Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jestem mechanikiem - chcę zacząć zabawę z elektroniką.

Robson MoS 14 Wrz 2004 17:01 1652 9
  • #1 14 Wrz 2004 17:01
    Robson MoS
    Poziom 10  

Witam. Jak widać jestem tu nowy. Dotychczas zajmowałem się wyłącznie mechaniczno-majsterokowicznymi sprawiami. Moje dokonania można oglądać na stronce www.mrozes.friko.pl
    Teraz chcem zacząć przygodę z elektroniką.
    Moim marzeniem jest podłączenie silnika krokowego do mojego PC, zaopatrzyłem się już w takowy (ze skanera) - jest to silnik unipolarny, z pięcioma wuprowadzeniami, sterownik oparty jest o układ ULN2003A.
    I na tym kończy się moja wiedza. Teraz prosił bym kogoś kompetentnego, żeby łopatologicznie wytłumaczył mi w jaki sposób tego dokonać.
    Może być na rs323 lub LPT. Łopatologicznie tzn. kup to, to i to, połącz tak i tak, podłącz tu i tu. Użyj programu takiego a takiego. Dopiero jak uda mi się ten silnik uruchomić i nim skutecznie sterować, będę chciał go jakoś wykożystać.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Robson MoS

Ps. Załączam skan płytki i silnika

0 9
  • #2 14 Wrz 2004 20:19
    olekewaagata
    Poziom 25  

Moim skromnym zdaniem na początek powinieneś wybrać coś łatwiejszego, sterowanie silnikiem krokowym z PC-ta nie jest niemozliwe ale musisz miec program na PC-ta który by wystawiał stany na LPT a te dopiero po wzmocnieniu sterowałyby silnikiem. Tak wiec najpierw program.

0
  • #3 14 Wrz 2004 20:59
    gmp
    Poziom 19  

olekewaagata napisał:
    Moim skromnym zdaniem na początek powinieneś wybrać coś łatwiejszego, sterowanie silnikiem krokowym z PC-ta nie jest niemozliwe ale musisz miec program na PC-ta który by wystawiał stany na LPT a te dopiero po wzmocnieniu sterowałyby silnikiem. Tak wiec najpierw program.