Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmywarka Electrolux ESL66020 - Pompa spustowa się nie wyłącza na starcie program

21 Gru 2016 23:34 2694 8
  • Poziom 10  
    Dzień dobry wszystkim.

    Zmywarka została rozebrana bo wybijała różnicówkę.
    Okazało się że był mały wyciek na dnie (koło lampki ciekło) ale już usunąłem.
    Teraz na dnie nie ma wody, bezpiecznika już nie wybija.

    Teraz zmywarka ma dziwny problem z pompą spustową.
    Otóż po wystartowaniu któregokolwiek programu i zamknięciu drzwi załącza się pompa spustowa (to jest OK) ale się nie wyłącza (to jest NIE OK).
    Gdzieś po 2-3 minutach wyłącza się na kilka sekund i od nowa załącza.
    Skutkiem tego program nie przechodzi dalej, zmywarka nie pobiera wody.
    Nie zapala się żaden błąd.
    Reset nie pomaga.

    Presostaty klikają po dmuchnięciu w rurkę, oba na starcie programu są rozwarte (w misie nie ma wody).
    Czujnik zalaniowy działa ale nie jest załączony - po ręcznym podniesieniu pływaka od razu pluje błędem.
    Zauważyłem że jeśli podczas pracy pompy spustowej odłączę wtyczkę zasilającą od grzałki to pompa spustowa się wyłącza i zmywarka zaczyna pobierać wodę. Potem po ponownym podłączeniu myje normalnie aż do następnego spuszczania wody - wtedy pompa znowu pracuje bez końca.
    Grzałka ma 27 Ohm między stykami i brak przebicia na obudowę.
    Po otwarciu drzwi pompa nie pracuje po zamknięciu pracuje dalej.
    W czym jest problem?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.

  • Poziom 39  
    To wygląda iż problemem jest "zalana" grzałka lub może być to grzałka, skoro po jej odłączeniu zmywarka wraca do życia.
    Na jakim zakresie w mierniku sprawdzałeś rezystancję na przebicie grzałki do masy?
  • Poziom 10  
    Rezystancję grzałki mierzyłem na zakresie 200Ohm, przebicie między każdym z pinów a obudową grzałki na piszczyku. Nie piszczało.
    Ale muszę zrewidować diagnozę grzałki.
    Otóż przy zapinaniu modułu sterującego nie trafiłem z jednym kablem od grzałki w pin co mnie zmyliło. Myślałem że to wyciek wybijał różnicówkę ale po poprawieniu kabla w module i podłączeniu kostki na grzałce podczas pracy programu od razu odpala różnicówkę.
    Tylko dlaczego skoro rezystancja jest prawidłowa, przebicia nie ma, grzałka jest sucha?
  • Poziom 17  
    200 Ohm to za mało żeby określić stan grzałki.
    Ustaw największą możliwą oporność na mierniku. np 20-80 MOhm.

  • Poziom 39  
    widaw napisał:
    20-80 MOhm


    20MΩ też może być za mało. Zakres powinien wynosić od 50MΩ.
  • Poziom 10  
    Rozumiem że tak wysoka rezystancja ma być testem na przebicie grzałki do obudowy? Jakich wartości należy oczekiwać w przypadku sprawnej grzałki?

    Trochę lipna sprawa, idą święta a w mojej okolicy nigdzie nie mają takiej grzałki od ręki.
    Zastanawiam się nad tymczasowym kilkudniowym rozwiązaniem - gdyby tak odłączyć przewód ochronny od obudowy grzałki może wtedy nie będzie wyzwalana różnicówka, przy założeniu że grzałka ma całe uzwojenie (27Ohm). Ma to sens? Nie wiem czy i tak obwód upływu nie zamknie się przez wodę do obudowy/komory zmywarki co i tak odpali różnicówkę.

  • Poziom 39  
    Trout napisał:
    Jakich wartości należy oczekiwać w przypadku sprawnej grzałki?

    W przypadku sprawnej grzałki nie występuje rezystancja pomiędzy obudową zmywarki a złączami grzałki.

    Trout napisał:
    Zastanawiam się nad tymczasowym kilkudniowym rozwiązaniem - gdyby tak odpiąć przewód ochronny od obudowy grzałki może wtedy nie będzie wyzwalana różnicówka


    Dobre - nie ma jak Święta spędzić w szpitalu a tym bardziej w kostnicy.

    Trout napisał:
    Ma to sens?


    Nie. Zanim zaczniesz kombinować, osusz grzałkę, sprawdź czy nie ma przecieku.
  • Specjalista AGD
    Nic nie pomoże. Żadne odłączanie przewodów i takie tam.. Święta z ręcznym myciem garów :)
  • Poziom 10  
    Tylko czekałem jaka będzie reakcja na pomysł odłączania przewodów ochronnych :-).
    Widzę że koledzy czujni :-)

    Temat zakończony ale po kolei.
    Mój kiepski multimetr ma największy zakres 2MOhm i na nim przy pomiarze między jednym z pinów grzałki a jej obudową wyzwalał się pomiar rezystancji ale wychodził poza ten zakres. Jednym słowem okazało się że jakieś przebicie jednak jest. Suszenie grzałki nie pomagało.
    Nie mogąc dostać nigdzie grzałki od ręki zamówiłem na znanym portalu aukcyjnym, uwaga w czwartek przed świętami o 14.00.
    Następnego dnia około godz. 10.00 dostałem informację że paczka czeka na odbiór w paczkomacie.
    No rewelacja! Przed świętami w szczycie ruchu paczkowego taki wynik, dostawa w 20h!
    Podziękowania należą się sprzedawcy ELMA-RK za błyskawiczną wysyłkę a także InPostowi za ekspresową dostawę.
    Nie piszę tego żeby robić reklamę ale uważam że takie rzeczy należy doceniać z czysto ludzkiego punktu widzenia, tym bardziej biorąc pod uwagę przedświąteczną gorączkę.

    Reasumując grzałka w zmywarce wymieniona na nową i sprzęt działa zgodnie z oczekiwaniami. Sprawdzone podczas świąt :-)
    Dziękuję uczestnikom tej dyskusji za podpowiedzi. Mam nadzieję że komuś się to też przyda.
    Temat można zamknąć. Pozdrawiam.