Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki przekrój przewodu "+" gdy akumulator w bagażn

aKleju 30 Cze 2010 23:18 7088 18
  • #1 30 Cze 2010 23:18
    aKleju
    Poziom 11  

    Witam

    Chcę przenieść akumulator to bagażnika. Za przewód plusowy chcę wykorzystać plecionkę miedzianą. I teraz pytania:
    1. Jaka średnica będzie odpowiednia?
    2. Prąd o jakim natężeniu (ile A?) może płynąć przez plecionke?

    0 18
  • #2 30 Cze 2010 23:25
    BigPablo
    Poziom 21  

    Dlaczego chcesz przenosić akumulator przewody które poleca obok tego z akumulatora będą zbierać zakłócenia. Taki przewód musiałby mieć ogromną grubość.

    0
  • #3 30 Cze 2010 23:41
    aKleju
    Poziom 11  

    BigPablo napisał:
    Dlaczego chcesz przenosić akumulator...


    To nie będzie auto seryjne. Będzie wykorzystywane na torze. A aku musi wylądować w bagażniku ze względu na brak miejsca pod maską i dla lepszego rozłożenia masy.
    Plecionka będzie puszczona tym progiem który będzie wolny od kabli. Sprzętu grającego też nie będzie na pokładzie.

    0
  • #4 02 Lip 2010 18:01
    aKleju
    Poziom 11  

    I jak pomoże ktoś?

    0
  • #5 02 Lip 2010 20:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 02 Lip 2010 21:01
    aKleju
    Poziom 11  

    Seryjny ;)
    Ale seryjnego przekroju nie mogę zostawić, bo przecież odległość od akumulatora będzie dużo większa... Około 3m

    0
  • #7 02 Lip 2010 21:21
    Darrieus
    Poziom 38  

    Cytat:
    Ale seryjnego przekroju nie mogę zostawić, bo przecież odległość od akumulatora będzie dużo większa... Około 3m


    Kto ci powiedział że nie..., jak nie masz podczas odpalania za dużego spadku napięcia to nie ma wskazań żeby montować przewody jak kciuki, poza tym odpalanie to moment.
    Cytat:

    1. Jaka średnica będzie odpowiednia?
    2. Prąd o jakim natężeniu (ile A?) może płynąć przez plecionke?


    1. Jak koniecznie chcesz to daj o 20% większy od serii.
    2. To zależy od przekroju i materiału a nie rodzaju kabla.

    0
  • #8 02 Lip 2010 21:39
    aKleju
    Poziom 11  

    Darrieus napisał:
    ...
    Kto ci powiedział że nie..., jak nie masz podczas odpalania za dużego spadku napięcia to nie ma wskazań żeby montować przewody jak kciuki, poza tym odpalanie to moment.


    Myślałem, że tutaj będzie podobnie jak z zasilaniem wzmacniacza. Im dalej od aku, tym przekrój kabla większy...


    Darrieus napisał:
    ...
    2. To zależy od przekroju i materiału a nie rodzaju kabla.


    Źle to sformułowałem, chodzi mi o to jakie natężenie prądu może płynąć przez odcinek seryjnego kabla z aku do instalacji?
    Np gdy zastosuję plecionkę odpowiednią do 60A czy to wystraczy, czy może będzie za dużo itp.

    Moderowany przez robokop:

    Źle zamieszczony obrazek skasowałem. Proszę stosować się do instrukcji zamieszczania zdjęć na forum.

    0
  • #9 02 Lip 2010 21:52
    piotr5000
    Poziom 21  

    W trakcie rozruchu prąd może przekraczać 100 A . Jeśli chcesz tanim kosztem przewód o większym przekroju to zastosuj przewód z malucha ( aku z przodu silnik z tyłu ) albo przewód z ciężarówki ( Star , Jelcz itp).

    0
  • #10 02 Lip 2010 22:16
    Darrieus
    Poziom 38  

    Miałem to na końcu języka, w 126p jest wiązka plusowa od silnika do bagażnika.

    Cytat:
    gdy zastosuję plecionkę odpowiednią do 60A czy to wystraczy, czy może będzie za dużo itp.


    Przekrój nigdy nie jest za duży.

    0
  • #11 02 Lip 2010 22:34
    aKleju
    Poziom 11  

    Tak, niby 126p ale...
    Jaki może być pobór w starym maluchu z lat 70, a jaki w aucie japońskim z 94 roku. Zapewne dużo większy ;) Myślałem że to można jakoś przeliczyć z wartości akumulatora jaki jest potrzebny...

    0
  • #12 02 Lip 2010 22:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 03 Lip 2010 17:18
    Darrieus
    Poziom 38  

    Rozrusznik w 126p to 0,5kW, kiedy jest zajechany potrafi łyknąć więcej...
    Taki Golf3 ma rozrusznik 0,9kW , a bywają jeszcze słabsze rozruszniki do większego silnika, wszystko zależy od przełożeń więc rokiem produkcji i marką samochodu nie ma się co sugerować.

    0
  • #15 04 Lip 2010 08:29
    kamil907
    Poziom 28  

    Jak wrzucisz przewód spawalniczy o przekroju z 15mm^2 to będzie na pewno OK chociaż myślę, że nawet 10mm^2 by wystarczyło.

    0
  • #16 04 Lip 2010 08:51
    Elmont
    Poziom 23  

    Połącz akumulator z rozrusznikiem linką LgY70 ,oczywiście odpowiednio
    zarobionym zaciskiem/klema/ i końcówką oczkową pod śrubę rozrusznika.

    0
  • #18 04 Lip 2010 19:28
    kamil907
    Poziom 28  

    Chyba żartujesz kolego z tym przekrojem.. to jest auto a nie odrzutowiec.

    0
  • #19 04 Lip 2010 19:42
    aKleju
    Poziom 11  

    Ok, dziękuję wszystkim. Do zamknięcia.

    2