Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z filtrem paliwa R19

09 Wrz 2004 19:24 1376 8
  • Poziom 10  
    Musiałem ostatnio wymienic filtr paliwa w swoim R19 rocznik 1996.
    Problem pojawił się od razu na starcie. Okazało się ze nie pasują końcówki na przewodach zeby podłączyć filtr. Oryginalny filtr który tam jest ma płaskie wloty. A nowy kupiony posiada wloty ze zgrubieniem. Sprzedawca przeszukał wszystkie filtry i żaden nie miał płaskich wlotów.

    Czy ktoś spotkał się z owym problemem ??
  • Poziom 15  
    Litości, jaki silnik , albo cały nr nadwozia (VIN) 17 znaków.
  • Poziom 10  
    Fakt zapomnialem podać.
    Silnik 1.4e RT.
  • Poziom 15  
    Domniemuję , że wtrysk i rozrząd na pasek ( czyli silnik typu E7J).
    Potwierdź.
  • Poziom 15  
    Twój filtr ma mieć jak to piszesz - płaskie wloty.
    Oryginalny filtr jest f-my PURFLUX i ma oznaczenie EP58 (kosztuje grosze).Ma z każdej strony wyloty o dwóch średnicach (żeby można łączyć z dwoma różnymi średnicami przewodów paliwowych). Praktycznie identyczne filtry były w gażnikowych wersjach F125/F126/ Polonez.
    Sprzedawca się nie popisał.
  • Poziom 10  
    Potwierdzam że są wtryski i pasek rozrządu.
    Obecny filtr paliwa jest wielkości filtru PP836. Taki duży trochę.
    Chodzi o to ze te pieruńskie końcówki nie pasują. Na wężykach przewodów są takie plastikowe złączki, które sie wsuwa i zaciskaja się one pod wpływem ciśnienia.
  • Poziom 15  
    Jeśli są takie złączki to rurki wychodzące z filtra są gładkie i mają blisko
    korpusu małą kryzę. Przewody paliwowe wciska się aż do oparcia o te kryzki. Jest to filtr mocowany plastikową opaską do zbiornika paliwa.
    Przewody zdejmuje się z filtra specjalnymi kleszczykami,albo czymś podobnym własnego pomysłu. Nie próbować ich po prostu ciągnąć !
    Grozi zniszczeniem szybkozłączki i kupnem nowych przewodów.
    Uważać też przy rozpinaniu taśmy mocującej korpus filtra.
    Taśma nie jest częścią zamienną. Kupuje się ją z całym zbiornikiem !!!
    Moja poprzednia porada z filtrem EP58 dotyczyła silnika gaźnikowego
    bo i taki był przy oznaczeniu 1.4e RT.
    Dlatego zawsze nr nadwozia błyskawicznie załatwia problemy.
    Nie wiem dlaczego na tym forum wszyscy jak diabeł święconej wody boją się podawać nr nadwozia ?
  • Poziom 10  
    To gdzie teraz taki filtr nowy kupić ??
    Bo wszedzie gdzie byłem, pytałem i oglądałem to wszytskie filtry mają wyjscia ze zgrubieniem na końcu, które nie pasują do szybkozłączek. :cry:
  • Poziom 15  
    Proszę jeszcze raz o podanie numeru nadwozia i miejsca zamieszkania z nr telefonu na mój e-mail siadak(malpa)poczta.onet.pl.Nie chcę zajmować miejsca na forum. Odpowiem też telefonicznie ,lub na podane konto e-mail, jaki i gdzie najbliżej kupić filtr. Pozdrawiam