logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak skonfigurować XAMPP na Windows Server 2008 R2 do zdalnego dostępu?

Zoomas 04 Lip 2010 19:07 4601 8
REKLAMA
  • #1 8260405
    Zoomas
    Poziom 12  
    Witam,

mam następujący problem - otóż postanowiłem zainstalować sobie Xampp'a na moim domowym serwerze, działającym pod kontrolą Windows Server 2008 R2. Wszystko było z górki do momentu, kiedy chciałem zalogować się do xamppa z innego komputera (pod adresem http://192.168.1.5/xampp).. Wyświetla się komunikat o błędnym URL. Będąc zalogowanym na serwerze przez pulpit zdalny mogę bez problemu wejść w localhost/xampp i dokonywać ustawień (wszystko tam wygląda na zgodne z wymaganiami).

Podejrzewam, że problem leży w blokowaniu połączeń xamppa poprzez system, jednak niestety jestem w nim bardzo zielony jeszcze i nie mogę nigdzie znaleźć obsługi wyjątków (szukałem już w konfiguratorze zapory windows, ale nie znalazłem tam nic z nazwą xampp, apache, php, mysql w nazwie).

Byłby ktoś w stanie pomóc?

EDIT:
    Zastanawiałem się nad kupnem książki Biblia Windows Server 2008, żeby odrobinę podnieść swoje umiejętności obsługi tego systemu, warto, czy polecacie coś innego?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 8260485
    bogiebog
    Poziom 43  
    Ocena: 1528
    Znajdż httpd.conf plik, poszukaj "Listen" parametru
    jak nie ma to dodaj
    Listen 0.0.0.0:80
    restart apache

jak nie jesteś pewny co zrobić z httpd.conf to zamieść tutaj
  • #3 8260722
    Zoomas
    Poziom 12  
    Niestety cały czas nie działa.. Komenta, którą podałeś jest domyślnie jako komentarz (tzn pierwsze 2 linijki tego co poniżej wkleiłem są w komentarzu, a trzecia aktywna)

najpierw zrobiłem tak:
    #Listen [::]:80
    Listen 80