Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter nie odpala

stan 1 april 15 Sep 2010 10:18 26259 3
  • #1
    stan 1 april
    Level 2  
    Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
    Mam MB Sprinter 313 CDI 2003 r. przebieg 187000
    Mimo,że bardzo dużo postów już napisano o problemach z nie odpalaniem sprinterów to po przeczytaniu ich i wykonaniu wielu manewrów nie udało mi się uruchomić mojego Sprintera.
    Zaczęło się od tego, że zgasł w czasie jazdy i zapaliła się kontrolka EDC. Nie chciał odpalić bez skasowania błędu (błąd niskie ciśnienie na magistrali).
    Na początek wymieniłem filtr paliwa i oringi na zaworze ciśnienia z tyłu listwy. odpowietrzyłem i zapalił. Ciągnął co prawda powietrze a w rurce doprowadzającej paliwo z baku, pojawiał się efekt powrotu paliwa w stronę baku a po chwili paliwo wracało do filtra i tak na przemian.
    Jak go zgasiłem to ponownie odpalał, ale gdy postał trochę już nie chciał odpalić a również nie miał siły pociągnąć paliwa do filtra.
    Wymieniłem oringi na smoku w baku (były luźne). Założyłem tymczasowo nową przezroczystą rurkę z baku do filtra, żeby obserwować co dzieje się z paliwem. Dalej było to samo.
    Wymieniłem jeszcze pompę niskiego ciśnienia, cały zawór z tyłu na listwie i dalej nic.
    Wczoraj założyłem zawór zwrotny na rurkę przed filtrem i teraz paliwo się nie cofa ale dalej nie chce odpalić.
    Komputer już nie pokazuje błędu niskiego ciśnienia na magistrali.
    Brak mi już pomysłu co mogę jeszcze zrobić?
    Czy pompa wysokiego ciśnienia może być zużyta przy tym przebiegu?
    Bardzo proszę kolegów o radę i pomoc w tej sprawie.
    Wymieniłem wczoraj pompe i odpalił ale z popychu. Po zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia zapalał kilka razy a pózniej już nie chce odpalać.
    Komputer nie pokazuje żadnegobłędu.
    Ciśnienie podczas rozruchu jest 7 , 8 , 9 MPA a po odpaleniu 35 MPA
    Może ktoś pomoże w tym temacie.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    stan 1 april
    Level 2  
    Ta podpowiedz nie naprowadza na jakiekolwiek rozwiązanie ale dziękuje za zainteresowanie.
    Może ktoś mial już taki przypadek to bardzo proszę o ukierunkowanie gdzie szukać.
  • #3
    panam
    Level 29  
    nie wie czy sprawdzałeś smok w zbiorniku, jeśli tak to ok. moim zdaniem powinieneś sprawdzić przelewy na wtyskiwaczach, jeśli nie wiesz jak to pojedź do warsztatu który to wie jak to zrobić, przy wtryskach bosha jake masz, jest trudno określić złe wtryski, najprościej jest wymienić wszystkie, ale nie koniecznie(koszt ok 500 zł szt minimum), ok, błędy o ciśnieniu na rampie pojawiają się dopiero po ok 30-40 sec kręcenia silnikiem z rozrusznikiem i brakiem rorzuchy
  • #4
    stan 1 april
    Level 2  
    DZIĘKUJĘ BARDZO WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI.
    Mój mercedes jest już naprawiony i chciałbym wszystkim kto ewentualnie będzie miał takie problemy podpowiedzieć od czego zacząć ,żeby nie narażać się na nie potrzebne koszty. Proszę zawsze zacząć od sprawdzenia wtryskiwaczy na przelewy.
    I jeżeli to okaże się w porządku to szukać dalej ,czyli sprawdzić oringi na zaworze sterującym z tyłu listwy.Często przy przebiegach ponad 150 tys. km.zużywają się i samochód gaśnie w czasie jazdy i pokazuje się błąd EDC. Koszt tych uszczelniaczy to w serwisie mercedesa około 15 - 20 zł.W moim przypadku okazało się ,że uszczelnienia we wtryskiwaczach się zużyły. Ja przy okazji zleciłem wymianę końcówek. Po regeneracji auto zapaliło bez żadnego problemu i mam nadzieję przejechać następne 180 tys. km.
    Pozdrawiam wszystkich i życzę jazdy bez awarii.