logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

WD800JB - niewykrywanie dysku, zesputa elektronika?

siara1899 11 Wrz 2010 19:36 1832 7
REKLAMA
  • #1 8500435
    siara1899
    Poziom 2  
    Witam w swoim pierwszym poście i od razu zaznaczam że jestem laikiem w kwestii hardware i elektroniki.
    Mianowicie chciałem przekopiować dane z dysku twardego Western Digital 800JB ze starego na nowo kupiony komputer przy pomocy tzw kieszeni do dysku. Wyjąłem dysk twardy ze starszego peceta i umieściłem go poprawnie w kieszeni dyskowej, którą podłącza się do zasilacza i usb. Po pełnym podłączeniu kieszeni zasilacz zaczął migać zamaist świecic się "na stałe" a w środku kieszni było słychać jak urządzenie próbuje uruchomic twardy dysk po czym gaśnie i tak w kółko w szybkim tempie. Prawdopodobnie w tych momnetach następowało jakies spięcie ktore mogło mi uszkodzić dysk. Kieszeni z dyskiem nie wykrywał Win7. Próbowałm jeszcze wyjąć zworkę ale działo się to samo i chyba nawet już dysk nie próbował sie uruchamiać. Później probowałem podlączyć dysk twardy normalnie w środku obudowy nowego peceta. Najpierw podłączyłem go w pozycji pochylonej-pionowej (wiem, to też mogł byc decydujący błąd), później na leżąco, ale bios tez go nie wykrywał. Przy perwszym, durgim podłączniu (dysk się wtedy uruchamiał, później już raczej nie) zaczłęłem czuć spaleniznę, ktorą do dziś mozna wywąchać z tej okrągłej blaszki, którą dobrze widać na odwrocie obudowie dysku. Przemieszczanie zworek tez nic nie dało - dysku nie wykryto ani w nowym ani w starym kompie, na którym do tej pory działał bez zarzutu. Teraz moje pytania do Was:

1. Co może byc przyczyną nie wykrywania dysku?
    2. Czy można uratować dane podłączając ten dysk do nowego kompa i wspomagając go jakimś programem/urządzeniem?