelej obroty pompy 0 przy kreceniu . Do halotronu dochodzi 5 v , masa oraz dwa piny po 2,5 v podczas krecenia podlaczalem diode ale nie zabardzo to migalo . Czy moze byc jeszcze uszkodzony nadajnik impulsów lub sterownik czy tylko hall?
  • #9
    niuniu36

    Level 27  
    Wymień czujnik położenia wałka w pompie i ma byc ok jeśli chcesz mogę ci zaoferowc nowy lub pewną używke jak cos to dzwoń.
  • #10
    daniel_lhr
    Level 13  
    po ile masz te nowe i uzywane czujniki?
  • #11
    daniel_lhr
    Level 13  
    zmienilem czujnik na inny uzywany ale problem pozostał , wiec wydaje sie ze to cos z elektroniką
  • #12
    pablo0610
    Level 10  
    Witam.Vectra B 2.0DTL 82KM.Mam identyczny problem jak opisał go MrGregory.Jedynie tyle ze u mnie auto nie gaśnie.Pompa po regeneracji,Vectra odpala na "strzała" ,na zimnym wszystko ok.Po nagrzaniu auto na wolnych "kuleje",przy dodawaniu gazu zbiera się dobrze-nie dymi.Po wpięciu pod kompa ZERO Błędów.Po ostygnięciu problem znika znów do rozgrzania silnika.ma ktoś jakiś ciekawy pomysł?
  • #13
    ELEKTRONIK2
    Level 11  
    Pompa wtryskowa, wada fabryczna, wyciera się w środku jeden z elementów.
  • #14
    niuniu36

    Level 27  
    Jaka dawka paliwa w parametrach i cz trzyma stałą jej wartość
  • #15
    pablo0610
    Level 10  
    Dzięki zainteresowanym za odp.
    Pytanie do Elektronik2 - Skąd takie podejrzenia że Pompa może mieć wytarte elementy?Miałeś może taki przypadek?
    Dodam że Pompa po regeneracji Mechanicznie+Nastawnik- Firma Konkretna(chociaż każdy może popełnić błąd) przed regeneracją problemu nie było - powodem regeneracji było ciężkie palenie + błąd "Zatarty przestawiacz kąta wtrysku"
    Jeśli chodzi o dawkę to w momencie szarpania mocno"wariuje" - jutro postaram się podać jakieś wartości.
  • #16
    pablo0610
    Level 10  
    Witam ponownie po krótkiej Przerwie.Wracam do tematu,bo uporałem się z problemem opisanym przeze mnie wcześniej-i być może komuś pomogę moją odpowiedzią..Jeśli Ktoś miał czy ma identyczny Problem jak opisałem to powiem tylko tyle że problem był nadal w Pompie.Tyle ze Firma w której robiłem regenerację pompy w ramach gwarancji zaprowadziłem Auto już tym razem w całości,a Oni poprawili Usterkę :).

    Mój Temat uważam za zamknięty
    Pozdrawiam.