Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie siłownika bezpośrednio z alarmu

28 Sie 2010 20:50 4641 16
  • Poziom 10  
    witam
    jak w temacie czy mogę zasilić siłownik slave umieszczony w drzwiach kierowcy bezpośrednio z wyjścia centralki alarmowej ( dodam że obciążalność tego wyjścia to max. 300mA)
    ile może pobierać prądu taki siłownik?
    dzięki za odpowiedź
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    witam. po pierwsze powiedz jak masz alarm.
    po drugie czemu z centralki alarmowej a nie z centralnego zamka??
    z tego co wiem to do silownika jak zamykasz jest podawany -(masa) przez 1sek i przy otwieraniu tesz tylko przez inny przewod. Chyba ze masz sterowany plusem
  • Poziom 18  
    Raczej nie polecał bym 300mA to trochę mało jak na siłownik. Ale żeby go podpiąć wystarczy zastosować najprostszy przekaźnik samochodowy.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    no niby przez przekaznik tez mozna masz racje:) ale co sie stalo z centralka ze silownik nie dziala???

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Po pierwsze zazwyczaj w drzwiach kierowcy montowany jest siłownik "master", ale to i tak nie ma tutaj znaczenia.
    Nie możesz podłączyć siłownika bezpośrednio pod wyjście o którym piszesz. Konieczny jest odpowiedni interfejs z przekaźnikami, który łączysz do wyjścia sterującego zamkiem z centralki alarmowej.

    W centralkach w których pojawiała się masa lub plus po załączeniu alarmu, można dołożyć przystawkę (np. SZAC1), ktora zamieniała tę masę na impulsy zamykania i otwierania, a te można podać do siłownika lub sterownika w samochodzie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    to może ja się poprawie mam zainstalowany w samochodzie alarm Prestige APS 150MX i alarm działa, centralka ta posiada właśnie dwa przewody do sterowania centralnym zamkiem( przewody te dają odpowiednio przy uzbrajaniu i rozbrajaniu 1 sekundowe impulsy masowe) i chciałbym się dowiedzieć gdzie podłączyć te przewody żeby jednocześnie z załączaniem alarmu załączał się centralny zamek
    mój pomysł był taki żeby włożyć do drzwi kierowcy siłownik master i za pomocą tych dwóch przewodów od alarmu sterować siłownikiem, co wy na to??

    dodam jeszcze że od strony kierowcy mogę zamykać i otwierać wszystkie drzwi a od strony pasażera tylko jedne

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    wilq696 napisał:
    (...) centralka ta posiada właśnie dwa przewody do sterowania centralnym zamkiem(...)

    ... i te przewody należy podłączyć do fabrycznego sterownika centralnego zamka Twojego "tajemniczego" samochodu.
  • Poziom 10  
    to powiem jeszcze tak że mój samochód to Honda Civic a centralny zamek wygląda tak, więc może ktoś mi jeszcze pomoże gdzie podłączyć te dwa przewody??? ja myślałem że w miejsce A5 i A4 ??
    Zasilanie siłownika bezpośrednio z alarmu

    w instrukcji od alarmu jest napisane
    CENTRALNY ZAMEK STEROWANY MASĄ.
    W tym układzie przewód czerwony daje impuls masy ( - ) podczas uzbrajania. Połącz czerwony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał masy z fabrycznego przełącznika centralnego zamka do fabrycznego przekaźnika sterowania centralnym zamkiem podczas zamykania centralnego zamka.....to chyba chodzi o ten co idzie do A4??????


    lub ewentualnie jeśli źle myślę to czy mogę użyć czegoś takiego
    http://www.moto.allegro.pl/mera-blonie-nowy-modul-zamka-centralnego-12v-i1191666364.html
    do bezpośredniego połączenia alarmu i siłownika????
  • Poziom 12  
    w civicu w drzwiach kierowcy z reguły nie ma siłownika( z reguły bo w civicu sedanie z 99 roku z pełnym wyposażeniem był ). Ja dokładałem do hond w drzwi kierowcy slave i zwykłą centralkę zamka. Zamiast centralki można dołożyć 2 przekaźniki.
  • Poziom 10  
    hmmm ze schematu wynika że na centralkę zamka podawany jest sygnał masy ciągle, ciekawe czy impuls masy z alarmu wystarczy żeby centralny zadziałał??

    norbert.s. powiedz jak ty byś to zrobił, zależy mi na twojej opinii:))

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    dobra koniec z gdybaniem sprawdzę czy podanie impulsów masowych na wejścia A4 i A5 sprawi zadziałanie centralnego a jeśli nie to siłownik slave + 2 przekaźniki i nara:)))
    ale norbert możesz coś podpowiedzieć:)
  • Poziom 12  
    schemat który pokazałeś jest od samochodu, który ma komplet siłowników.W takim przypadku podanie masy na A4 i A5 załatwia sprawę. W samochodzie który siłownika w drzwiach kierowcy nie ma (czyli większość starszych japończyków ) trzeba takowy dołożyć i go wysterować - albo centralką albo dwoma przekaźnikami
  • Poziom 12  
    Jest tak: na tym schemacie masz 2 zamki przednie i 2 tylne. Na tym schemacie przednie zamki mają tzw switche - czyli wejścia z bębenka, wkładki czy jak to tam sobie kto nazywa. Jeśli są 2 bębenki, to centralny działa i z drzwi prawych, i lewych. Ty piszesz że działa tylko z lewych, więc najprawdopodobniej w drzwiach kierowcy masz tylko switch a nie ma czym zamknąć tych drzwi. Jaśniej już nie umiem tego napisać - najlepiej będzie jak zdejmiesz boczek z drzwi i sobie zobaczysz - do zamka będą wchodzić tylko 3 cienkie przewody.
  • Poziom 10  
    Panowie potrzebuje rady, jako że zdecydowałem się na zainstalowanie siłownika slave w drzwiach kierowcy, przystąpiłem do działania i tak:
    zmontowałem układ dwóch przekaźników sterowanych masami;
    w pocie czoła udało mi się w końcu przeciągnąć przewody z kabiny do drzwi( mordercza praca)
    i już miałem montować siłownik gdy okazało się że nie ma go do czego podłączyć, w poradniku zrób to sam jest pokazana instrukcja w której do klamki idą dwa cięgna a u mnie jest jedno
    Zasilanie siłownika bezpośrednio z alarmu
    i teraz nie wiem co zrobić czy można wymienić zamek na taki z dwoma cięgnami czy może spróbować podłączyć siłownik do tego pionowego cięgna?
    dla porównania zamieszczam też tą fotkę
    Zasilanie siłownika bezpośrednio z alarmu
  • Poziom 12  
    zakładaj go pionowo i nie kombinuj nic z innymi zamkami:)
  • Poziom 10  
    wszystko śmiga pięknie:)