mateuszkx80 napisał: Mam świadomość tego, że to gdzieś jest, ale nie znam się na elektronice, i dlatego proszę Was o pomoc.
To jak to sobie wyobrażasz, mamy to zrobić za Ciebie?
mateuszkx80 napisał: A gdyby zostawić te wyświetlacze, które tam są i usunąć przecinek dziesiętny, to by to nie było???
A jaki to miałoby sens? Zakres woltomierza zrealizowanego na ICL7107 wynosi tu 1999
mV (a wyświetlane jest tylko do 999
mV), zaś czujnik temperatury typu LM35 jest
czujnikiem centygradowym, czyli jego
współczynnik konwersji wynosi tu; 1
°C <=> 10
mV - a rozdzielczość na wyświetlaczu co 0,1
°C - więc jaki miałby być sens usuwania przecinka dziesiętnego?
Zaś wyświetlany tam przecinek, to tylko zapalony segment na wyświetlaczu siedmio-segmentowym, a rzeczywistość zależy od ustalonego zakresu woltomierza ICL7107, a ten ma tam zakres - jak już wspomniałem - (1)999
mV (bez wyświetlania najstarszej cyfry "1").
Alternatywnym rozwiązaniem jest pozostawienie trzycyfrowego wyświetlacza, ale wtedy należy dziesięciokrotnie podzielić wartość napięcia otrzymywanego z czujnika LM35
(lecz to rozwiązanie obniża rozdzielczość pomiaru dziesięciokrotnie), a więc pomiędzy węzeł R10 i R14 a R12 należy włączyć dzielnik napięcia o podziale równym 1:10
V/V - ale wtedy współczynnik konwersji będzie wynosił; 1
°C <=> 1
mV, czyli wyświetlana rozdzielczość co 1
°C - oraz "wygaszenie" przecinka dziesiętnego.
Po szczegóły odsyłam do dokumentacji układu
ICL7107, strona 12 ->
FIGURE 15. ICL7106 AND ICL7107: RECOMMENDED COMPONENT VALUES FOR 2V FULL SCALE.
Reasumując - czy tak, czy inaczej - bez przeprojektowania PCB nie odbędzie się.
Lecz łatwiej jest tu pozostawić zakres woltomierza, a 'dorobić' najstarszą cyfrę wyświetlacza - podłączenie jednego przewodu do ICL7107, oraz dostawienie segmentu wyświetlacza LED wyświetlającego cyfrę "1" (czyli najstarszą cyfrę) dla temperatury ≥ 100
°C.
Natomiast problem pozyskania właściwego typu czujnika - patrz mój poprzedni post - nadal pozostaje: