Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektrolux ESL 6164 - wywala bezpiecznik p.porażeniowy

slawomir1962 24 Cze 2010 22:06 3639 7
  • #1 24 Cze 2010 22:06
    slawomir1962
    Poziom 2  

    :cry:
    Witam wszystkich na forum.
    Moja zmywarka nagle wywaliła bezpiecznik p.porażeniowy. Przyjechał serwis i stwierdził, że uszkodziła się rurka doprowadzająca wodę do śmigła górnego. Faktycznie ciekła po niej woda. Dzisiaj wymieniłem rurkę samodzielnie, podłączyłem wszystko i po kilkudziesięciu sekundach pracy nadal powoduje spięcie. Postanowiłem odłączyć na próbę dwa szare przewody zakończone plastikową wtyczką od grzałki przepływowej. Zmywarka przechodzi bez problemu cały program, ale oczywiście nie grzeje wody. Te szare dwa przewody to chyba nie zasilanie grzałki, bo są za delikatne. Czy przyczyną zwarcia może być grzałka, czy raczej coś ze sterowaniem? Proszę o pomoc! Proszę też o radę jak uzyskać łatwy dostęp do grzałki - co trzeba odkręcić?
    Pozdrawiam wszystkich
    Sławek

    0 7
  • Pomocny post
    #2 24 Cze 2010 22:47
    Mirek321
    Poziom 23  

    Witam grzałka do wymiany musisz zdjąć dolną osłone będzie troche lepszy dostęp

    0
  • Pomocny post
    #3 24 Cze 2010 22:51
    hubertus 1
    Poziom 13  

    Witam, są dwie możliwości, albo wilgoć ,która się wydostała z nieszczelności odparowała dopiero w tym momencie co zmywarka zaczęła pracować ( na co bym nie stawiał ), albo odłączenie grzałki wyeliminowało przyczynę upławu prądu na masę. Dla pewności podłącz z powrotem grzałkę i włącz zmywarkę, jeżeli znowu wyrzuci różnicówkę to powinna być przyczyna. Napisz jeszcze jaki typ różnicówki masz założony, bo jest taka opcja, że nie wyrabia się ona prądowo. Zdarza się, że z czasem różnicówka potrafi zacząć szwankować. Wymieniałem już kilka egzemplarzy z tą przypadłością. Więc podsumowując mogą być przyczyny 2 , zmywarka lub różnicówka. Dla wyeliminowania uszkodzenia różnicówki domowym sposobem proponuję podłączyć do tego gniazdka jakieś urządzenie o zbliżonej mocy do zmywarki, może być odrobinke większe. Jeżeli nie wyłączy to różnicówki to stawiałbym na zmywarkę. Pozdrawiam i życzę udanej diagnostyki.

    0
  • #4 25 Cze 2010 08:38
    slawomir1962
    Poziom 2  

    Witam.
    Dzięki hubertus za informację. Wydaje mi się, że to nie jest sprawa bezpiecznika. Dla próby podłączyłem zmywarkę do dwóch innych gniazdek za pomocą przedłużacza. Cięgle takie same objawy. Zastanawiam się czy te szare kable o których pisałem to zasilania grzałki czy tylko sterowanie. Jeżeli to sterowanie, to w którym miejscu jest podłączenie prądowe grzałki. Może zamiana biegunów coś da? Gdzieś na forum o tym czytałem. Dzisiaj po południu zabieram się do zdjęcia obudowy - na razie nie wiem jak?
    Pozdrawiam wszystkich i na pewno będę jeszcze pisał.
    Sławek

    0
  • #5 25 Cze 2010 18:53
    slawomir1962
    Poziom 2  

    No witam ponownie.
    Wymontowanie grzałki poszł gładko. Zmywarka "na plecy", podłoga odkręcona i grzałka prawie na wierzchu. Teraz muszę ją sprawdzić ale nie wiem jak to zrobić. W poniedziałek zaniosę do znajomego elektryka i zobaczymy co dalej. Jak będzie strzelona to rozejrzę się za jakimś zamiennikiem. Jeszcze raz dzięki za wszyskie rady. Pozdrawiam
    Sławek

    0
  • Pomocny post
    #6 25 Cze 2010 23:03
    hubertus 1
    Poziom 13  

    Witam, jezeli chcesz sprawdzić grzałkę a masz w domu miernik uniwersalny, to jesteś w stanie zrobić to sam , chociaż najpewniejsze by było sprawdzenie miernikiem do mierzenia izolacji ( wytwarza on napięcie wyższe niż jest w sieci i kontroluje w tym czasie czy nie ma przebicia). Może ktoś z kolegów od agd spotkał się z tym objawem. Ja mogę jedynie wypowiedzieć się pod kątem elektrycznym. Może to być grzałka jak pisał kolega przede mną . Mam nadzieję, że jak pisałeś odnośnie drugiego gniazdka, że sprawdziłeś, że nie jest to ten sam obwód co tamto gniazdo, bo jeżeli tak, to nie możesz mieć w dalszym ciągu pewności co do sprawności różnicówki w tym obwodzie. Wracając do sprawdzenia miernikiem, musi być ustawiony na pomiar oporu. Jedną końcówkę miernika podłącz do metalowej obudowy grzałki a drugą do któregokolwiek ze styków przyłączeniowych. W ten sposób nie możesz mieć przejścia. Jeżeli będzie to grzałka niestety walnięta ( ma przebicie na masę). Jednak induktor lub miernik do izolacji przewodów był by pewniejszy. Powodzenia i pozdrawiam.

    0
  • #7 01 Lip 2010 20:39
    slawomir1962
    Poziom 2  

    :D:D:D
    Witam wszystkich ponownie. Dziękuję za cenne wskazówki. Po wymontowaniu grzałki sprawdziłem ją miernikiem uniwersalnym i okazało się, że jest przebicie. Dodatkowo sprawdził mi kolega elektryk. Znalazłem na allegro grzałkę używaną o mocy 1800W (moja oryginalna miała 2000W). Zamówiłem, zamontowałem i dzisiaj odpaliłem moją maszynę. Chłopaki z serwisu za samą wymianę rurki plastikowej doprowadzającej wodę od grzałki na śmigła zmywarki chcieli:
    - 25 zł za przyjazd
    - 45 zł za diagnozę (stwierdzili, że powodem spięcia jest kapiąca po rurce woda), ale już nie sprawdzili stanu grzałki,
    - 179 zł za nową rurkę i jej montaż.
    Rurkę naprawiłem sam, a grzałkę dzięki kolegom na forum. Strach pomyśleć na ile by mnie skasowali za wymianę grzałki i samą grzałkę. Ja w sumie wydałem na naprawę maszyny 125 zł. Myślę, że w serwisie nie byłoby taniej niż 500 zł.
    Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki.
    Pozdrawiam serdecznie
    Sławek

    0
  • #8 01 Lip 2010 20:56
    skryn
    Admin grupy AGD

    slawomir1962 napisał:
    :D:D:D
    Witam wszystkich ponownie. Dziękuję za cenne wskazówki. Po wymontowaniu grzałki sprawdziłem ją miernikiem uniwersalnym i okazało się, że jest przebicie. Dodatkowo sprawdził mi kolega elektryk. Znalazłem na allegro grzałkę używaną o mocy 1800W (moja oryginalna miała 2000W). Zamówiłem, zamontowałem i dzisiaj odpaliłem moją maszynę. Chłopaki z serwisu za samą wymianę rurki plastikowej doprowadzającej wodę od grzałki na śmigła zmywarki chcieli:
    - 25 zł za przyjazd
    - 45 zł za diagnozę (stwierdzili, że powodem spięcia jest kapiąca po rurce woda), ale już nie sprawdzili stanu grzałki,
    - 179 zł za nową rurkę i jej montaż.
    Rurkę naprawiłem sam, a grzałkę dzięki kolegom na forum. Strach pomyśleć na ile by mnie skasowali za wymianę grzałki i samą grzałkę. Ja w sumie wydałem na naprawę maszyny 125 zł. Myślę, że w serwisie nie byłoby taniej niż 500 zł.
    Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki.
    Pozdrawiam serdecznie
    Sławek

    Wiesz; fajnie, że masz własną inicjatywę i pomyślunek.
    Ale wiedz, że serwis kasuje Ciebie nie za samo zdiagnozowanie usterki, a za utrzymanie serwisu, co kosztuje tyle, że nie masz o tym najmniejszego pojęcia, pracując za pensję, gdziekolwiek to by nie było...
    :(
    Nie bądź więc takim "chojrakiem", wypisując totalne dyrdymały odnośnie pracy serwisu, bo na Forum też tacy pracują, robiąc to całkiem bezinteresownie...
    I są wysokimi fachowcami (!)
    Amen!

    0