Witam.
Posiadam Corse B 1.2 C12NZ z 1994 roku z zamontowanym licznikiem na linkę (literka W).
Podczas trybu testowego TID-a (wciskamy oba przyciski na kilka sekund) prędkość pokazuje na 0km/h choć jadę wtedy ~30km/h. I tu moje pytanie skąd TID oraz komputer pobierają dane o prędkości pojazdu (we wtyczce TID-a pin 12 niebiesko-czerwony kabelek opisany jako "czujnik prędkości - impulsator") z prędkościomierza za kierownicą?
Swoją drogą zastanawiam się po co wpinana jest 3-pinowa wtyczka w prędkościomierz, na rysunku zaznaczone na zielono. Czyż by impulsator był wbudowany w prędkościomierz? Czy na schemacie element o symbolu P21 to impulsator?
I tu spieszę z informacją, że prędkościomierz i liczniki kilometrów działają prawidłowo więc linka jest sprawna.
Podczas jazdy zaświeca się kontrolka check engine i z kodów błyskowych odczytuję błąd 24 czyli "Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód". Nie muszę chyba wspominać że silnik C12NZ "wariuje" gdy komputer nie dostaje danych o prędkości pojazdu.
Co panowie proponujecie, gdzie jest "awaria" ?
Odpowiedni fragment schematu elektrycznego poniżej.
Posiadam Corse B 1.2 C12NZ z 1994 roku z zamontowanym licznikiem na linkę (literka W).
Podczas trybu testowego TID-a (wciskamy oba przyciski na kilka sekund) prędkość pokazuje na 0km/h choć jadę wtedy ~30km/h. I tu moje pytanie skąd TID oraz komputer pobierają dane o prędkości pojazdu (we wtyczce TID-a pin 12 niebiesko-czerwony kabelek opisany jako "czujnik prędkości - impulsator") z prędkościomierza za kierownicą?
Swoją drogą zastanawiam się po co wpinana jest 3-pinowa wtyczka w prędkościomierz, na rysunku zaznaczone na zielono. Czyż by impulsator był wbudowany w prędkościomierz? Czy na schemacie element o symbolu P21 to impulsator?
I tu spieszę z informacją, że prędkościomierz i liczniki kilometrów działają prawidłowo więc linka jest sprawna.
Podczas jazdy zaświeca się kontrolka check engine i z kodów błyskowych odczytuję błąd 24 czyli "Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód". Nie muszę chyba wspominać że silnik C12NZ "wariuje" gdy komputer nie dostaje danych o prędkości pojazdu.
Co panowie proponujecie, gdzie jest "awaria" ?
Odpowiedni fragment schematu elektrycznego poniżej.