Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VECTRA B 2.0 DTI, Po rozgrzaniu silnika szarpie i gaśnie

MrGregory 05 Cze 2010 21:44 16603 15
  • #1 05 Cze 2010 21:44
    MrGregory
    Poziom 2  

    Witam,

    Mam problem z moją Vectrrą 2.0 DTI po lifcie ('99)
    Dziś odebrałem auto po regeneracjii pompy wtryskowej, autko zapaliło ładnie i też bez problemów wróciłem do domu.
    Po ok.30-50minutach jak chciałem ponownie wyruszyć silnik zaczął dziwnie się zachowywać na wolnych obrotach, zaczeło nim szarpać, przerywać aż w końcu gasł.
    Pozostawiłem auto na kilka godzin, wszystko znów wróciło do normy, paliło od strzała, żadnego przerywania ani nic podobnego. Wyruszyłem więc na kolejną jazdę, w sumie nie daleko ale dość ostro i silnik zagrzał się i zaczeły się kolejne problemy. Takie same jak poprzednio. W etapie końcowym po zapaleniu silnika autem szarpneło kilka razy i gasło w 1-2 sekundy.
    Kolejne pozostawienie auta do ostygnięcia dało identyczny rezultat jak powyżej opisałem...

    Co to może być ? Miał ktoś z Was taki problem ?

    0 15
  • #2 05 Cze 2010 22:43
    bodzio012
    Poziom 32  

    Jak wyglądała ta regeneracja, cała pompa z gwarancją czy sam sterownik???
    Objawy podobne do uszkodzenia głowiczki pompy, a jakie masz błędy bo od tego trzeba zacząć?

    2
  • #3 08 Cze 2010 19:19
    MrGregory
    Poziom 2  

    ciąg dalszy...

    Obecnie auto wróciło do gościa co robił tą pompę, bo jest na nią gwarancja.
    Na dzień dobry wywala błąd P1345 - Uszkodzenie pompy wtryskowej, jednak na ich programie ten sam błąd był opisany jako uszkodzenie czujnika położenia wałka czy wału, już nie pamiętam dokładnie.
    Za 2 dni auto ma być gotowe, okaże się wtedy jak to będzie wyglądać.

    2
  • #4 08 Cze 2010 20:04
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    czujnik predkosci pompy raczej

    0
  • #5 18 Kwi 2011 00:10
    vectra di
    Poziom 2  

    szarpie wam dieselem podczas jazdy, jest słabe , gasnie ale mozna jedzic po ponownym zapaleniu , komp pokazuje błedy pompy wtryskowej zapala sie check na kompie w aucie i engine , jakby to była pompa to juz bys auta nie zapalił wogule.
    ja znalazłem super mechanika od dieseli w krakowie i naprawił i to za 300 zł a przyczyna była banalna CZUJNIK WAŁU , sprawdz to najpierw, auto mi głupiało i pokazywało pompa a byłem u 2 mechaników i 1 elektryka, kazy gadał naprawa 3-4 tys , ten mechanik pompiarz jest uczciwy gostek bo mógl powiedzieć ze naprawił pompe i by powiedział 1000 i nawet bym nie wiedział bo pokazywało błedy pompy wtr . mówił ze pierw sprawdzi wszystkie kable i inne rzeczy a na koncu zacznie od pompy bo nie chciał jej rozbierać i bez sensu naprawiać jakby była sprawna,
    a jak wam auto zamula i jest słaebe predkosc max jest 130 i wolno sie rozpędza to przyczyna silniczka turbiny koszt ok 320 zł wymienisz sam wystarczy odkrecic 2 sruby i wtyczke
    rafal82(malpa)vp.pl

    0
  • #6 18 Kwi 2011 07:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 04 Sie 2011 15:01
    angela
    Poziom 10  

    jeśli chodzi o pompę to znam taką firmę co robi idealnie mechanikę jak i elektronikę w dobrej cenie . Moja zafirka znowu żyje :) Firma Now-Car 788060788 woj. WLKP

    1
  • #8 20 Lut 2012 19:07
    daniel_lhr
    Poziom 13  

    witam
    Mam podobny problem. Zafira 2000r 2.0 dtl na poczatku gasła tylko jak sie rozgrzala , pozniej zapalala tylko na chwile i gasła , teraz wogule nie zapala i wywala blad p1345 . Przelutowalem i wyczyscilem halotron w pompie , ale nic nie dalo dalelej obroty pompy 0 przy kreceniu . Do halotronu dochodzi 5 v , masa oraz dwa piny po 2,5 v podczas krecenia podlaczalem diode ale nie zabardzo to migalo . Czy moze byc jeszcze uszkodzony nadajnik impulsów lub sterownik czy tylko hall?

    1
  • #9 20 Lut 2012 20:16
    niuniu36

    Poziom 27  

    Wymień czujnik położenia wałka w pompie i ma byc ok jeśli chcesz mogę ci zaoferowc nowy lub pewną używke jak cos to dzwoń.

    4
  • #10 20 Lut 2012 20:51
    daniel_lhr
    Poziom 13  

    po ile masz te nowe i uzywane czujniki?

    2
  • #11 22 Lut 2012 17:58
    daniel_lhr
    Poziom 13  

    zmienilem czujnik na inny uzywany ale problem pozostał , wiec wydaje sie ze to cos z elektroniką

    1
  • #12 16 Sty 2015 09:01
    pablo0610
    Poziom 9  

    Witam.Vectra B 2.0DTL 82KM.Mam identyczny problem jak opisał go MrGregory.Jedynie tyle ze u mnie auto nie gaśnie.Pompa po regeneracji,Vectra odpala na "strzała" ,na zimnym wszystko ok.Po nagrzaniu auto na wolnych "kuleje",przy dodawaniu gazu zbiera się dobrze-nie dymi.Po wpięciu pod kompa ZERO Błędów.Po ostygnięciu problem znika znów do rozgrzania silnika.ma ktoś jakiś ciekawy pomysł?

    2
  • #13 16 Sty 2015 13:40
    ELEKTRONIK2
    Poziom 10  

    Pompa wtryskowa, wada fabryczna, wyciera się w środku jeden z elementów.

    0
  • #14 16 Sty 2015 21:48
    niuniu36

    Poziom 27  

    Jaka dawka paliwa w parametrach i cz trzyma stałą jej wartość

    0
  • #15 16 Sty 2015 22:28
    pablo0610
    Poziom 9  

    Dzięki zainteresowanym za odp.
    Pytanie do Elektronik2 - Skąd takie podejrzenia że Pompa może mieć wytarte elementy?Miałeś może taki przypadek?
    Dodam że Pompa po regeneracji Mechanicznie+Nastawnik- Firma Konkretna(chociaż każdy może popełnić błąd) przed regeneracją problemu nie było - powodem regeneracji było ciężkie palenie + błąd "Zatarty przestawiacz kąta wtrysku"
    Jeśli chodzi o dawkę to w momencie szarpania mocno"wariuje" - jutro postaram się podać jakieś wartości.

    0
  • #16 15 Lut 2015 19:01
    pablo0610
    Poziom 9  

    Witam ponownie po krótkiej Przerwie.Wracam do tematu,bo uporałem się z problemem opisanym przeze mnie wcześniej-i być może komuś pomogę moją odpowiedzią..Jeśli Ktoś miał czy ma identyczny Problem jak opisałem to powiem tylko tyle że problem był nadal w Pompie.Tyle ze Firma w której robiłem regenerację pompy w ramach gwarancji zaprowadziłem Auto już tym razem w całości,a Oni poprawili Usterkę :).

    Mój Temat uważam za zamknięty
    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów